T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 18 września 2021, 17:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 sierpnia 2021, 13:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:55
Posty: 4
model: T4
silnik: 2500 PB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, mam taki problem. Samochód caravelle 1992 benzyna z gazem 2.5 automat 4 biegowy. Wszystko fajnie chodziło do czasu aż przestało przerzucać na 4 bieg. Trochę jeździłem po mieście, dodałem oleju, pomyślałem że za mało bo jest lekki wyciek że skrzyni ale nie pomogło, po około miesiącu przestało załączać 3 bieg, no w tej chwili to jazda na jedynce i dwójce to trochę słabo. Co mogę zrobić z takim przypadkiem, nie mam czym odczytać błędów, bo to trochę stare auto, podłączyłem na ostro taki elm uniwersalny na bluetooth, łączy się z nim ale już z ecu nie chce. Proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 sierpnia 2021, 21:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1479
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 175 razy
Musisz sprawdzić Vagiem jakie są błędy. Jak masz szczęście to może poszła taśma od elektrozaworów. W najgorszym skończyły się już tarcze na 3 i4 biegu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2021, 00:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:55
Posty: 4
model: T4
silnik: 2500 PB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zamówiłem kabel od viakena, ma być 31 to podłącze, sprawdzę co wykryje i napiszę tutaj, dziękuję za wiadomość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 sierpnia 2021, 17:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:55
Posty: 4
model: T4
silnik: 2500 PB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przyszedł kabel i takie błędy odczytałem, wszędzie otwarty obwód, czy to znaczy w tym najlepszym przypadku, że trzeba taśmę wymienić od elektrozaworów ?

11 Faults Found:
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)
36-00 - Open Circuit
00260 - Solenoid Valve 2 (N89)
36-00 - Open Circuit
00262 - Solenoid Valve 3 (N90)
36-00 - Open Circuit
00264 - Solenoid Valve 4 (N91)
36-00 - Open Circuit
00266 - Solenoid Valve 5 (N92)
36-00 - Open Circuit
00270 - Solenoid Valve 7 (N94)
36-00 - Open Circuit
00293 - Multi-function Switch (F125)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00660 - Kickdown Switch or Throttle Position Sensor
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 06:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1479
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 175 razy
Według tych błędów, to ta skrzynia nie powinna działać. Skasuj je, przejedz się autem trochę wrzucają wszystkie pozycje i sprawdź jeszcze raz błędy. To nie musi być taśma. Może styki lub kabel między skrzynią a sterownikiem. Przejrzyj kostki. Ciągłość przewodów. Na razie od tego bym zaczął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 10:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 688
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 28 razy
przeczyść 12 pinowe wejscie do skrzyni, sprawdź czy nie ma tam wilgoci oraz czy pierścień zabezpieczajacy dobrze trzyma wtyczke


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 10:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:55
Posty: 4
model: T4
silnik: 2500 PB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To wyjście do skrzyni jest zaolejone, jest tam wyciek oleju ze skrzyni, dla tego ciągle dolewam oleju, nie wiem jak się sprawdza olej bo mam bagnet do skrzyni czy na zimnym czy po jeździe na rozgrzanym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 11:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1479
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 175 razy
Są dwie wtyczki do skrzyni. Obydwie mają uszczelnienie w formie oringu. Stan oleju zawsze sprawdza się na rozgrzanym oleju i pracującym silniku.
https://t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 11:38 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 688
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 28 razy
lkojder napisał(a):
To wyjście do skrzyni jest zaolejone, jest tam wyciek oleju ze skrzyni, ......

w tej wtyczce ma być czysto i sucho, bez śniedzi na pinach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB