T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 listopada 2023, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich miłośników T4. Mam problem w mojej t4 ze skrzynią automatyczną EQG, zakupiłem ją kilka dni temu. Problem polega na tym, że przy zatrzymaniu się i trzymaniu nogi na hamulcu rozłącza mi napęd, puszczam hamulec i muszę poczekać moment żeby się załączył i dopiero mogę dodać gazu, gdy wcisnę za szybko to jest ostre szarpnięcie. Na początku myślałem że tam ma być, dodam że jest to mój pierwszy automat w życiu. Najbardziej jest to uciążliwe gdy chcę ruszyć pod wzniesienie bo auto cofa się zanim załączy napęd. Mowa tutaj o położeniu w pozycji D. Stan oleju jest, sprawdzane w temp 35 stopni na odpalonym silniku. Czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby coś doradzić? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2023, 10:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Wygląda na za niskie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2023, 14:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
błędy na kompie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2023, 18:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Arek, błędów nie będzie. To uszkodzenie mechaniczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2023, 11:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
niekoniecznie, zapomniałem Tobie powiedzieć, że do momentu zamiany słynnych kabelków przy kompie, czasami identycznie miałem tak ze wstecznym,
pojawiał sie wtedy słynny błąd 00652 który oznacza wszystko albo duperele
wyłaczenie i właczenie zapłonu resetowało jego bez problemu
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00652


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2023, 13:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Kolega uciekł z problemem na facebooka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 listopada 2023, 08:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc tak... Błędów nie ma, wczoraj wymieniony olej z filtrem, poprawy brak. Jak sprawdzić ciśnienie oleju? Podpowie ktoś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2023, 11:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
wszystko masz opisane w tym pliku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2023, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
wszystko masz opisane w tym pliku.

Dzięki Wielkie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2023, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc tak... Po 2 dniach od zmiany oleju skrzynia zaczęła się ślizgać na 3 i 4 biegu... Ponadto czwarty nadbieg zapina przy około 3500 obrotów. Co jest potrzebne do przekładki na manual? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 listopada 2023, 11:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2021, 13:08
Posty: 2
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Co potrzebne to opisywane było wielokrotnie na forum...
Ja tylko nadmienię, że przed montażem koła Dwu-Masowego trzeba wyjąć z wału CZOP centrujący i zdjąć podkładkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 listopada 2023, 18:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Tak szybko się poddajesz. Pewnie pierdółka która nic nie kosztuje, a Ty chcesz się pakować w manuala za duże pieniądze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 listopada 2023, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Tak szybko się poddajesz. Pewnie pierdółka która nic nie kosztuje, a Ty chcesz się pakować w manuala za duże pieniądze.

Witam, może podpowiesz gdzie szukać przyczyny? Skrzynia zmienia biegi ładnie i płynnie, problem z późnym zapinaniem sie pierwszego biegu jakby się poprawił, tzn raz jest szybsza reakcja, raz późniejsza ogólnie idzie się przyzwyczaić. Najgorsze jest to że po zmianie oleju ślizga się czwarty bieg, myślałem że ślizga się 3 i 4, ale po podpięciu vcds okazało się że ślizga się tylko 4 bieg, hydrauliczny i stały, z tym że stały zaczyna poślizg przy wyższych obrotach. Najbardziej uciążliwe podczas wyprzedzania bo nie wiem co mnie może zaskoczyć. Podpowie ktoś co może być przyczyną? Dodam że zmiana skrzyni na manual wyjdzie w granicach 5tys zł z nową dwumasą, a znalazłem skrzynię eqg na alle... Za 8500zł, nie ukrywam że są to duże koszty, no i automat to jednak wyyyygoda. Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 listopada 2023, 10:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Byłeś u Andrzeja w Szczecinie, pisałem sprawdzić ciśnienie oleju. To co opisujesz to może być kilka przyczyn.
1. zanieczyszczona mechatronika która się zacina.
2. Dlatego może iść za niskie ciśnienie na tłoki które załączają biegi.
3. Przez taką jazdę szybko mogą się ścierać tarcze i biegi zaczną się ślizgać.
Jak byś sam zajął się naprawą to kosz naprawy w najgorszym układzie nie przekroczy 1500z. Wymiana wszystkich tarcz ciernych i tłoków. Dla mnie to bzdura i szkoda pieniędzy. Najtaniej najpierw zdjąć mechatronikę, rozebrać, wyczyścić i sprawdzić elektrozawory. To nic nie kosztuje tylko czas. Jak to nie pomoże to trzeba zdejmować skrzynię i zajrzeć do środka. Oględziny jak wyglądają wszystkie tarcze pod względem zużycia i pęknięć. Koszt wymiany 1 kompletu tarcz koszt 100-200zł. Wydaje mi się że ta opcja jest bardziej korzystna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 listopada 2023, 19:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
[quote="bigos1966"]Byłeś u Andrzeja w Szczecinie, pisałem sprawdzić ciśnienie oleju. To co opisujesz to może być kilka przyczyn.
1. zanieczyszczona mechatronika która się zacina.
2. Dlatego może iść za niskie ciśnienie na tłoki które załączają biegi.
3. Przez taką jazdę szybko mogą się ścierać tarcze i biegi zaczną się ślizgać.

Jak byś sam zajął się naprawą to kosz naprawy w najgorszym układzie nie przekroczy 1500z. Wymiana wszystkich tarcz ciernych i tłoków. Dla mnie to bzdura i szkoda pieniędzy. Najtaniej najpierw zdjąć mechatronikę, rozebrać, wyczyścić i sprawdzić elektrozawory. To nic nie kosztuje tylko czas. Jak to nie pomoże to trzeba zdejmować skrzynię i zajrzeć do środka. Oględziny jak wyglądają wszystkie tarcze pod względem zużycia i pęknięć. Koszt wymiany 1 kompletu tarcz koszt 100-200zł. Wydaje mi się że ta opcja jest bardziej korzystna.[/quote

Dzięki za odpowiedź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 stycznia 2024, 00:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, dawno mnie nie było i nie wiele się zmieniło... Dziś kurier dostarczył mi drugą skrzynię biegów używaną z konwerterem, niby w pełni sprawną, zaryzykowałem gdyż zapłaciłem za nią 1000zł. Podpowie ktoś jak najsprawniej zdemontować skrzynię, na co zwrócić szczególną uwagę? Silnik 2.5tdi. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 stycznia 2024, 21:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Podrzucam Ci lekturę do poczytania. W razie pytań pisz.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 stycznia 2024, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Podrzucam Ci lekturę do poczytania. W razie pytań pisz.

Dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 stycznia 2024, 20:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Sprawdź konwerter jakie ma łożysko. Ślizgowe i igełkowe. Masz jeszcze dodatkowo nową lekturę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2024, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 listopada 2023, 23:51
Posty: 9
model: Transporter
silnik: 2.5tdi AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podesłane wskazówki, skrzynia siedzi i wygląda na to że wszystko jest w porządku. Problemem jest wyciek oleju spod dekla boczne, mianowicie jest skorodowany, w mojej skrzyni nie lepszy. Czy miałby ktoś taki dekiel na sprzedaż?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB