T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 30 września 2020, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2019, 00:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 102
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, temacik już się troszeczkę zakurzył a ja mam mały problemik więc go troszeczkę odkurze. Mam pytanko bo jak do tej pory nic na forum ani w sieci nie znalazłem, (być może słabo szukam) a więc panowie jak wymienić tą tulejkę czerwoną i czarną gumę w której ta tuleja siedzi ta która znajduje się na końcu wybieraka biegów od strony zbiornika bo zauważyłem że mam tam bardzo duży luz a nie chciałbym niczego zepsuć ani przez niewiedze za dużo rozebrać. Z góry dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2019, 13:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Mam taką tulejkę już od roku w szpargałach nową. Pod autem na zimnie odpuściłem ostatnim razem. Najlepiej rozlączyć drążek od reszty, która idzie na skrzynię i wyjąć to na stół. Na aucie może i można ale trzeba dosyć mocno rozgiąć to mocowanie i tu miałem obawy, że zaraz pęknie. Lepiej w ciepłym próbować


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2019, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 102
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem że najlepiej by było wyjąć to na stół, ciekaw jestem czy nie można by było opuścić lewarek na dół i wysunąć to ustrojstwo do tyłu. Też czekam jak się cieplej zrobi to i przyjemniej będzie pod auto wleźć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2019, 18:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Masz tam taką opaskę skręcaną zaraz przy drążku pod autem. Zaznaczasz tam położenie jak było i tam się to rozpina i tylko tak jakby lewarek wyciagasz a reszta zostaje


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 marca 2019, 20:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2216
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 165 razy
Pomógł: 149 razy
A cóż to za wynalazek wymyślono - zamiast małej kulki takie ustrojstwo:
Załącznik:
61DXfj12-8L._SX679_.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 marca 2019, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Nie zamiast małej, to jest tulejka na wybierak gdzie się wpina drut który idzie osobno tam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 marca 2019, 23:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2216
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 165 razy
Pomógł: 149 razy
A...., zmyliło mnie, bo z reguły każdy kupuje tradycyjny zastaw -2 kulki i tulejka.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 09:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie, czy na kulka ma mieć luz?Czy w gniazdku powinna siedzieć ciasno?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 10:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Duża czy mała


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2019, 15:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Na razie widziałem jedną tą po lewej stronie od kierowcy czyli duża.Ma dość spory luz w gniazdku.Ogólnie lata mi cały mechanizm zmiany biegów.Bezpośrednio pod lewarkiem jest taka prostokątna guma, która była zerwana to ją wymieniłem, ale i tak całość stuka jak się ruszy ręką.Pytanie czy ten cały mechanizm pod samochodem zaczynając od lewarka ma być sztywny czy ma jakiś luz.Może wrzucę filmik dzisiaj jak to wygląda.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 czerwca 2019, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Powiedzcie co to może być.Wymieniłem już całe zawieszenie, amory zmieniłem stronami i cały czas coś stuka.Podejrzewam, że prawdopodobnie to.Dodam też, że lewarek drży na luzie.Taki luz na być na kulce?

Filmik pod samochodem, bezpośrednio pod lewarkiem
https://youtu.be/lyAbE_Su9Zw
Filmik pod maską
https://youtu.be/h3Is5OIuaoY


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 10:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 350
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Takie luzy jak pokazujesz na filmikach są normalne, u mnie jest dokładnie tak samo i nie ma żadnych stuków.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 czerwca 2019, 10:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Nie jest idealnie ale to na pewno nie stuka w czasie jazdy :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 grudnia 2019, 11:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3007
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 199 razy
Pomógł: 124 razy
Panowie czy metalowe kuliste zakończenie drażka pod dużą kulkę ma całe przelecieć przez otwor w tej dużej kulce czy zatrzymać się w srodku jej grubości? U mnie, podczas napychania duza kulka pękla na jakieś 1/4 średnicy (od strony malej kulki z tujejką). Poprzednia duża kulka pękla na kilka kawałkow i ratowałem się grubymi trytkami. W aucie jest teraz kulka z ASO i mięknie jak sie komora silnikowa nagrzeje, wiec to pekniecie spokojnie czuć ręką. Mam jeszcze zamiennik dużej kulki i nie wiem czy czekać aż się obecna rozpadnie, czy ponownie wymieniać, mając baczenie żeby kolejna nie pękła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 grudnia 2019, 12:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Ma wskoczyć cała na miejsce


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (poniedziałek, 23 grudnia 2019, 12:42)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2020, 12:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 7
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Panowie mam problem z tym miejscem na zdjęciu dokładnie z prawej strony. Jest tam taka duża kulka ale brakuje mocowania przez co cały mechanizm zmiany biegów spada w dół.
Jak to się dokładnie nazywa, gdzie szukać i jak zamontować.
Jest to moje pierwsze auto. Vw transporter 1993r 1.9d


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lipca 2020, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 22:26
Posty: 124
Lokalizacja: Warszawa
model: t4 multivan
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 9 razy
Potrzebujesz pól panewki nr ETKA 701 711 699 w oryginale wycofane z produkcji , lecz w niektórych ASO jeszcze może leżeć na półce koszt około 25 zł
Proponuję wymienić od razu i panewkę nr. ETKA 191 711 208 A ( ta pomarańczowa cześć )



Za ten wpis autor zychu88 podziękował: tadeck1 (wtorek, 7 lipca 2020, 17:19)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2020, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3007
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 199 razy
Pomógł: 124 razy
Jak luz w tej pomarańczowej kulce wpływa na precyzję zmiany biegów? Bo mam w niej luzu ze 2 mm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2020, 11:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11637
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 294 razy
Pomógł: 762 razy
Masz jedynie większy luz przy wbijaniu wstecznego, tyle


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 września 2020, 21:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3007
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 199 razy
Pomógł: 124 razy
Aaa, to już rozumiem czemu boleć blokady skrzyni wchodzi raz płynnie a raz z dużą niechęcią


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB