T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2011, 21:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego ja zobaczyłem co się wylało z mojej skrzyni to z cała stanowczością polecam wymienić olej :) Co do tego czy lepiej skrzynia chodzi to raczej nic nie zauważyłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2011, 22:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a ja dla odmiany przy niedawnej wymianie sprzęgła zlałem olej ze skrzyni i wyglądał idealnie (370 tyś przebiegu ) - przeźroczysty bez żadnych syfów i wlałem go z powrotem
w poprzednim 2.4D też przy wymianie sprzęgła uparłem się i wymieniłem i żadnej poprawy, jak dzwoniła tak i po wymianie dzwoniła

zaznaczam tylko, że skrzynie VW trawią tylko olej najlepszej jakości full wypas syntetyk 75w90, inaczej mogą byc problemy - żadnych Hipoli itp.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2011, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobil hipol też robi 75w90


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2011, 22:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lotos i romania petroleum też robi 5W30 syntetyk - wlejesz <55>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2011, 22:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do oleju do skrzyni wleje, sprawdzone i działa, nawet k2 zalewałem do takiej skrzyni


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 10:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Kolega, który zajmuje się naprawą skrzyń biegów twierdzi, że przy serwisie czyli np. wymiana sprzęgła, dwumasy czy jakiejś naprawie skrzyni powinno wymienić się na nowy olej, jeśli chcesz, żeby wszystko pracowało jak należy. Ale skoro Kenobi wymieniałeś i był olej czyściutki to znaczy, że wszystko pracuje jak należy nie ma opiłków metalu więc wlałeś stary. Oleju do T4 wchodzi 2,5 litra z serwisu ten olej jest pakowany w litrowe butelki i koszt 3 szt. to +-120 zł więc ja jak wymieniałem sprzęgło to zalałem skrzynie nowym. Poprawy w przypadku ACV żadnej nie odczułem ale wcześniej też było dobrze więc niczego się nie spodziewałem. Jednak jakieś dwa lata temu wymieniając sprzęgło w AAB po wymianie i oleju poprawa była znaczna fajniej wszystko wchodzi.
Oczywiście przy skrzyniach automatycznych wymagane są wymiany oleju co 60 tyś.km wraz z filtrem ale o takich przecież tu nie piszemy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 11:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Napiszę troszkę o innych samochodach - ale też w temacie. Ford twierdzi że w Transitach mosty i skrzynie są bezobsługowe. Ale każden jeden transit w mojej flocie po osiągnięciu magicznych 200 000 lub czasami nawet mniej - most zaczyna huczeć i konieczna jest naprawa. Podobie ze skrzyniami biegów. Dwie już wymieniłem na nowe a trzy naprawiałem. Też bezobsługowe. Z kolei Iveco Daily ma w procedurach serwisowych wymianę oleju w moście co 2 przegląd, a w skrzyni co trzeci.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 13:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
dlatego mosty w Iweco wytrzymują dłużej. Dziś wszystkie części mają swój limit km, i się psują, przecież producenci muszą zarabiać a mamy nadprodukcję więc prosta sprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 10:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem caravelki 91 2.4d mialem m.in. problem z grzechoczacym lozyskiem w skrzyni prawdopodobnie na walku rozrzadu po sprawdzeniu oleju w skrzyni okazalo sie ze jest niski stan jak i sam olej nieciekawie wygladal i pachnial :) wymienilem na elfa 80w90 i praca skrzyni znacznie sie poprawila tzn. chodzi o wiele ciszej skrzyni na razie nie rozbieram efekt jest zadowalajacy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 13:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
aminer napisał(a):
witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem caravelki 91 2.4d mialem m.in. problem z grzechoczacym lozyskiem w skrzyni prawdopodobnie na walku rozrzadu po sprawdzeniu oleju w skrzyni okazalo sie ze jest niski stan jak i sam olej nieciekawie wygladal i pachnial :) wymienilem na elfa 80w90 i praca skrzyni znacznie sie poprawila tzn. chodzi o wiele ciszej skrzyni na razie nie rozbieram efekt jest zadowalajacy

Wlanie mineralnego oleju do tej skrzyni równa się jej zabójstwem, sadze że szybko synchronizatory polecą a zima się zbliża,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: aminer (czwartek, 13 października 2011, 12:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 12:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
moment czyli ten elf 80w90 to olej mineralny ? wlosy mi stanely deba jak przeczytalem twoja odpowiedz <59>

sprawdzilem i faktycznie to mineralny dzieki chemik za szybkie zwrocenie uwagi ale ze mnie leszcz dobrze ze przejechalem z 60km kilometrow dopiero czy taki krotki dystans mogl miec wplyw na skrzynie? ale lipa jescze raz dzieki chyba jakies zacmienie mialem jak go kupowalem


Ostatnio edytowano czwartek, 13 października 2011, 19:08 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 19:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem tak jeśli mało jeździłeś to nic się raczej nie stało, ale zmieniaj szybciutko na taki jak należy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2011, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
no i ok olej wymieniony na syntetyk spie spokojniej.. i jezdze spokojniej <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 22:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Skrzynie VW (te starsze), nie tolerują oleju GL5. Najlepiej sprawdza się Castrol Taf-x 75W90, GL4+ VW 501 50


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
Skrzynie VW (te starsze), nie tolerują oleju GL5. Najlepiej sprawdza się Castrol Taf-x 75W90, GL4+ VW 501 50

Tolerują i to bardzo dobrze kolego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 10:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To nalej do golfa 3 czy passata B3 oleju klasy GL5 a potem wyjmij synchronizatory :)
Może inaczej VW twierdzi że oleje klasy GL5 zawierają jakiś dodatek który reaguje z miedzią i niszczy synchronizatory, osobiście spotkałem 2 skrzynie po takim oleju i obydwie wykończyły się niedługo po wymianie. Ja używam Taf-xa (teraz to się nazywa syntrans) i mam pewność ale że to wolny kraj to każdy może lać co uważa i robić badania :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
To nalej do golfa 3 czy passata B3 oleju klasy GL5 a potem wyjmij synchronizatory :)
Może inaczej VW twierdzi że oleje klasy GL5 zawierają jakiś dodatek który reaguje z miedzią i niszczy synchronizatory, osobiście spotkałem 2 skrzynie po takim oleju i obydwie wykończyły się niedługo po wymianie. Ja używam Taf-xa (teraz to się nazywa syntrans) i mam pewność ale że to wolny kraj to każdy może lać co uważa i robić badania :)

Powiem ci mój passek b3 ma właśnie gl-5 i nic mu nie dolega, nawet powiem ci lepiej po 10tys,km zmieniałem jeszcze raz olej bo pierwszy raz jak spuszczałem to był straszny syf więc zrobiłem skrzyni płukanke, więc jak dla mnie to bajki opowiadasz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 22:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak jak napisałem mamy wolny kraj możemy lać co chcemy, ja wiem z różnych źródeł że do VW leje się syntetyk 75W90 GL4 widziałem też skrzynie uszkodzone przez zły olej, dlatego leje taki jaki zaleca VW.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 19:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
VW LT w instrukcji obsługi (angielskiej , bo mam w wersji angielskiej) producent zaleca lanie oleju GL4 lub GL5 , LT produkowany byl bodajrze od 96 lub 95 roku... Więc zalezy co masz na mysli pisząc starsze skrzynie biegów , o jak stare ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 21:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Sterciu napisał(a):
VW LT w instrukcji obsługi (angielskiej , bo mam w wersji angielskiej) producent zaleca lanie oleju GL4 lub GL5 , LT produkowany byl bodajrze od 96 lub 95 roku... Więc zalezy co masz na mysli pisząc starsze skrzynie biegów , o jak stare ??
Starsze to na pewno są w T4 w obudowie 02B, nie wiem jak wyczytałeś w instrukcji jaki olej lać do skrzyni bo jako tako producent, nic nie wspomina o wymianie (przynajmniej jeżeli chodzi o T4), a jak już chcesz się dowiedzieć co tam lać, to serwis podaje symbolikę czyli normy jakie ma spełniać dany płyn użytkowy o których wspomniał FocusMED

Jeżeli chodzi o T4 to jak ma się czysty olej w skrzyni i jest stan to bym nie zmieniał, jeżeli jednak jest mętny (szczególnie skrzynia 02B) to zmieniam i w dodatku leje z 0,5 litra więcej.
Ja zalewałem u siebie BP Energear SGX 75W-90 GL-4 który spełnia normę 501.50
Z tego co mi się obiło o uszy to też słyszałem że GL-5 to do mostów, GL-4 mosty i skrzynie, a już na pewno lejemy to co producent samochodu zaleca (po to mają swoje normy).
Na opakowaniu normalny producent podaje specyfikacje jakie normy dany olej czy tam płyn spełnia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB