T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=15587
Strona 1 z 1

Autor:  debu [ czwartek, 9 listopada 2017, 14:37 ]
Tytuł:  VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów

Witam

Koledzy czy przy demontażu skrzyni biegów w VW T4 2.5 TDI 98r. ACV 102 KM konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ?
Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę jeśli da się to zrobić bez wyciągania silnika z budy. Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ? Jest coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby czegoś nie uszkodzić ?
wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze?
czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu.
zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy?

coś ,ktoś robił już ?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 9 listopada 2017, 19:40 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów

debu napisał(a):
konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ?

nie
debu napisał(a):
Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ?

nie
debu napisał(a):
wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze?

nie
debu napisał(a):
czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu.

Silnika nie trzeba opuszczać wystarczy go na poluzowanej prawej poduszce przesunąć maksymalnie do przodu.
debu napisał(a):
zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy?

Ja wyciągałem tylko półoś z lewej , a z drugiej przedłużenie, może się da bez kompletnego demontażu ale ja miałem do roboty przeguby.
Ogólnie upierdliwa i ciężka robota, ja demontuje wszystkie węże chłodnicze po prawej stronie silnika te małe, szczególnie w wersji z dwoma nagrzewnicami i klimą ( ułatwia i nie pourywasz nic ). Wymontowałem także metalową rurkę powrotu chłodziwa tą przykręconą jedną ze śrub rozrusznika. Demontuje także grube węże od chłodnicy - łatwiej przesunąć silnik i nie musisz uważać na uszkodzenia.
Mimo takiej demolki i tak skrzynia ledwie wyłazi obok sanek - pomagałem sobie dechą. Jak dla mnie robota tylko na kanale lub podnośniku i to w dwie osoby, choć znam gościa mechanika co sam wydziera skrzynię ale on na prawdę duży i silny jest.

Autor:  debu [ piątek, 10 listopada 2017, 00:11 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów

dziękuję za taki wyczerpujący opis, tego właśnie szukałem <beer>

wymieniałem już sprzęgła w kilku autach, ale chyba sobie odpuszczę tym razem wymianę bo samemu się tylko pozrywam :)

Autor:  peters [ sobota, 11 listopada 2017, 02:44 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów

Zrobisz sam nie poddawaj sie. Wyciaganie skrzyni lub silnika w t4 to bajka. Ja wyciagam zawsze wszystko razem. Wozek pod spod I delikatnie wyjezdzam. Warto tez zaklinowac silnik aby ci sie nie przewrocil. Odkrecasz zderzak blotnik I belke pod nim.

Autor:  De'D [ czwartek, 16 listopada 2017, 23:55 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów

No gorzej jak chcesz sam pogrzebać, a tu klima do rozszczelnienia i nie ma czym jej odessać :)
albo brak paleciaka czy tam żurawika itp.

Wyciągałem skrzynie sam (zmiana AT na Manual) + kanał, żaba i lewarek hydrauliczny,
Bez rozpinania klimy, bez obszernego rozpinania chłodzenia( tylko 2 grube węże od dołu)
kilka drewnianych klapek, lewarek VW do odsunięcia silnika i poszło.
przy odsuwaniu silnika warto na spokojnie to robić i kontrolować napięcia węży, wiązek, itp.W moim przypadku akurat przy max wysuniętym silniku oparłem go rolką altka o podłużnice (przez gumową wkładkę ;) ) i akurat węże były na styk - napięte ale nie przeciągnięte. Skrzynia wychodzi na 1 cm obudową od sanek.
Przedłużenia prawej osi nie demontowałem, jedynie poluzowałem łapę na śrubach w bloku. Ładnie zeszło/weszło

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/