T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 13:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
padł mi piąty bieg w 2,5TDI 88km zanim to sie stalo skrzynia wyła na 4 i 5 biegu
wymielilem olej, wycie nieznacznie sie uciszyło
minęło jakieś 200km od wymiany oleju, jade sobie autostradą a tu nagle skrzynia zrobiła sie super cichutka jak nówka
i nagle jeb... obrotomierz poleciał , piątka sie skończyła, wrociłem na czwórce do domu



skrzynia byla regenerowana kilka lat temu jak auto bylo u poprzedniego wlasciciela (zatarli bo jeździli bez oleju)

moje pytanie brzmi
czy skrzynie biegów z silników 1.9 turbo diesel 2.4 diesel albo 2.5 benzyna będą pasować?
mam dwie fajne skrzynie z roczników 1990-1995 o kodzie CRN jakbym wrzucił razem z łapami starszego typu to podeszło by?

jak by sie to miało do przełożeń?

mam jeszcze jedną skrzynie CRM przełożenia krótkie i założona długa piątka (regenerowana dwa lata temu u skrzyniarzy w pęgowie)


z której z tych skrzyn najlepiej skorzystać ?

niemam tego plastiku pod bezpiecznikami z naklejką wyposażenia i nie jestem w stanie podać kodu skrzyni
ale wsteczny wbija sie normalnie jak jedynka nie jak szóstka więc przypuszczam ze obudowa jeszcze starego typu a nie ta nowa większa

chce ratować sie tymi skrzyniami które mam jeżeli będzie taka możliwość, bo za regeneracje powiedzili mi w pęgowie 2tys. zł (podstawiam auto oni zrzucają skrzynie , regenerują i zakładają) czy to dobra cena?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 17:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Cena rynkowa. Przełożenia na tych skrzyniach będą do niczego, w najlepszym przypadku na czwartym biegu będziesz jechał jak teraz na piątym. Jak dasz radę dobrać łapę do sanek to wszystko będzie działać. No jeszcze pewnie napęd prędkościomierza do przekładki ale to już szczegół.

Tak poza tym to sam jesteś sobie trochę winien, jak skrzynia wyje to się naprawia a nie czeka aż padnie bo potem to się tylko na wsad hutniczy nadaje.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Miętus89 (poniedziałek, 19 grudnia 2016, 19:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 19:36 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Probe041, dzwoniłem do tego serwisu który polecałeś ale mają tyle roboty że dopiero na nowy rok

Jak myślisz wezmą więcej czy mniej niż te 2tys.?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 19:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Różnie to może być jeśli chodzi o ceny, tak naprawdę dopóki jej nikt nie rozbierze to się nie dowiesz. Zawsze możesz kupić skrzynie GGU lub EWT i wsadzić ten środek do siebie z dyfrem i wałkiem głównym z T4 o ile obudowa skrzyni u Ciebie jest cała (nikłe szanse). Obudowę można dobrać z innej skrzyni jak masz ale najlepiej z mocowaniem na łyżwę.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2016, 14:01 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
chłopaki,,,

Dzisiaj okazało się że w moim T4 2.5 TDI 88km
Założona jest skrzynia CRN

zgadzałoby sie z tym że poprzedni właściciel regenerował skrzynie ale należy nadmienić w jaki sposób regenerują...

otóż połówka skrzyni z kielkichem (obudowa koła zamachowego) była ze skrzyni 1996-2003 zrobili to dlatego że jest tam ta tuleja gumowa mocowana do łapy skrzyni (łyżwy) której w starszych skrzyniach niema

natomiast druga połówka czyli tam gdzie wszystkie koła zębate była ze skrzyni CRN

morał z tego taki że warsztaty regenerujące skrzynie każą klientom oddawać swoje skrzynie tylko dlatego żeby dołożyć do nowej połówki starą bo jak wiadomo takiego starocia kupi sie za grosze o wiele taniej niż jaką kolwiek skrzynie po roczniku 1996


w moim przypadku wykorzystam więc skrzynie CRN , gorzej byłoby gdybym miał skrzynie z nowszą obudową taką jak AFK lub DXZ itp. (wstyczny do tyłu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2016, 14:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przepraszam za karygodną jak mniemam ignorancję, ale co z powyższego wynika dla posiadaczy skrzyń sprzed 1996 r?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2016, 16:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Połówkę skrzyni możesz mieć z CRN ale tryby już niekoniecznie. Ja sam mam obudowę DKA, tryby EWT a dyfer i wałek główny EWB.

Jakie miałeś prędkości przy 3000 obr na 4 i 5 biegu?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2016, 10:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Probe041 napisał(a):
Połówkę skrzyni możesz mieć z CRN ale tryby już niekoniecznie. Ja sam mam obudowę DKA, tryby EWT a dyfer i wałek główny EWB.

Jakie miałeś prędkości przy 3000 obr na 4 i 5 biegu?


właśnie coś było dziwnego bo wcześniej też miałem T4 AJT i był bardziej zamulony niż ten którego mam teraz

i zastanawiałem sie czy ktoś mu jakiegoś chipa nie wstawił okazuje sie że to możliwe przez tą skrzynie

nie pamiętam teraz jakie były prędkości ale na pewno prękdośc maksymalna wychodziła 165km/h więcej nie dało rady, czyli tak jak CRN na 2.4d

dzisiaj skrzynia już jest zrzucona to będzie okazja żeby porównać zębatki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2016, 23:54 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
a więc tak
1.koło zębate piątego biegu straciło większość zębów
2.obudowa skrzyni obdarta przez dwumase (dwumasa sie obluzowywała i ocierała o skrzynie) kiedyś już ktoś tam coś spawał, kleił poksipolem więc obudowa z tuleją idzie na złom
3.założyłem nastepną skrzynie CRN w całości bez żadnego rozkręcania na mocowaniach starego typu i wszystko pasuje

jutro pierwsze testy bo dzisiaj niemam już siły


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2016, 23:05 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
dzisiaj auto poskladane i pierwsze testy

skrzynia CRN weszla w calosci bez zadnych przerobek, mocowanie tylne skrzyni do sanek zastosowalem statego typu z rocznikow 90-95
i jesli chodzi o sprzeglo to zostalem przy dwumasie nie zakladalem sztywnego

skrzynia jest krotsza idzie to wyczuc ale za to auto ma lepsze przyspieszenie nie wiem jak dlugo bedzie trwala ta radosc

przy predkosci 90km/h na piątym biegu jest 2500 obrotów

przy prędkości 40km/h wbijam piąty bieg i auto przyspiesza bez zadnego szarpania i gaśnięcia

predkosc maksymalna 140km/h wiecej nie probowalem bo ślisko i musiałem zwolnić

jutro postaram sie wrzucic film z przyspieszenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 11:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Miętus89 napisał(a):
przy predkosci 90km/h na piątym biegu jest 2500 obrotów


ja mam ori AJT i przy prędkości 90 km/h mam 2200 obrotów

moim zdaniem masz skrzynię z przełożeniami od 2,4 D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 12:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przecież CRN nigdy nie szło do TDI ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 15:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
noto teraz ma typowy wóz na miasto i duże obciążenie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 15:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
mam już nagrania jak to jeździ

1- przyspieszenie 0-100 - https://youtu.be/h5ljXlNfw0Y
2- przyspieszenie 0-100 + troche jazdy - https://youtu.be/v35odnYJ6MU
3- drgania przy ruszaniu (jak sie szybko ruszy to idzie tego uniknąć) - https://youtu.be/13VvAAz9N5c może to przez używaną poduszke którą założyłem nie była w najlepszym stanie (używka) guma w środku miała luzy

napewno skrzynia jest krótsza i bardziej dynamiczna myśle że do 15/16 sekund od zera do setki dałoby rade dojść

piątke napewno założe dłuższą bo za krótka jest

sory za jakośc filmu (mam jeszcze folie ochronną na telefonie)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 stycznia 2017, 23:15 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
założyłem nową poduche za skrzynią i jest duża poprawa niema już takich akcji że całe auto telepie ale mimo tego przy ruszaniu czuć minimalne drgania

zmierzam do tego że rozwiązanie stosowane od roku 1996 uważam za bardziej udane (łapa skrzyni typu łyżwa + skrzynia z gumową tuleją w kielichu)

wcześniej jak to auto jeździło z takim zestawem jak powinno to drgań nie było w ogóle, szkoda że faszyści wpadli na to dopiero w 1996


troche czasu i 4000km minęło od zabiegu zaadoptowania skrzyni CRN i powiem Wam że można z tym żyć. Auto było w Sankt Petersburgu i wróciło

Na razie jest ok i niema żadnych negatywnych objawów

Rada jaką mogę Wam dać to zawsze oddając skrzynie do regeneracji sprawdzajcie symbol czy oddali Wam skrzynie taką jak im daliście bo robią przekładki takie że aż włosy dęba stają - kielich zostawiają Wasz a drugą połowe z mechanizmami wrzucają od starego CRN i jak widać potwierdzone po moim przypadku wszystko gra.

Warsztaty regeneracji biorą po 2000pln więc może lepiej kupić sprawną skrzynie ze starego 2.4d i samemu przełożyć kielich?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB