T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

lużny i nielużny lewarek zmiany biegów
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=17361
Strona 1 z 1

Autor:  borowko [ wtorek, 1 października 2019, 09:50 ]
Tytuł:  lużny i nielużny lewarek zmiany biegów

Witam ponownie z kolejnym problemikiem, który i owszem przejrzałem w arch.Albo nie dokładnie albo zbyt niejasno.
Auto zmienia biegi bez zgrzytu. Zdarzylo mu się już 3 razy że: odpalam i nie mogę wrzucić 1 biegu a także 5 biegu.Lewarek staje się lużny. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu. Jadę tak i nagle bez jakiejś przyczyny wszystko wraca do normy.Mijają setki kilometrów jest ok. gdy znów problem się objawia. Tak 3 razy.
Około 15-20 tysięcy km wstecz wymieniłem skrzynię i przy tej okazji sprzęgło oraz kulki (takie plastikowe pod maską w trudnym miejscu. Robił to mechanik i wszystko pracowało super. w tym roku na wakacjach 1 raz pojawił sie ten kłopot.po około 20 km minął, pojawił się znowu po około 2 tysiącach na jakieś 30 km,no i podobnie jeszcze raz.
T4 multivan , 1999 rok, ale silnik i skrzynia z 2004 roku, 2,5 TDI 102 KM

CZY naprawa jest skomplikowana, co trzeba? te wspomniane rolki? Czy może coś innego? Jesli mogę zrobić to sam, to opiszcie proszę co gdzie i czym.

Jak doradzaliście mi z pompą i ustawianiem. Zrobiłem i do dziś chodzi idealnie.
Pozdrawiam

Autor:  paluch [ wtorek, 1 października 2019, 18:56 ]
Tytuł:  Re: lużny i nielużny lewarek zmiany biegów

U mnie nie wychodziło 1 i 2 i okazał się jakiś duży paproch, który wpadł przez niedociśnięty mieszek. 15 minut w serwisie.

Autor:  Johnny [ środa, 9 października 2019, 17:12 ]
Tytuł:  Re: lużny i nielużny lewarek zmiany biegów

U mnie ostatnio były podobne problemy z wbijaniem biegów (lewarek chodził ciężko, potem nagle normalnie, a potem znowu bardzo ciężko + często zgrzytająca dwójka - problemy był głównie z 2 i 4 biegiem) i okazało się, że poluzowała się nakrętka dokręcająca od góry końcówkę wodzików na wybieraku w skrzyni biegów - taka płaska wyprofilowana trochę jak bumerang część, wciskana na frez w kształcie gwiazdki (wielowypust), która znajduje się pod "bramką" w której siedzi jedna z kulek (ta widoczna). Problemem jest ustawienie jej na tym wielowypuście w odpowiednim położeniu, ale jak udało mi się trafić we właściwe, to teraz biegi wchodzą lepiej niż kiedykolwiek a i o dziwo dwójka też zgrzytnie tylko od święta.

Tę "bramkę" zdejmujesz odkręcając dwie długie śruby na klucz 10, a potem pod kulką masz tę nakrętkę na klucz 13. Dojście takie se, więc najlepiej mieć małą grzechotkę.

Autor:  borowko [ piątek, 11 października 2019, 16:50 ]
Tytuł:  Re: lużny i nielużny lewarek zmiany biegów

no to już jest jakaś informacja. Chociaż u mnie jest troszkę inaczej. Cały czas biegi wchodzą wszystkie idealnie, bez zgrzytu i nagle gałka biegów robi się lużniutka, jakby ją ktoś odkrecił i wtedy nie mam wcale 1 biegu i 5 biegu. nie mogę ich znależć. pozostałe biegi są bez kłopotu wchodzą choć gałką trzeba je wyczuć, bo jest ona lużniuyka. i tak jadę parę naście może dziesiąt kilometrów i ni stąd ni zowąd wszystko się "naprawia" i dział normalnie.
Ale idąc tropem. postaram się zajrzeć do tych kulek gdy to się wydarzy, może wypatrzę jakiś luz. może wodzik wyskakuje, jakieś zabespieczenie nie pozwala mu wypaść całkowicie , potem wraca itd.

Autor:  Johnny [ poniedziałek, 14 października 2019, 13:10 ]
Tytuł:  Re: lużny i nielużny lewarek zmiany biegów

No to generalnie masz do przejrzenia cały system wybierania biegów od lewarka aż po skrzynię, a jest tam sporo elementów które mogę się poluzować lub zużyć - kulki, tulejki, gumy, śruby... Zacznij od zajrzenia pod auto i zobacz w jakim stanie są wszystkie elementy i czy coś nie jest poluzowane.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/