T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 29 czerwca 2022, 18:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2022, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 08:25
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Mam problem ze skrzynią. Może zacznę co to za autko
Jest to T4 2.5 TDI 88koni, skrzynią nie wiem jakie ma oznaczenie ale jest to ta wolna skrzynią ( 100km/h=3k obr./minutę).
Problem polega na tym że przy puszczeniu gazu słychać hałas ze skrzyni (po stronie kierowcy), gdy tylko dodam gazu hałas cichnie. Im większa prędkość tym większy , szybszy hałas ( na chłopski rozum tak jak by wyl stary rozwalony most). Dźwięk nie jest zależy od sprzęgła czy obrotów silnika. Jest taki sam. A luzie podczas toczenia jak i na biegu. Jedyna zależność jaka dostrzegam to obroty koła, gdy auto zdalnie to dzięki też. Mechanik powiedział mi że łożysko w kole wyje, ale nie dawało mi spokoju i sprawdziłem stan oleju w skrzyni a tam olej srebrny, brokatowy. 10k km temu wymieniałem nowy olej, bo auto ma ponad 630kkm przebiegu i nie wiedziałem kiedy był zmieniany. Stary olej był też dosyc brudny. Problemu zaczęły się niedługo po wymianie na świeży. Olej jaki wlałem to RevLine GL-5 75w90

Dodam jeszcze że zdarzyło się że wypadnie bieg wsteczny, bądź przy szybszej jeździe do tyłu po odpuszczeniu gazu nastąpił bardzo głośny zgrzyt, tak jak by przeskoczyły tryby. Ale ogólnie nie na problemu z normalnym cofaniem.

Proszę o pomoc i porady pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2022, 18:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 955
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Uważam że masz skrzynię do naprawy. Prawdopodobnie uszkodzone lozyska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2022, 18:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 08:25
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj znalazłem oznaczenie skrzynie EWB. Koszt takiej to 3-3,5k zł I do tego jest wolna. Czy można zamienić ja na inną ? Szybszą?

Czy w domowych warunkach jest szansa samemu wymienić łożyska ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2022, 19:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 41
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Skrzynia raczej do remontu niestety ale wymiana oleju nie naprawi jej mechanicznego zużycia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2022, 20:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 841
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 62 razy
Są to tylko moje przemyślenia ,napisałeś że efekt głośnej pracy zaistniał po wymianie oleju który był brudny , uważam że ktoś mógł dodać jakiś specyfików lub nawet w skrajnych przypadkach trocin aby ukryć głośną pracę (czytaj zużycie ) skrzyni ,wymiana oleju doprowadziła do wypłukania elementów tłumiących i stąd głośna praca , niestety muszę zgodzić się z przedmówcami -naprawa konieczna - beksa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2022, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 08:25
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie stało to się od razu po wymianie i s starym oleju nie było tyle brokatu. A co mogło się popsuć w tej skrzyni ? Wydaje mi się że łożyska nie jest trudno wymienić np. a skrzynią to EWB, koszt takiej na allegro to 3.5k zł Jest możliwość założenia innej skrzyni ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2022, 17:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 841
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 62 razy
Brokat pojawił się póżniej z racji tego że stary olej może był o innych parametrach (gęstość ,lepkość} może z różnymi specyfikami a Ty zalałeś świeży bez domieszek wytłumiaczy i się zaczęło ,uwydatniły się luzy we wszystkich możliwych kombinacjach i zaczęło się struganie brokatu ,skrzynie oczywiście można zamienić tylko musisz szukać w takiej samej obudowie ,na forum jest opisane jakie skrzynie są zamienne względem siebie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2022, 20:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 08:25
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W wyszukiwarce jak wpisze EWB to nic nie wykrywa. A co mogło się w niej popsuć ? Jest sens ja naprawiać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2022, 11:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 163
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 4 razy
Serio łudzisz się że kupisz używke w dobrym stanie z małym przebiegiem? T4 to już wiekowe auta z przebiegami bliskimi miliona i więcej. Naprawiaj tą co masz, chyba ze po weryfikacji wyjdzie ze jest mocno wypracowana to wtedy druga. A co mogło sie wysypać? Np łożyska a jest ich tam kilka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2022, 17:50 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 841
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 62 razy
https://t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe tu masz link do wiki gdzie znajdziesz oznaczenia skrzyń wraz z kodem obudowy i przełożeniami oraz okresem montowania do samochodów SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE <57>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2022, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Skrzynia EWB to jest akurat jedna z najszybszych skrzyń w obudowie 02B, więc nie kupisz nic szybszego. Wyjmij skrzynię wymień łożyska i uszczelniacze a będzie dalej jeździło. Chyba ,że ktoś kombinował i w obudowie od szybkiej skrzyni siedzą tryby jakiejś wolnej. W naszym kraju wszystko możliwe. Na początek możesz odkręcić obudowę piątego biegu i obadać co tam siedzi. Zęby policzyć łatwo. A w poście wyżej masz wszystkie info o skrzyniach. Dasz radę to proste fury.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB