T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 09:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 września 2021, 14:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 10
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Przypuszczam, że w mojej skrzyni posypał się 5 bieg. W trakcie jazdy nagle po włożeniu 5 zaczęło coś skrzeczeć.
Bieg 5 wchodzi i samochód jedzie a nawet przyspiesza ,ale odgłosy są regularne i bardzo głośne. Ja przypuszczam, że to łożysko igiełkowe, ale pewności nie mam. Reszta biegów działa poprawnie. Przymierzam się do otwarcia dekla 5 biegu i mam pytania.
1. Czy do tej operacji muszę spuszczać olej ze skrzyni (może wystarczy podnieść samochód z lewej strony i już po odkręceniu dekla nie będzie wycieku?).
2. Jaki kupić olej do tej skrzyni aby zalać po robocie jak spuszczenie byłoby obowiązkowe (skrzynia CRN)?
3. Z jaką siłą w Nm dokręcać śruby trybów biegu (dwa duże torksy)
4. Jakie wymiary albo oznaczenie ma łożysko igiełkowe na kole 5 biegu?
Ewentualnie mile widziane opowieści od doświadczonych jakie mogą mnie spotkać niespodzianki oraz porady na co uważać.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
W zamian pochwalę się jak mi poszło i w miarę możliwości załączę zdjęcia z naprawy.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano piątek, 27 maja 2022, 14:11 przez kufel1233, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 października 2021, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 10
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie. Widzę ,że nikt nie podjął tematu. Trudno. Już rozebrałem i okazało się ,że rzeczywiście łożysko igiełkowe się posypało, ale do tego jedna igiełka wpadła w koła zębate i koło mniejsze wypluło części zębów. Znalazłem 27 igleł z łożyska całych i fragmenty jednej igły ( w nowym łożysku jest 28) oraz resztki koszyka plastikowego. Okazało się, że miałem koła zębate 5 biegu od skrzyni EWB 28x40 czyli 0.700. Na szczęście wszystkie resztki trybów zostały pod deklem i nigdzie dalej nie wyemigrowały. Co do oleju to nie spuszczałem a jak odkręciłem dekiel to poleciało może ze 200 ml. Sądzę,że powinno być tego więcej. Nie wiem czy przez tą malutką ilość oleju nie poszło to łożysko, ale jest to wielce prawdopodobne. Do tego ten olej wyglądał jak szłam i był jakiś dziwnie rzadki. Ja na tym zrobiłem około 6 tyś od zakupu samochodu a nie wiem co było wcześniej. Po zakupie wymieniłem rozrząd i olej w silniku, ale nie wpadłem na to żeby wymienić olej w skrzyni. Tak, że polecam każdemu kto kupi żeby to sprawdzić bo może się narobić bałaganu. Puki co szukam takiego biegu 28x40 choć może być inna konfiguracja o podobnym przełożeniu lub szybkiej skrzyni jakby ktoś miał w normalnej cenie. Jak coś proszę o wiadomość na priv. Jak się uda załączę zdjęcia. Narazie tyle. Pozdrawiam.

Zdjęcia z rozbiórki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 października 2021, 23:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 10
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć Wszystkim, to znowu ja. Kupiłem bieg w komplecie używany i poskładałem wszystko. Puki co biegi wchodzą prawidło a skrzynia nie wydaje niepokojących dźwięków przy pracy i zmianach biegów. Przy składaniu śruby kół zębatych dokręciłem mocno, ale tak żeby nie zerwać gwintu.(Jakby co to do odkręcenia tych śrub potrzebny jest torx T60) Nigdzie nie mogłem znaleźć z jakim momentem powinny być dokręcone, więc nawet nie pożyczałem klucza dynamo. Oleju do skrzyni weszło prawie 3 litry choć podobno 2.5 ma być. Może nie wywali uszczelniaczy, a jak nawet to będzie pretekstem, żeby zmienić. Olej zalałem XADO 75w90. Taki mi polecili w sklepie, że ma nie mieć złego wpływu na synchronizatory. Narazie nie stwierdzono wycieków, ale monitoruję. Takie to moje doświadczenia zdobyte w temacie. Może się komuś przyda. Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 października 2021, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
80Nm dla tych śrub


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB