T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana biegów
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 18:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Witam serdecznie , problem jest taki , że gdy próbuje zmienić bieg z 1 na 2 przy wysokich obrotach jest to tak jakby ciężkie , ciężej zmienić bieg dzieje się to do 3 biegu czuć też na lewarku podczas zmiany biegów zębatki albo coś w tym stylu tak jakby coś o coś ocierało. Najlepsze jest to , że czasem bieg numer 2 wejdzie jak w masło gładko a czasem tak jak wyżej pisałem czuć takie ocieranie/przeskakiwanie. Dzisiaj na postoju wrzuciłem wsteczny i słyszę zgrzyt pedał sprzęgła wciśnięty do końca, dodam też że gdy puszczę pedał sprzęgła to jest taki szum identyczny taki sam jak na tym filmiku https://youtu.be/8a_zJs1E4nU

Gość z filmiku napisal że wymiana sprzęgła pomogła.

Wcisnę sprzęgło i jest cisza. Poza tym vacum pompa ma coś do zmiany biegów czy raczej nie ? , stuka trochę.


Ostatnio edytowano niedziela, 27 października 2019, 12:33 przez Sebakiller, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 20:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
na temat sprzęgła,skrzyni,i vacum wszystko na forum już jest.pompa vacum nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem.a jak już na postoju przy włączaniu biegu Ci zgrzyta to albo nie do końca wysprzęgla albo faktycznie sprzęgło się kończy.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>



Za ten wpis autor Łukasz12502 podziękował: Sebakiller (wtorek, 5 listopada 2019, 21:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 09:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Rozumiem czyli to nie wina synchronizatorów w skrzyni tylko sprzęgła , sprzęgło bierze gdzieś na połowie, nawet i wyżej


Ostatnio edytowano niedziela, 27 października 2019, 12:33 przez Sebakiller, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 10:40 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wyłącz sygnaturę z Tapatalka.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 15:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Właśnie tylko wsteczny na postoju wchodził z zgrzytem reszta biegów ok czyli mówisz , że sprzęgło się kończy ok
Dodam , że mam wrażenie , że po mocniejszym rozpędzeniu na jedynce i próby wbicia dwójki jest to cięższe niż po wolniejszym rozpędzeniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 22:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Ja nie powiedziałem że sprzęgło na 100%.a zabiegami to chodzi Ci o to że przy wyższych obrotach ciężej wchodzą?czy jak?bo nie bardzo rozumiem.a jak jest przy redakcjach np z 4na 3 też ciężko?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2019, 08:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Właśnie jak rozpedze się na jedynce mocno i wbije dwójkę to tak jakby ciężej wchodzi , czasami też czuć jak się wbija trójkę na lewarku takie zębatki ? , tryby coś takiego. Z redukcja nie ma problemu, tylko z 2 na 1 jest ciezko ale to czasami raz się wbije dobrze raz nie. W dodatku tak jak pisałem wyżej sprzęgło szumi , jeżeli nie wcisnę pedału sprzęgła to szum jest cały czas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2019, 13:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprzęgło a może łożyska. Problem masz gdzieś mechaniczny. Bez rozbiórki i ew. remontu nie wiem czy się obejdziesz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 15:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Dobra wszystko działa dobrze , dzięki za pomoc , objawy ustaly.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 15:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak same z siebie? :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 15:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
No właśnie :D , wszystko wchodzi jaki masełko , może też trochę przesadzałem ale biegi wchodziły ciężej niż zwykle , dzisiaj wsiadam i masło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 15:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Poczytaj co pisałem w tym wątku: https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=17361 bo twoje objawy brzmią podobnie jak to co było u mnie niedawno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 16:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Ok , dzięki za info :) , dodam do ulubionych i zobaczę jak będę miał czas co w środku jest grane :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 18:04 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Podrzucę Ci moją historię otóż też nie mogłem zapiąć biegów tak jak u Ciebie nie miałem możliwości zrobić cokolwiek bo auto było potrzebne nieraz wcale nie wbiłem biegu wtedy pomagało kilkukrotne naciśnięcie sprzęgła ,aż w pewnym momencie wszystko zrobiło się OK biegi wchodziły bez problemu i nic się nie działo, jednak niepokoiło mnie dlaczego tak się dzieje , na wolnym czasie pojechałem do kolegi i skrzynia wyskoczyła z auta ,potem sprzęgło i tu tkwiła przyczyna ,z tarczy wypadła sprężyna w zależności gdzie się znalazła tak sprawiała problem, na koniec znalazła miejsce na tyle neutralne że nie przeszkadzała w niczym, lecz jak sądzę takie coś było by do czasu i w najmniej nieoczekiwanym momencie auto przestało by jechać



Za ten wpis autor mjanusz69 podziękował: Sebakiller (wtorek, 5 listopada 2019, 21:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 18:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
O kurna serio ? , chodzi Ci o ta sprężynę z tarczy sprzęgłowej , która tłumi drgania tak ?, może ona dodatkowo powodować takie szumy jak na filmiku , który podałem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 19:05 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Dokładnie o tej sprężynie pisałem, u mnie nie robiła szumu ,jak ją wyjąłem to była cała i siedziała w docisku tak że nie sprawiała problemu ale jak by wypadła to był by tak jak na początku, albo gorzej mogła zakleszczyć się pomiędzy tarczą a dociskiem i klops, lub połamać się , rozsypać i docisk i tarcze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 19:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Ja pierdziele ale jaja , u mnie nie jest też aż tak źle , kazdy bieg wchodzi bez zgrzytu tylko na dwójce i trójce czuć na lewarku wbijanie biegu nie wiem jak to opisać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2019, 23:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Też mam podobny przypadek nie raz u mnie przy ruszaniu z jedynki szarpie budą jak głupie a potem tysiąc km elegancko rusza.i za przeproszenie wymoderowano gdzie szukać przyczyny.poduszka?sprzęgło?nie wiem.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2019, 09:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Zapomniałem dodać , że wsteczny parę razy zazgrzytał na postoju ale po rozgrzaniu silnika trasa ok. 150 km. Dodatkowo problem z wbiciem jedynki też objawia się po rozgrzaniu silnika co jest grane ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2019, 17:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Myślę że powinieneś wyjąć skrzynię ,im szybciej tym lepiej ,zepsute sprzęgło to zabójstwo dla synchronizatorów ,kół i całej skrzyni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB