T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 września 2018, 18:13
Posty: 10
model: T4 Long
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
To mój pierwszy post więc Witam wszystkich użytkowników forum !!

Kilka dni temu kupiłem T4 2.4 D ( AAB) z 94r z myślą o budowie Kamperka. Auto jest w wersji long i z wysokim dachem. Teoretycznie ma przejechane 306 tyś ale pewnie jest 2 razy wiecej w każdym razie silnik chodzi super.....zapala pięknie i nie puszcza najmniejszego dymu z rury w sytuacjach w chcieli taki sprawdzian wykonać.

Mam jednak jakiś problem ze skrzynią biegów ( 5 biegowa) . Nie wiem w tej chwili jaki mam model skrzyni w każdym razie w porównaniu z gabarytami silnika to jest ona dość mała i ma na końcu czarną klapkę.....piszę o tej klapce bo naczytałem się tematu o przełożeniach aby uzyskać szybszą skrzynię. Sprzęgło jest na zwykłą linkę i nie ma żadnej hydrauliki. Biegi wchodzą bardzo dobrze i lekko na zimnym i ciepłym silniku za to jest niewielkie poszarpywanie podczas ruszania.

A teraz czego dotyczy problem.....więc tak , wrzucam jedynkę i jadę np 5-10 km/h jakiś odcinek np. 50 metrów i ze skrzyni dochodzą takie dziki podobne jak byśmy w metalowy kubek wsadzili kilka śrub i nim potrząsali z tym , że to nie dzwoni tylko jest taki bardziej głuchy dźwięk powiedzmy jak byśmy ten kubek z nakrętkami obejmowali dłońmi aby nie dzwonił. Dodatkowo w momencie kiedy ten dźwięk się wydobywa mam wrażenie jakby cały układ jezdny wraz z kołami kręcił się nie na łożyskach tylko tulejkach , które są zardzewiałe i nie nasmarowane. Wewnątrz auta jest to wszystko słyszalne ale już na zewnątrz to tragedia...mój kolega jak to usłyszał to aż krzyknął , że coś mi trze pod samochodem. No i dobra , przejechaliśmy te 50m na jedynce i wyjeżdżamy na ulicę no i rozpęd i zaczyna cichnąć wraz ze wzrostem prędkości i obrotów....następnie wrzucam dwójkę i ta sama sytuacja , gdy się rozpędzam czyli gdy auto ma w tym momencie ciężej to znowu jest to brzęczenie i wraz ze wzrostem prędkości i obrotów silnika znowu cichnie do zera. Ta sama sytuacja jest gdy wrzucam trójkę a następnie czwórkę ale już mniej na czwórce i też ten sam dzwięk puki auto się nie bujnie a jak się już bujnie to cisza całkowita ze skrzyni. Gdy wrzucam piątkę to już raczej tego dzwięku niema no chyba , że za szybko wrzucę piątkę i auto znowu musi wię bujnąć i wyrównać wibracje.
Podsumowując te dźwięki są wtedy kiedy auto się rozpędza do pewnej wartości na każdym z biegów , czyli gdy ma najciężej , gdy jest już rozbujane z tej najcięższej fazy to już obojętnie czy jadę normalnie czy szybko to skrzynia jest cicho. Oczywiście dźwięk pojawiłby się ponownie gdybym na przykład jechał pod górę i długo nie redukował biegu.

Czy któryś z kolegów byłby w stanie ocenić i zdiagnozować źródło hałasu ze skrzyni ??...... ja obstawiałem dwie rzeczy , pierwsza to umierająca tarcz sprzęgła a dokładnie jej sprężynki no bo i trochę już szarpie przy ruszaniu oraz łożyska skrzyni. Choć trochę wykluczam łożyska bo tak jak mówię , im szybciej jadę i auto już bujnięte to jest cisza. Acha dodam jeszcze , że jeśli chodzi o łożysko oporowe to chyba jest wszystko ok ponieważ na postoju z odpalonym silnikiem to czy wciskam sprzęgło czy jest puszczone to jes cisza i nic się nie zmienia.

Proszę o wasze opinie i diagnozę jeśli można.

Pozdrawiam ,
Marek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 19:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Niestety jak nie rozbierzesz, to się nie dowiesz. Częsta przypadłością na niskich obrotach jest brzęczenie synchronizatorów i przesówek.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 września 2018, 18:13
Posty: 10
model: T4 Long
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Myślę, ze masz całkowitą rację ....to jak wróżenie z fusów. Czy orientujesz się jak jest z wyjęciem skrzyni w tym modelu? , da się bez problemów wytargać samą skrzynię czy trzeba raczej z silnikiem wywalać ?

Pozdrawiam ,
Marek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 19:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Da się bez problemu, choć nie należy do najprostszych ta operacja.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 września 2018, 18:13
Posty: 10
model: T4 Long
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Domyślam się ....dzięki info !!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 września 2018, 10:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Mogą też być suche przeguby wewnętrzne, uszkodzona poduszka dolna. Ale raczej skrzynia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 września 2018, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 września 2018, 18:13
Posty: 10
model: T4 Long
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj trochę sobie pojeździłem t4 i mam wielkie przeczucie , że to te sprężyny w tarczy robią taki szum i rechot, poza tym jednak dość sporo szarpie przy ruszaniu z 1 biegu. Kupię nowe sprzęgło i zobaczymy co będzie , jak będą nadal dziwne odgłosy to wywalę skrzynię ponownie i wymienię łożyska i co tam będzie trzeba.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 listopada 2018, 13:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Nie wiem czy już rozwiązałeś problem czy nie bo trochę czasu minęło ale u mnie po wymianie sprzęgła ( tarcza,docisk,łożysko) zaczęło coś dzwonić szczególnie pod górę przy obciążeniu, w pewnym zakresie rpm. Winna okazała się tarcza sprzęgła ,która nie była najlepszej jakości i dzwoniły te sprężynki w tarczy. Zakupiłem tarcze firmy LUK i mam totalną ciszę . Porównywałem wcześniej jakość wykonania obydwóch i faktycznie w tej taniej luzy na sprężynkach były już chyba w pudełku....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 listopada 2018, 17:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 września 2018, 18:13
Posty: 10
model: T4 Long
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć.
Nie robiłem jeszcze nic z tym problemem bo auto przerabiam na kampera i ogólnie teraz z robotami siedzę wewnątrz auta ale cały czas byłem przekonany,że objaw dotyczy sprężyn w tarczy a Twój news tylko mnie w tym utwierdził. Jest dokładnie tak jak mówisz,tylko przy obciążeniu i w pewnym zakresie rpm czyli tym niskim zakresie rpm a dość wysokim biegu czyli wtedy kiedy auto zaczyna się męczyć i czas na redukcję. Dzięki Ci wielkie!

Pozdrawiam
Marek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB