T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 02:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 29 grudnia 2017, 02:03
Posty: 3
model: transporter
silnik: 2.5 tdi 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów!
Na wstępie nadmienię, że długo szukałem na forum przyczyn mojego przypadku, ale niestety na próżno.
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem T4 2.5 TDI 102km, lecz chęć posiadania wyprzedziła moją wiedzę o tym legendarnym busiku. Moja opcja to Multivan i tym tropem znalazłem w połowie to co chciałem. Mój poprzednik zaczął przeróbkę z TRANSPORTERA tzn. w dow. jest 88km. tymczasem silnik mam acv 102km i SKRZYNIĘ EWB w 02B. Wszystko grało do pierwszych 2000km. Jak wracałem z DE przestał wchodzić piąty bieg a po kilku dziesięciu kilometrach przy starcie szarpało całą budą, dopiero przy większych obrotach startował. Jechałem tak jeszcze 400km. Na kanale okazało się, że cieknie z wysprzęglika a przy okazji zdiąłem blachę od piątki!!! Oleju w skrzyni było 300ml (gęstego szlamu). Wyjąłem skrzynię i tylko pod deklem piątki jest Wietnam, reszta ok. Co mogło zmielić zębatki, dodam że pomiędzy nimi był stopiony,starty na papke plastik, teflon ? Jakieś tworzywo sztuczne. Pytanie: znalazłem skrzynie CRN - czy będzie pasować piąty bieg? Chciałbym reanimować tę skrzynię co mam. Od jakich modeli pasuje piątka? Przełożenie obojętne, potrzebuję auta na wczoraj, byle się dokulać, dodam tylko, że sam dla siebie naprawiam (z braku funduszy na renomowane warsztaty) a wiedzę o tym jak wyjąć skrzynie mam z dwóch postów tego forum, dlatego mnie tak urzekło, duża życzliwośc kolegów i proste, czytelne porady. Dołączam zdięcia i proszę o szybkie wsparcie... Wichura


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 07:07 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj na forum.
Nie widzę wspomnianych zdjęć ;)


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 07:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 29 grudnia 2017, 02:03
Posty: 3
model: transporter
silnik: 2.5 tdi 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sorry, teraz poszły <31>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 12:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ten plastik wytopiony to łożysko igiełkowe z tulei przesuwnej trybu piątki. Przy jeździe z takim poziomem oleju wypadałoby rozebrać całość i zrobić wszystkie łożyska bo będą w agonalnym stanie.

Piątka z CRN to 0,756 a EWB miało 0,700. Na piątce pojedzie 8% wolniej.

Skąd wiesz, że silnik to ACV? Jak dla mnie ktoś dołożył IC i powiedział, że to ACV :D Znam przykład jak sprzedający wcisnął temat, że sprzedaje 102KM na dużej skrzyni a IC nawet nie było pod maską, bo to taka wersja :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 22:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
a może tak po prostu wstaw skrzynię 02g przy okazji ? Staniały. doświadczenia coś mi mówi, że moment obrotowy r5 znów tę uziemi.... Zakładam, że -zgodnie z wynurzeniami sprzedającego- masz wtryski,ecu,icek z acv, ale może naiwny jestem....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dwumas, łapy, wodziki, wysprzęglik, skrzynia, przedłużenie półosi i już

PS moje 02B znosi znacznie więcej niutonometrów i żyje ale ja mam sporo więcej oleju zalane niż 300ml :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2018, 01:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Probe041 napisał(a):
Dwumas, łapy, wodziki, wysprzęglik, skrzynia, przedłużenie półosi i już

PS moje 02B znosi znacznie więcej niutonometrów i żyje ale ja mam sporo więcej oleju zalane niż 300ml :-D



i zapewne przejrzaną skrzynię, na dodatek wiesz by przy 1,5k obr pod górkę na 5tym biegu nie dusić :-) Ale założę się, że -podobnie jak u mnie- gdyby tylko 02g do afn pasowała to już by w Twoim aucie była. Pod tym względem pięciocylindrowi mają niestety lepiej -za to dwumasa ich nie minie.

w omawianej skrzyni pewnie wewnątrz też żur z opiłkami :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2018, 10:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dobra, wygrałeś w każdym punkcie :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2018, 15:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
no co Ty -do wygranej musi być walka, a jest dyskusja i już :-) Jedziemy na tym samym wózku - silniki 4 cylindrowe będące nader rozsądnymi wymuszają stosowanie 02b i nic nie poradzimy poza dbaniem o ten dychawiczny wytwór. Jeśli jednak ktoś może stosować 02g to dlaczego nie zrobić "sobie dobrze" :-) ??? miłej niedzieli


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 29 grudnia 2017, 02:03
Posty: 3
model: transporter
silnik: 2.5 tdi 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za szybkie odpowiedzi <victory> Z tym moim ACV to faktycznie podejrzane, ic jest oczywiście, ale ACV to markerem napisane jest z góry na metalowej obudowie a na obudowie przy pompie nie ma żadnego oznakowania. Pytałem o CRN ,bo mam ją za przysłowiową FLASZKĘ a co do 02G to już myślałem nad tym, ale nie wiedziałem co i za ile trzeba dokupić a mam ograniczony budżet do następnego miesiąca a Teczka musi śmigać, także to jest szybka naprawa byle do przodu... Jutro przeszczep i do budy <38> Myślę, że na wiosnę zacznę bawić się w doktora, bo na razie łapki kostnieją w garażu! Serdeczne Dzięki za podpowiedzi- jak złożę, to napiszę czy wszystko pasi (chociaż, pewnie jeszcze o coś spytam,bo to by było zbyt piękne, żeby działało za pierwszym razem!)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB