T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 23:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
W 90% instrukcji od róznych marek i modeli producent nie wspomina i nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów ale zaleca kontrolę stanu i jego uzupełnianie w razie potrzeby. Ale wyraznie napisane było ze jezeli zajdzie potrzeba uzupelnienia stanu oleju w skrzyni to można wlać olej GL4 (i podane byly jeszcze jakies cyfry , więc moze to chodzilo normę) oraz GL5 i tu tez coś jeszcze bylo dopisane za tym symbolem. Te dwa oleje były wyszczególnione ze można nimi uzupełniac stan.

Kolejna sprawa ze olej GL5 jest tak samo do skrzyń biegów jak GL4 , w japończykach tez w instrukcji obsługi juz na początku lat 90 zalecali sprawdzać stan oleju i jezeli zachodzi taka potrzeba uzupelniac go olejem GL5 75w90 lub GL4 podając w pierwszej kolejnosci olej GL5.

Więc nie wiem co Wy macie za instrukcje jak nie podają takich informacji :P , w kazdej z jaką się spotkałem niezaleznie od marki i modelu (90% instrukcji trafiających do nowych aut na rynki brytyjskie) była informacja aby sprawdzac stan oleju co iles tam km i jezeli zachodzi potrzeba to uzupełnic i podane było jakimi olejami. Fakt ze w większosci nic nie pisalo na temat wymiany , co ile km i takie tam , lub była informacja ze przez okres eksplatacji producent takiej wymiany nie przewiduje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 13:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Mniejsza o to, wymieniałem właśnie dzisiaj w jednej z karetek olej, skrzynia 02B CRN i weszło 3 litry i się nie przelewało przez wlew a wszyscy piszą że wchodzi 2,5 to jak to w końcu jest?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 13:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Do CCY tez wlalem 3 litry i sie nie przelewalo
Auto bylo ustawione do poziomicy zeby nie bylo ze krzywo stalo <pajac>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 13:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Dogrzebałem się do serwisówki i jest napisane że wchodzi 3l, więc ci co wlewali 2,5 niedokładnie spuszczali :)
Chociaż Etka twierdzi że wchodzi 2.5l. Może dlatego ludziom pada V bo olej do niej nie dosięga :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2012, 09:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
FocusMED napisał(a):
To nalej do golfa 3 czy passata B3 oleju klasy GL5 a potem wyjmij synchronizatory :)
Może inaczej VW twierdzi że oleje klasy GL5 zawierają jakiś dodatek który reaguje z miedzią i niszczy synchronizatory, osobiście spotkałem 2 skrzynie po takim oleju i obydwie wykończyły się niedługo po wymianie. Ja używam Taf-xa (teraz to się nazywa syntrans) i mam pewność ale że to wolny kraj to każdy może lać co uważa i robić badania :)

Powiem ci mój passek b3 ma właśnie gl-5 i nic mu nie dolega, nawet powiem ci lepiej po 10tys,km zmieniałem jeszcze raz olej bo pierwszy raz jak spuszczałem to był straszny syf więc zrobiłem skrzyni płukanke, więc jak dla mnie to bajki opowiadasz

to znowu panowie zabiliscie mi cwieka wymienilem olej na PRISTA syntetyk 75w90 teraz dopatrzylem ze GL5 i juz w glowie mi siedzi ze padnie mi skrzynia wzialem butelke i w opisie stoi ze olej spelnia warunki dla GL5 i ... GL4 chociaz glowny napis na butelce glosi GL5 -juz calkiem zglupialem
w instrukcji od mojej caravelki pisze ze do skrzyni idzie GL4 tak jak pisal Focus tylko co teraz z opisem z butelki po oleju ?
pozdrawiam i dzieki za jakies wskazowki czy wymienic jeszcze raz ten olej czy nie - ten PRISTA mam zalany ze 2 miechy co prawda zrobilem w tym czasie moze 400km ale z tego co pisze Focus wynika ze reaguje on z miedzia wiec ilosc przejechanych km nie ma tu wplywu tylko raczej czas eh...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2012, 22:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
aminer jeździć i nie przejmować się


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2012, 13:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
aminer jeździć i nie przejmować się

i chyba tak zrobie dzieki pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 23:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Zdecydowanie potwierdzam. Trzeba wymieniać. U mnie tez mocno brunatna maź wyleciała. Także na 100% się wymienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2012, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: PPL PKR PJA PO DW
opis: Instalacje elektryczne, elektromechanika maszyn rolniczych
model: t4
silnik: 1.9 D 1X

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
powiem tak :) rozmawiałem dziś z serwisantem skrzyń biegów i potwierdził co myslałem olej w skrzyniach od t4 wymienia się co drugą wymianę oleju w silniku, brzmi to nadgorliwie ale to bardzo prawdopodobne i druga rzecz polega na tym ze nalewanie oleju równo z korkiem jest błędne, należy dolac pół litra więcej niż się powinno podejrzewam, że jak by poprzedni właściciel mojego t4 tak robił 5 bieg był by do dziś


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 19:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Z tą co drugą wymianą oleju to lekka przesada, kolejna sprawa że jak nalejesz za dużo to wywali Ci uszczelniacz.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 19:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
FocusMED napisał(a):
Z tą co drugą wymianą oleju to lekka przesada,
Ta fakt
FocusMED napisał(a):
kolejna sprawa że jak nalejesz za dużo to wywali Ci uszczelniacz.
Ja też leje więcej i nie wywala, gdyby nalał do pełna to tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 21:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kwestia w którym momencie jest "to" za dużo. :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2012, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: PPL PKR PJA PO DW
opis: Instalacje elektryczne, elektromechanika maszyn rolniczych
model: t4
silnik: 1.9 D 1X

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
"to za dużo" to jest wtedy :D jak ślimakiem od prędkościomierza się wylewa :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2012, 18:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Znam gościa co tak dolewał oleju do skrzyni w Ducato że spuścił potem 8L bo wyciekało z każdej strony.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2012, 19:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Ogólnie, zaczynam dochodzić do wniosku, że faktycznie, oleju w skrzyni nie wymienia się, bo o ile jest zalany właściwy i nic tam innego się nie dostało (np. woda poprzez powódź), to wymiana jest bez sensu, jeżeli olej jest brudny w skrzyni znaczy że coś się w niej zużywa i najlepiej było by ją rozebrać i powymieniać ewentualne zużyte części.
Sam nie dawno zmieniałem olej (bo III-ka coraz częściej wchodzi ze zgrzytem, szczególnie przy szybkiej zmianie) i fakt olej był mętny jednak nie wiele to pomogło, za nie długo pewnie pójdzie na stół i do wymiany przynajmniej trzy synchronizatory :cry:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 00:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2012, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: PPL PKR PJA PO DW
opis: Instalacje elektryczne, elektromechanika maszyn rolniczych
model: t4
silnik: 1.9 D 1X

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
skrzynia chłodzi się olejem najprościej sprawdzic do jakich temperatur się rozgrzewa sciągając po jeździe boczną pokrywę skrzyni i dotknięcie palcem wałka.... myślę że w takich warunkach olej traci swoje właściwości smarne ... i należy mu się wymiana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 września 2014, 14:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam.
Trochę odświeżę temat.
Jestem w trakcie remontu skrzyni w swoim wozidełku, jest to model 02B, DQL ale po całej akcji z z oryginału już mało co zostanie w środku, biegi 3 i 4 z osobówki EKU, przełożenie główne z EWB i piątka z T5, jak będzie za szybka wstawię 0.700 ale to wyjdzie w praniu.
Komplet nowych łożysk, uszczelek i powinno hulać.
Z tego co widzę zalewać ją oliwą 75W90 syntetykiem czy może jest coś lepszego do wlania ?
Pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 14:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2016, 17:39
Posty: 1
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI AXG 151 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam , jaki wlać olej do skrzyni biegów , z tego co wyczytałem w GUTMANNIE musi być SAE 75w90 ale czy jeszcze zwrócić uwagę na jakieś parametry?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Tytuł: Olej do skrzyni biegów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lipca 2020, 16:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Mam inny problem . Czy oprócz korka spustowego jest jakieś inne miejsce do spuszczenia oleju ?
Niestety odkręcenie śruby to raczej marne szanse. Jakiś idiota dokręcił dosyć solidnie.
Olej po wyssaniu metalową strzykawką z wężem był prawie czarny ,więc nie wiem czy w ogóle był zmieniany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB