T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2011, 12:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich użytkowników forum vw t4, mój problem jest związany z automatyczna skrzynia biegów w vw t4 102 km z 1998r, przyczyna pojawiła się nagle wyświetlił się komunikat oil press stop, auto jeżdzi ale nie przełączają się biegi i nie działa obrotomierz , wsteczny jest , wcześniej mrugała podczas jazdy kontrolka świec żarowych i nie było świateł stop wymieniłem 3 szt czujnika pedała hamulca nadal brak stop ( żarówki są ok ) , w tej chwili kontrolka się nie zapala świateł stop brak ale powstał problem ze skrzynią biegów i tym komunikatem , proszę o podpowiedz .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2011, 23:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Obawiam się , ze będziesz musiał odwiedzić warsztat zajmujący się skrzyniami automatycznymi ,kiedy była wymiana oleju i filtra ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 08:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
około 20tys przejechało się ok. dziękuję za odpowiedz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich fanow vw t4,po 8 dniach wszystko dziala obrotomierz i skrzynia , wrocila migajaca kontrolka swiec zarowych i brak stopu ,ktos ma jakies pomysly ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 18:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
podłączyc VAG-a i będziesz miał czarno na białym, albo chociaż jakiś trop czego szukac


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2011, 09:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 10:32
Posty: 10
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam a sprawdzales wiazke elektryczna, moze jakas kostka jest luzna i dobrze nie laczy. Skrzynie miales w trybie awaryjnym i dlatego nie przelaczalo biegow bo byla zalaczona tylko 3.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2011, 12:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
A czujnik stopu wyregulowany??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 lipca 2011, 12:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wimienilem juz 3 sztuki czujnika stop , jak go regulowc ? wiem ze sie wysowa recznie , a propo auto bylo w warsztaie i nie wiem czy nie brakuje mi czasami przekaznika mam takie 140-109-18-99-53-53-103 czy brakuje jakiegos ? dziekuje pozdrawiam .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 lipca 2011, 12:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
omneo9 napisał(a):
mam takie 140-109-18-99-53-53-103 czy brakuje jakiegos ? dziekuje pozdrawiam .


zrób zdjęcie bo same numery to za mało


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Wiem że do skrzyni automatycznej jest taki przekaznik 175 nr vw 3A0927181 jest to przekaźnik rozruchu do skrzyni automatycznej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2011, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wtam wszystkich serdecznie , jesli chodzi o skrzynie jest i byla ok okazalo sie ze była luzna wtyczka na mostku w puszce bezpieczników nieraz sie poruszyła i wyskakiwał bląd i skrzynia wpadała w tryb awaryjny więc automat jest ok, teraz ciągle miga lampka świec żarowych i brak stopu , wymienione świece żarowe , 3 czujniki hamulca i żarówki . sprawdzone bezpieczniki 8 razy i po uruchomieniu auta minie jakies 5-10sek dalej mruga, wszystkie światla kierunki postój dzialają tylko STOP ręce opadają może to jakaś pierdoła mała, odczyt z kompa 16955-p0571, 18058-p1650, 17978-p1570, dziekuję i prosze o pomoc pozdrawiam .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2011, 10:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
16955-p0571 - Włącznik F świateł hamowania lub F47 czujnik położenia pedału hamulca . Niedopuszczalna wartość sygnału.

błąd sugeruje jednak uszkodzenie włącznika hamowania F pod pedałem lub uszkodzenie przewodów ( zwarcie lub przerwa )
sprawdź ciągłość przewodów między wtyczką, a skrzynką bezpieczników i samą skrzynkę bo często w niej są upalone gniazda bezpieczników oraz okablowanie do lamp, oczywiście pod warunkiem, że same światła stopu są sprawne
można jeszcze dla pewności sprawdzic kompem czy wykrywa sygnał z włącznika w wartościach mierzonych
wchodzisz w 01-silnik, potem 08 - blok wartości mierzonych, potem w grupie 006 w kratce drugiej masz odczyt
000 - pedał nie wciśnięty, 011 - pedał wciśnięty gdzie pierwsza jedynka to uruchomiony czujnik położenia pedału F47, a druga jedynka to uruchomiony włącznik świateł stopu
przy tym błędzie kontrolka żarowych będzie migac

18058-p1650 - błąd szyny CAN, brak sygnału z zegarów do ECU - ten błąd też wskazuje na uszkodzenie przewodów pomiędzy ECU a zegarami

17978-p1570 - błąd immobilajzera - złe dopasowanie lub uszkodzenie przewodów między ECU a immo
jeśli samochód odpala bez problemu i nie gaśnie to nie ma się czym przejmowac
u mnie ten błąd też od czasu do czasu się pojawia a samochód działa

reasumując biorąc pod uwagę błędy powyżej sugerowałbym, że możesz miec coś nie tak z okablowaniem - głównie sprawdziłbym jak wygląda wtyczka i piny w ECU ( komputerze sterującym ), oraz całą konsolę bezpieczników bo jak sam pisałeś już był z tym problem a'propo skrzyni biegów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2011, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 czerwca 2011, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam i dziękuję z odpowiedzi , dzisiaj się dorwałem do czujnika stopu z miernikiem , i wyszło ze nie dochodzi prąd od jednego z przewodów do czujnika pedała hamulca , wiec ukradłem + i na krotko wpiełem się do tego kabelka i działa :) są światła stop ! , sprawdziłem bezpieczniki są ok muszę się teraz zagłębić dalej , głębiej na pewno coś z prądem gdzieś zabłądził :) na razie działa co dalej ,to napiszę .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB