T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opaski.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=16933
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek J [ wtorek, 12 marca 2019, 18:54 ]
Tytuł:  Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opaski.

Mam chyba nietypowy problem, bo mechanik powiedział mi niedawno, że nie może zacisnąć tej mniejszej opaski na osłonie przegubu napędowego zewnętrznego (była luźna i chciałem żeby to poprawił). Twierdził, że półośka w miejscu zaciskania opaski ma trochę mniejszą średnicę na skutek długotrwałego jej luzu (aż nie chce się wierzyć, że plastik wytrze stal) i przyrząd do zaciskania opasek nie może jej prawidłowo zacisnąć, aby się nie przesuwała na półośce. Potem spróbował przesunąć trochę opaskę w stronę koła, gdzie średnica półosi była większa i tam założył tradycyjną skręcaną opaskę.
Nie zaglądałem już potem tam a wczoraj patrzę, że pomysł ten był chybiony, bo opaska wprawdzie trzymała się dobrze na półośce, ale tworzywo osłony rozerwało się całkowicie tuż za mocowaniem opaski.
Półośka faktycznie ma tam zmniejszoną średnicę (29mm - na środku ma 30mm), taki prawie milimetr, ale nie ma tam już też farby.
No i mam teraz problem jak z tego wybrnąć, bo wymiana samej osłony nic nie da, gdyż problem się najprawdopodobniej powtórzy. Przegub też już chyba jak słyszę raz po raz się odzywa.
Pięć lat temu wymieniono mi już ten właśnie przegub, gdyż zaczął terkotać, bo najprawdopodobniej woda się do niego dostała przez niedociągniętą opaskę, po wjechaniu w głęboką wodę.
Mechanik jej pewnie wtedy też nie dociągnął, albo się może poluzowała a ja tego nie wychwyciłem.

Ciekawe czy ktoś miał już taki problem?
Wychodzi na to, że musiałbym chyba kupić całą półośkę i wtedy to wszystko wymieniać?
Tylko teraz jaką, używaną?
Takie na oko w dobrym stanie są na Allegro po 100-200zł razem z przegubami.

I ostatnie pytanie, jakie półośki będą do mojego busa pasować?
Ja mam Multivana 95r. 2.4D z ABS.
Na co głównie patrzyć, żeby potem była dobra, bo są na pewno pasujące od innych modeli?

Myślałem też żeby może nakręcić w miejscu przewężenia półośki jakąś taśmę, ale to trąci pateractwem ;-)
Przypuszczam, że wytarł się też materiał osłony (tworzywo sztuczne) w miejscu pod opaską i też zwiększa ten luz nie pozwalający ją zacisnąć.

Pozdrawiam wszystkich i może ktoś mi coś doradzi :-)

Autor:  Probe041 [ wtorek, 12 marca 2019, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Matko kochana, zmień mechanika, załóż osłonę/cały przegub spidan/löbro i święty spokój. Tego gadania o wytartej półosi to nie będę komentował

Autor:  Kenobi [ wtorek, 12 marca 2019, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Od 100tyś km mam tam na jednej z półosi własnoręcznie założoną trytytkę i też mam święty spokój <cool> .

Autor:  chemik211 [ wtorek, 12 marca 2019, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Kwestia jakich opasek używa do zaciskania, i czym to zaciska, bo jak byle jakie opaski to nie ściśnie osłony plastikowej

Autor:  Łukasz12502 [ wtorek, 12 marca 2019, 23:44 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

bo w tych najtańszych zestawach osłon przegubów to kładą opaski jak leci.raz za małe raz za duże.byle 2sztuki były w pudełku :mrgreen: i później biedny mechanik nie wie co zrobić.

Autor:  Jacek J [ środa, 13 marca 2019, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Problem chyba tam jednak jest, bo mechanior (poprzedni też jej jakoś nie zacisnęli), ostatni twierdził, że prędzej zerwie tą opaskę niż ją prawidłowo zaciśnie przyrządem.
Oblatany znajomy potwierdził mi też moją myśl, żeby teraz przy wymianie tej osłony, jeśli luz będzie nawet przy nowej zbyt duży, zniwelować go przez owinięcie tego miejsca parę razy jakąś dobrą taśmą izolacyjną i potem zaciskać opaskę.
Wychodzi tu idealnie wszechogarniająca wszystko bylejakość, że stosunkowa prosta rzecz jest nie lada problemem i jak sam czegoś nie zrobisz, to nie będziesz miał :-/
Kupię tę osłonę w serwisie, żeby nie było że jakaś zła i dam znać jak temat się zakończył i dzięki za odpowiedzi.

Ogólnie to ciekawi mnie, czy te opaski zaciskane specjalnym przyrządem faktycznie mocniej trzymają niż tradycyjne skręcane? W instrukcji piszą, że te plastikowe osłony takich wymagają ze względu na swoją większą sztywność w odróżnieniu od starych gumowych.

Autor:  chemik211 [ środa, 13 marca 2019, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Przyrząd do tych opasek najlepszy jest taki https://majstero.pl/szczypce/86-najleps ... 71419.html i trochę umiejętności,

Autor:  Johnny [ niedziela, 26 kwietnia 2020, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Mam identyczny jak wątkotwórca problem z osłoną prawego przegubu zewnętrznego - opaska osłony nie trzyma się na półosi, pomimo, że jest zaciśnięta na maksa i wytarła półoś tak, że ma ok. 1mm mniejszą średnicę w tym miejscu, co pokazują załączone niżej zdjęcia. Przegub już strzela jak zły przy ruszaniu i na zakrętach i na 99% właśnie dlatego, że dostały się tamtędy syf i woda.

Zastanawiam się, czy nie lepiej kupić od razu całą półośkę (osłona przegubu wewnętrznego też jest do wymiany bo sparciała) czy może tylko dać nowy przegub zewnętrzny Lobro i jeżeli opaska znowu będzie luźna, to w pełni profesjonalnie ścisnąć to trytką tak jak rekomenduje Kenobi?

Załącznik:
osłona przegubu 1.jpg


Załącznik:
osłona przegubu 2.jpg

Autor:  maja [ poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Osłona przegubu napędowego - problem z zaciśnięciem opas

Może i zły mój sposób ,ale używam opasek skręcanych. Dobra firma i trzyma na długie kilometry.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/