T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 19:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 września 2015, 10:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Czyli jednak siłowo, ok. A tą krótką po drugiej stronie jak wyjąć wtedy - wkręcam śruby w otwory i próbuję wyszarpać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2015, 01:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ok, przedłużenie półosi wybite. Krótka flansza też wyjęta - patent jest taki, że należy w otwory we flanszy wkręcić naprzeciwlegle długie śruby (ok 8cm gwintu potrzeba) i wraz z ich dokręcaniem flansza zostaje podważana i wysuwa się z obudowy.

Stanąłem, bo nie mam nasadki torxa 60 do odkręcenia zębatek 5 biegu, muszę nabyć i wtedy dobiorę się do wnętrza. I może ktoś kto zdejmował piątkę mógłby mi potwierdzić, że torxem 60 odkręcę oba koła? Bo jak tak przymierzałem spline'a 60, to w śrubę dużego koła pasuje, a do małego jest minimalnie za duży.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 21:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ok, no to już wiem, że torxem 60 można odkręcić obie śruby piątego biegu, jakkolwiek ta na małym kole jest minimalnie mniejsza! Aha, no i potrzebny był pistolet pneumatyczny, bo kluczem na przedłużce nie dawało rady, gniazdo torxowe zaczynało się obrabiać, a śruba nie puszczała. Duże koło 5-tki udało mi się ściągnąć takim ściągaczem niedużym za niecałe 5 dych + duża twarda nakrętka i kawałek grubszej blachy jako dystans (małe zeszło ręką):

Obrazek

No i potem już w miarę łatwo było się dobrać do reszty - tak okiem laika, to w sumie wszystko w miarę dobrze wygląda, ale jak już jest rozebrane, to wymienię łożyska, uszczelniacze i sprężynki synchronizatorów. No właśnie - czy coś poza tym wypadałoby jeszcze profilaktycznie wymienić? Koleś z angielskiej strony wymienia bieżnie łożysk, ale czy to jest takie znaczące? U mnie wszystkie wyglądają przyzwoicie, są gładkie.

Tak wygląda skrzynia rozebrana na części, w sumie nie jest to aż takie skomplikowane jak mi się wydawało, ale niezwykle zmyślny jest to mechanizm, trzeba przyznać:

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 października 2015, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Po co wymieniasz łożyska skoro bieżnie chcesz zostawić tak się nie robi nu nu.
Zawsze się wymienia komplet lub inaczej tak jak bys znienił olej a filter zostawił bo nie wygląda na dziurawy.
Nawet zebatki biegów powinno się wymieniać parami jeśli jedna jest uszkodzona albo zakłada się jedną i zazębia na specjalnej tokarce (dociera) z tą co została.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 12:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Panowie pilne pytanko, bo po ponad 2 miesiącach od demontażu mam w końcu zrobioną skrzynię (wymiana łożysk, uszczelniaczy i sprężynek synchronizatorów), ale coś mi się nie podoba z biegami, mogę wrzucić ręką tylko pięć, a powinno być przecież sześć (ze wstecznym) - wybierak w pozycji neutralnej do przodu to 3-ka, do tyłu 4-ka, "pod" nimi tak samo 1-ka -2ka a pod jedynką jeszcze wsteczny, czy tak? A 5-ka powinna wskoczyć po wyciągnięciu pręta wybieraka do góry, dobrze pamiętam?

No i czy to w ogóle normalne, że nie mogę ręką praktycznie obrócić wałka w skrzyni jak jest wrzucony bieg (na luzie w sumie tez), możliwe, że tak ciasno mi złożyli? Czy może, co mi przyszło do głowy teraz, facet do dokręcenia 5 biegu musiał wrzuć dwa biegi i potem ich nie rozblokował?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 marca 2016, 18:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
dokładnie tak jak mówisz z wybieraniem biegów wszystko się zgadza,co do kręcnia wałkiem sprzęgłowym to im wyższy bieg tym ciężej wałkiem sprzęgłowym kręcić , na pierwszym biegu powinieneś obrócić wałkiem sprzęgłowym i z tego co pamiętam co do załączenia 2 biegów na raz to jest taka możliwość ale tylko bieg wsteczny można wbić z innym na raz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 lutego 2021, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:23
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
model: Multivan
silnik: 2.4D AAB 93'

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Panowie potrzebuję nr katalogowe lub wymiary łożysk i uszczelniaczy do skrzyni afk lub dxz, lub info gdzie takowe dane znajde. Pomożecie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lutego 2021, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Najszybciej rozebrać skrzynie i z częsciami do sklepu, widzę że jesteś z krk to na Gromadzką firma special.


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: mdudi (sobota, 20 lutego 2021, 10:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2021, 10:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:23
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
model: Multivan
silnik: 2.4D AAB 93'

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Dla tych co sami regenerują AFK i DXZ:

http://www.oemepc.com
https://nemigaparts.com

USZCZELNIACZE:
x1
Producent: CORTECO
Numer katalogowy: 01033852B
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 40
Wysokość 1 [mm]: 7
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową
AUDI 02F311113A
SEAT 02F311113A
SKODA 02F311113A
VW 02F311113A

x2
Producent: CORTECO
Numer katalogowy: 01029794B
Uszczelniacz półosi MERCEDES-BENZ / VW
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 65
Wysokość 1 [mm]: 9
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu: Gwint zmienny
Numer OE:
MERCEDES-BENZ 2103350060
VW 02F301189A

ŁOŻYSKA WAŁKÓW SKRZYNI:
x1
Producent: SNR BEARINGS
Numer katalogowy: 32005.VS.02.H.100
Łożysko skrzyni biegów PEUGEOT / CITROEN
Wymiary [mm]: 25 x 47 x 15
Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 15
Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 11,5
Typ łożyska: stożkowe jednorzędowy
Typ skrzyni biegów (kod): AL4 , BE4R , BE3 , BE4 , BE5
Numer inny:
TIMKEN NP898967/NP477660

x1
Producent: TIMKEN
Numer katalogowy: NP113979/NP693852
Łożysko skrzyni biegów VW Transporter T4 2.4-2.5 TDI
Wymiary [mm]: 34,988 x 59,131 x 7
Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 16,764
Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 12
Typ łożyska: stożkowe jednorzędowe z kołnierzem
Miejsce montażu: wałek atakujący (przód)
Numer OE:
VAG 02G 311 214B

x1
Producent: TIMKEN
Numer katalogowy: NP282175/NP953787
Łożysko skrzyni biegów - AUDI / VW
Wymiary [mm]: 25 x 62 x 16
B - szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 16
C - szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 12,750
Numer OE:
02F311123A
Numery inne:
NP282175-90K99

x1
Producent: TIMKEN
Numer katalogowy: XC10240CJ/XC10240DH
Łożysko stożkowe jednorzędowe
Wymiary [mm]: 29 x 50,29 x 14,22
Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]: 14, 732
Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]: 10, 668
Numery inne:
XC10240CJ
DHXC10240CJ-90299
L45449/10
518772
INA 712129810
VW 311405625F
BT1B328688AC/Q

ŁOZYSKA MECHANIZMU RUŻNICOWEGO:
x2
Producent: SKF
Numer katalogowy: VKHB 2191
Wymiary [mm]50 x 80 x 20
Szerokość pierścienia wewnętrznego [mm]20
Szerokość pierścienia zewnętrznego [mm]15,5
OE 091517185D
32010X , NP715284
Typ skrzyni: M40

oczywiście to są moje znaleziska wedle dostępności w magazynach na dzień 20.20.2021. Może się okazać, że w różnych rejonach polski są dostępne różne inne zamienniki.



Za ten wpis autor mdudi podziękował: tomekS (wtorek, 17 sierpnia 2021, 19:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB