T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=15573
Strona 1 z 2

Autor:  norbi75 [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 16:59 ]
Tytuł:  Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Witam wszystkich użytkowników i miłośników volkswagena T4.
Od około roku jestem posiadaczem Multivana Generation 151 KM.Jest to moja już szósta T4.
Przejechałem tymi samochodami około 600 -700 tys km i nigdy nie miałem takiego przypadku.
Powyżej 100 km/h są odczuwalne minimalne wibracje na kierownicy.Jest to prawie nie wyczuwalne.
Po przekroczeniu 120 km/h wibracje stają się już dobrze wyczuwalne oraz zaczyna czuć je na karoserii.
Wraz ze wzrostem prędkości wibracje się nasilają i są coraz większe.
Z tego co zaobserwowałem wibracje przy tej samej prędkości np 140 km/h podczas przyspieszania są minimalnie mniejsze a przy odjęciu gazu zwiększają się.
Wyeliminowane zostały już felgi ponieważ zakładałem już trzy komplety i na każdym wibracje występują.
Wymienione wszystkie tarcze hamulcowe wraz z klockami hamulcowymi.
Czy możliwe jest że to któraś półoś ?
A może obstawiacie coś innego?
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Może być krzywa półoś lub luzy na drążkach kierowniczych

Autor:  norbi75 [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Luzu na drążkach nie ma ponieważ całe zawieszenie sprawdzone.
A półoś może się sama skrzywić ?
Może to być wina któregoś z przegubów?
Rok temu wstawiałem zamienniki GSP.

Autor:  TRUST [ poniedziałek, 6 listopada 2017, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

a może opony?

Autor:  norbi75 [ wtorek, 7 listopada 2017, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Założone miałem już trzy komplety felg z oponami i za każdym razem bez zmian.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 7 listopada 2017, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Gsp to dziadostwo, tylko gkn/lobro/spidan

Autor:  norbi75 [ wtorek, 7 listopada 2017, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Kolego a na jakiej podstawie twierdzisz że to dziadostwa?
Ja wcześniej zakładałem GSP np Audi A6 2.8 3.0 a nawet do 4.2 i nigdy nie miałem problemów .

Autor:  mgF3 [ środa, 8 listopada 2017, 00:11 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Witam. Przerabialem juz to - wewnetrzne przeguby polosi sprawdz. Tylko do 150 sa inne i troche ciezko nabyc, kupowalem w AFTER PARTS. Pozdrawiam

Autor:  Adampio [ środa, 8 listopada 2017, 01:08 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Warto by pójść tropem przegubów wewnętrznych. Mój Multi (2.4D) miał od 90 do 110 spore drgania ogólnosilnikowe, które znacząco malały przy większej prędkości (ja swoim osiągam maks. 135km/h). Po wymianie łożysk w skrzyni i obu przegubów wewnętrznych zjawisko ustąpiło.

Autor:  norbi75 [ środa, 8 listopada 2017, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Adampio a żeby wymienić te łożyska trzeba wyjąć całą skrzynię czy wystarczy wyjecie półosi.
Jaki był koszt tych łożysk ?
U mnie co jest dziwne że wibracje wraz z prędkością narastają .

Autor:  Probe041 [ środa, 8 listopada 2017, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Trzeba skrzynię rozebrać w drobny mak.

Autor:  Adampio [ czwartek, 9 listopada 2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

@norbi75: nie ja kupowałem tylko skrzyniarz mechanika ale szacuje na 400-500 zl. Podobne kwoty linkował mi kol. @Probe i dla tego zdecydowałem się na pełną wymiane łożysk mimo że poczatkowe zlecenie było tylko wyliminowanie luzu (stuków) na wyjsciu prawej połosi ze skrzyni

Autor:  Kenobi [ czwartek, 9 listopada 2017, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Moim zdaniem info o łożyskach w skrzyni robi zamieszanie, to nie one były powodem wibracji u Adampio, tylko przeguby. W kwestii twórcy wątku co z łożyskiem przedłużenia prawej półosi - było sprawdzane ?

Autor:  norbi75 [ piątek, 10 listopada 2017, 11:24 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Łożysko nie było jeszcze sprawdzane.
W przyszłym tygodniu auto będzie u mechanika więc sprawdzi to na pewno .
A jest możliwość sprawdzenia jakoś tych przegubów wewnętrznych ?

Autor:  Probe041 [ piątek, 10 listopada 2017, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Łapiesz przegub jedną ręką a drugą półoś i próbujesz kręcić przód tył. Nie możesz czuć luzu w osi obrotu.

Autor:  virus [ sobota, 11 listopada 2017, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Witam ja mam podobne objawy. Zaczyna się tak mocniej przy 130-140km/h.
Wymienione wszystkie przeguby lobro, łącznik półosi wraz z łożyskiem regenerowany. Zmieniałem koła ale nie pomogło nie wiem czego tu szukać. Niechce wymieniać pół samochodu wystarczy że przeguby zrobiłem gdzie koszt był po prostu masakryczny do 2.5 151km.

Autor:  Jacenty [ sobota, 11 listopada 2017, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

A czy przy ruszaniu też odczuwacie szarpanie czy rusza gładko ?

Autor:  Kenobi [ niedziela, 12 listopada 2017, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Poniżej 130km to musi być jakaś usterka. Czy ktoś z was w ogóle rozpatrywał w dobrym warsztacie tolerancje wyważania kół, chodzi mi o to, że te maszyny mają możliwość ustawienia tolerancji wyważania. U mnie do 140km jest spoko powyżej 140 zaczynają pojawiać się delikatne wibracje, które przy 160 są już nieprzyjemne, a powyżej niebezpieczne. Znajomy co się tym zajmuje u którego robię zawsze koła najpierw po kupieniu nowych felg i opon zrobił wszystko, po przejechaniu się 140 wróciłem i mówię trzęsie, zdjął koła poprzestawiał coś na wyważarce nawalił ciężarków. Wracam i mówię, że nadal źle - teraz przy 140 spoko ale powyżej już słabo - zdjął koła wrzucił na maszynę i pokazał mi, że jak jeszcze bardziej zmniejszy tolerancję ( co by ukróciło wibracie przy jeszcze większych prędkościach ) to nie jest w stanie wyważyć tego zestawu felga-opona. Jako, że opony raczej górna półka to stawiał na wady felg, kombinowaliśmy przekładając felgi i opony aż udało się założyć na przód zestaw co daje radę do 150 zachować komfort. Nie profesjonalnie założone lub kiepskie tarcze hamulcowe też dają podobne objawy.

Autor:  norbi75 [ niedziela, 12 listopada 2017, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Tarcze wymieniłem najpierw tylne ponieważ na ścieżce diagnostycznej wyszło że tylne są krzywe.Po zdjęciu tarcz okazało się że pomiędzy tarczami a piastami było bardzo dużo rdzy.
A że przednie tarcze i klocki były już trochę zużyte poszedłem tym samym tropem i wymieniłem tarcze i klocki z przodu.Czyszczenie piast z rdzy zajęło więcej czasu niż pozostałe czynności związane z wymianą.
Tarcze i klocki firmy TRW więc powinny być dobre.
Co do wyważania kół to niektóre wulkanizacje (bardzo nieliczne) posiadają specjalną wyważarkę z tak zwanym testem drogowym.Jest to maszyna wyglądająca jak zwykła wyważarka z tym że posiada dodatkowy wałek który podczas wyważania koła dociska czoło bieżnika i tym samym sprawdza jak koło zachowa się podczas jazdy w aucie.Maszyna sprawdza wyważenie statyczne dynamiczne a nawet to czy koło nie będzie ściągać auta w którąś stronę bo np opona jest nierówno zużyta.
Wulkanizator który dysponuję taką maszyną jest w stanie idealnie ustawić oponę na feldze oczywiście jeżeli opona nie jest uszkodzona a felga prosta.
Każda felga jak i opona nawet klasy premium posiada jakieś nie wyważenie. Np opony dlatego że osnowa musi się w którymś miejscu łączyć. Na oponach często takie miejsce jest oznaczone czerwoną kropką z boku opony.Zadaniem wulkanizatora jest ustawienie opony na feldze w ten sposób aby niewyważenie felgi i opony niwelowały się nawzajem.Ta czynność jest wręcz niemożliwa na zwykłej wyważarce.
Wszystko jest Ok gdy opona jak i felga trafiają się nam prawie idealne wtedy na zwykłej wyważarce uda się osiągnąć bardzo dobre wyważenie koła.Gorzej gdy coś nie jest idealne.A to się zdarza bo opony produkują w różnych miejscach na świecie i tak np rosyjskiego Nokiana jest bardzo ciężko wyważyć.

Autor:  norbi75 [ środa, 15 listopada 2017, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Dzisiaj auto było u mechanika.
Jedyne co stwierdził to luz na frezie przedłużki półosi. Dziwi mnie to tym bardziej że frez w tamtym roku był w regeneracji.
Czy luz na frezie może powodować takie wibracje?
Czy ktoś z forumowiczów kupował jakiś zamienniki frezu dostępne na allegro?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/