T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 marca 2023, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie. Chciałbym opowiedzieć tutaj moją małą epopeję związaną ze skrzynią biegów i liczę że może ktoś mi pomoże.
W ramach wprowadzenia: T4 Caravelle 2003 2,8 V6 (tak wiem że to silnik VR6, ale będę trzymał się nomenklatury producenta) Silnik o kodzie AMV
4 lata temu na wyjeździe w góry padł mi automat. Wiele osób tutaj polecało mi aby go nie naprawiać, tylko kupić manual i zrobić swapa. Początkowo się wahałem, a manual który był w dobrych pieniądzach poszedł do kogo innego. Ostatecznie kupiłem używaną skrzynię. Po montażu okazało się że sterownik jest walnięty, więc trzeba było dokupić kolejny sterownik. Przez jakiś czas skrzynia chodziła ok, ale na jesieni 2021 znowu zaczęła szwankować. Postanowiłem więc że kupię używaną manualną i zaprzyjaźniony mechanik zrobił mi swapa. Udało mi się pozyskać wszystkie wymagane do swapa elementy, (niestety już 2 razy drożej niż ta która mi "uciekła" w 2019).
No i ok, skrzynia przełożona z tym że soft w ECU pozostał bez zmian co skutkowało:
- podnoszenie obrotów podczas zmiany biegów
- permanentny check engine spowodowany brakiem komunikacji komputera ze skrzynią.
Remedium na te problemy miała być zmiana flasha ecu od innego auta, padło na seata Leona lub Alhambrę (nie jestem pewien 2 diagnostów co innego mówi).
+ check engine się nie pali
+ obroty nie idą do góry podczas zmiany biegów
fajnie
- po odłączeniu od komputera i jeździe próbnej na początku wszystko ok, ale już po kilkuset metrów odcinka jest nie tak jak powinna być przy ok 7tys obrotów, a już przy ok 5300, przez co np. prędkość max osiągana jest nie na 5 lecz na 4 biegu, i tak jak kiedyś cisnął 220, to teraz nawet 180 nie pojedzie. Po podłączeniu do kompa i skasowaniu błędów znowu to samo, chwilę działa fajnie, a potem limit obrotów się załącza,prawdopodobnie działa w trybie awaryjnym.
- nie działa tempomat. Komputer dostaje sygnał o załączeniu tempomatu, ale ponieważ brał sygnał odnośnie prędkości ze skrzyni automatycznej, to teraz nie działa.
Czy robił ktos taką przekładkę i potrafi poradzić jak rozwiązać te problemy?
Dodatkowo ostatnio zaczęły falować obroty i pokazuje błędną temperaturę. Ponoć to efekt tego że oprogramowanie jest z innego auta i nie do końca współpracuje z czujnikami z tego auta.
Serdecznie proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2023, 14:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Swapa nie robiłem, bo uważam że automat jest o niebo lepszy od manuala do normalnej jazdy. Naprawa ich nie jest taka trudna. Interesują mnie tylko jakie błędy wywala komputer. Może w tym jest problem.
- Szkoda że nie zostawiłeś kompa od automatu i nie próbowałeś go oszukać że skrzynie jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB