T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=10490 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Johnny [ poniedziałek, 28 września 2015, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Czyli jednak siłowo, ok. A tą krótką po drugiej stronie jak wyjąć wtedy - wkręcam śruby w otwory i próbuję wyszarpać? |
Autor: | Johnny [ sobota, 3 października 2015, 01:02 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Ok, przedłużenie półosi wybite. Krótka flansza też wyjęta - patent jest taki, że należy w otwory we flanszy wkręcić naprzeciwlegle długie śruby (ok 8cm gwintu potrzeba) i wraz z ich dokręcaniem flansza zostaje podważana i wysuwa się z obudowy. Stanąłem, bo nie mam nasadki torxa 60 do odkręcenia zębatek 5 biegu, muszę nabyć i wtedy dobiorę się do wnętrza. I może ktoś kto zdejmował piątkę mógłby mi potwierdzić, że torxem 60 odkręcę oba koła? Bo jak tak przymierzałem spline'a 60, to w śrubę dużego koła pasuje, a do małego jest minimalnie za duży. |
Autor: | Johnny [ poniedziałek, 5 października 2015, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Ok, no to już wiem, że torxem 60 można odkręcić obie śruby piątego biegu, jakkolwiek ta na małym kole jest minimalnie mniejsza! Aha, no i potrzebny był pistolet pneumatyczny, bo kluczem na przedłużce nie dawało rady, gniazdo torxowe zaczynało się obrabiać, a śruba nie puszczała. Duże koło 5-tki udało mi się ściągnąć takim ściągaczem niedużym za niecałe 5 dych + duża twarda nakrętka i kawałek grubszej blachy jako dystans (małe zeszło ręką): No i potem już w miarę łatwo było się dobrać do reszty - tak okiem laika, to w sumie wszystko w miarę dobrze wygląda, ale jak już jest rozebrane, to wymienię łożyska, uszczelniacze i sprężynki synchronizatorów. No właśnie - czy coś poza tym wypadałoby jeszcze profilaktycznie wymienić? Koleś z angielskiej strony wymienia bieżnie łożysk, ale czy to jest takie znaczące? U mnie wszystkie wyglądają przyzwoicie, są gładkie. Tak wygląda skrzynia rozebrana na części, w sumie nie jest to aż takie skomplikowane jak mi się wydawało, ale niezwykle zmyślny jest to mechanizm, trzeba przyznać: |
Autor: | chajny [ wtorek, 6 października 2015, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Po co wymieniasz łożyska skoro bieżnie chcesz zostawić tak się nie robi nu nu. Zawsze się wymienia komplet lub inaczej tak jak bys znienił olej a filter zostawił bo nie wygląda na dziurawy. Nawet zebatki biegów powinno się wymieniać parami jeśli jedna jest uszkodzona albo zakłada się jedną i zazębia na specjalnej tokarce (dociera) z tą co została. |
Autor: | Johnny [ piątek, 18 grudnia 2015, 12:51 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Panowie pilne pytanko, bo po ponad 2 miesiącach od demontażu mam w końcu zrobioną skrzynię (wymiana łożysk, uszczelniaczy i sprężynek synchronizatorów), ale coś mi się nie podoba z biegami, mogę wrzucić ręką tylko pięć, a powinno być przecież sześć (ze wstecznym) - wybierak w pozycji neutralnej do przodu to 3-ka, do tyłu 4-ka, "pod" nimi tak samo 1-ka -2ka a pod jedynką jeszcze wsteczny, czy tak? A 5-ka powinna wskoczyć po wyciągnięciu pręta wybieraka do góry, dobrze pamiętam? No i czy to w ogóle normalne, że nie mogę ręką praktycznie obrócić wałka w skrzyni jak jest wrzucony bieg (na luzie w sumie tez), możliwe, że tak ciasno mi złożyli? Czy może, co mi przyszło do głowy teraz, facet do dokręcenia 5 biegu musiał wrzuć dwa biegi i potem ich nie rozblokował? |
Autor: | zyraza [ piątek, 4 marca 2016, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
dokładnie tak jak mówisz z wybieraniem biegów wszystko się zgadza,co do kręcnia wałkiem sprzęgłowym to im wyższy bieg tym ciężej wałkiem sprzęgłowym kręcić , na pierwszym biegu powinieneś obrócić wałkiem sprzęgłowym i z tego co pamiętam co do załączenia 2 biegów na raz to jest taka możliwość ale tylko bieg wsteczny można wbić z innym na raz |
Autor: | mdudi [ czwartek, 11 lutego 2021, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Panowie potrzebuję nr katalogowe lub wymiary łożysk i uszczelniaczy do skrzyni afk lub dxz, lub info gdzie takowe dane znajde. Pomożecie? |
Autor: | chemik211 [ sobota, 13 lutego 2021, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Najszybciej rozebrać skrzynie i z częsciami do sklepu, widzę że jesteś z krk to na Gromadzką firma special. |
Autor: | mdudi [ sobota, 20 lutego 2021, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Samodzielna rozbiórka i ew. naprawa skrzyni biegów |
Dla tych co sami regenerują AFK i DXZ: http://www.oemepc.com https://nemigaparts.com USZCZELNIACZE: x1 Producent: CORTECO Numer katalogowy: 01033852B Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 25 Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 40 Wysokość 1 [mm]: 7 Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk) Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową AUDI 02F311113A SEAT 02F311113A SKODA 02F311113A VW 02F311113A x2 Producent: CORTECO Numer katalogowy: 01029794B Uszczelniacz półosi MERCEDES-BENZ / VW Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 45 Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 65 Wysokość 1 [mm]: 9 Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk) Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową Rodzaj gwintu: Gwint zmienny Numer OE: MERCEDES-BENZ 2103350060 VW 02F301189A ŁOŻYSKA WAŁKÓW SKRZYNI: x1 Producent: SNR BEARINGS Numer katalogowy: 32005.VS.02.H.100 Łożysko skrzyni biegów PEUGEOT / CITROEN Wymiary [mm]: 25 x 47 x 15 Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 15 Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 11,5 Typ łożyska: stożkowe jednorzędowy Typ skrzyni biegów (kod): AL4 , BE4R , BE3 , BE4 , BE5 Numer inny: TIMKEN NP898967/NP477660 x1 Producent: TIMKEN Numer katalogowy: NP113979/NP693852 Łożysko skrzyni biegów VW Transporter T4 2.4-2.5 TDI Wymiary [mm]: 34,988 x 59,131 x 7 Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 16,764 Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 12 Typ łożyska: stożkowe jednorzędowe z kołnierzem Miejsce montażu: wałek atakujący (przód) Numer OE: VAG 02G 311 214B x1 Producent: TIMKEN Numer katalogowy: NP282175/NP953787 Łożysko skrzyni biegów - AUDI / VW Wymiary [mm]: 25 x 62 x 16 B - szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 16 C - szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 12,750 Numer OE: 02F311123A Numery inne: NP282175-90K99 x1 Producent: TIMKEN Numer katalogowy: XC10240CJ/XC10240DH Łożysko stożkowe jednorzędowe Wymiary [mm]: 29 x 50,29 x 14,22 Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 14, 732 Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 10, 668 Numery inne: XC10240CJ DHXC10240CJ-90299 L45449/10 518772 INA 712129810 VW 311405625F BT1B328688AC/Q ŁOZYSKA MECHANIZMU RUŻNICOWEGO: x2 Producent: SKF Numer katalogowy: VKHB 2191 Wymiary [mm]50 x 80 x 20 Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]20 Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]15,5 OE 091517185D 32010X , NP715284 Typ skrzyni: M40 oczywiście to są moje znaleziska wedle dostępności w magazynach na dzień 20.20.2021. Może się okazać, że w różnych rejonach polski są dostępne różne inne zamienniki. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |