T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2020, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.

Na biegu jałowym jak podniosę obroty silnika od 1,5 do 2,2 tys. mam bicie które wg. tego co czytam wiąże się często z problemem z dwumasą.
Problem w tym, że rok temu wymieniałem całe sprzęgło razem z dwumasą ( silnik AHY ).
Czy to może być coś innego niż jakaś wada dwumasy? np. Problem z wtryskiem czy pompą? Silnik nie dymi, tylko te drgania przy około 2 tys.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 września 2020, 11:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Jest ktos obeznany w tym temacie w okolicach podkarpacie, swietokrzyskie, lubelskie? Podjade, jakiegos mechanika polecicie? Dzieki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2020, 19:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Sprawdź koło pasowe wału.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2020, 20:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Kolo pasowe tez wymienialem jakies 2 lata temu razem z rozrzadem. Jeszcze rok gwarancji mam na dwumase wiec jesli to to, to wymienie ale jak pomysle ile jest tego aby tam sie dostac. Dlatego chcialem to jakos zweryfikowac. Najbardzie 'bije' przy jakis 1500obr. Moze jest ktos do kogo moge podjechac?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Czasami drgania sa wieksze a czasami mniejsze. Czy to moze byc problem jakis elektryczny/elektroniczny? Czujnik jakis? Na vagu nie mam bledow.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 12:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Pierwsza sprawa to jak duże to bicie i czy było cały czas ale go nie zauważyłeś, czy faktycznie pojawiło się niedawno i jesteś tego pewien. 2.5 TDI R5 mają z natury tendencję do drgań w okolicach 1500-1700 obrotów na jałowym. Właściwie nie spotkałem jeszcze egzemplarza który by ich nie miał w ogóle. Kwestia jak duże i czy nie towarzyszą temu jakieś stukania, pukania itp.
Elektronikę wykluczam chyba, że to nie drgania, a przerywanie/szarpanie jak przy braku paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 grudnia 2020, 21:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Dokładnie tak jak napisał Kenobi w zależności od tego jak mocne jest owe bicie. W moim przypadku i dwumasa jest nowa jak i kolo pasowe na wale drgania w przedziale 1500-1800obr/min nadal są. Czasami nie warto szukać dziury w całym. Należy pamietać ze silnik r5 2.5 tdi to silniki z nierównomiernym rozłożeniem korbowodów na wale a co za tym idzie nie wyważenie silnika przez co powstaja drgania i charakterystyczne mruczenie w pracy tego silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB