T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 1 czerwca 2020, 06:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2020, 23:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2026
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/sharan
silnik: 2.4d/2.5pb/2.8

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 47 razy
Mowa w temacie jest o przegubie a nie o wymianie sworznia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 maja 2020, 21:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 342
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
No, a odkręcenie sworznia jest częścią procesu wymiany przegubu, więc nie mędrkuj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 maja 2020, 22:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 313
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 19 razy
Johnny napisał(a):
Czyli jak wyjmę tę długą śrubę która trzyma amortyzator i łącznik stabilizatora, to już mi nic nie wystrzeli przy odkręcaniu dolnego sworznia? Drążka skrętnego wtedy nie trzeba odprężyć (poluzować nakrętki)? Zwrotnica cały czas musi być podparta?

wyjecie tej śruby co piszesz uwalnia tylko naprężenia ze stabilizatora,wahacz górny dalej "ciśnie" na dół.jak odkręcisz dolny sworzeń to Ci się stanie tak jak to pisałeś w swoim wątku.jak chcesz odkręcać dolny sworzeń to albo odprężasz drążek,albo wg mnie szybciej i łatwiej tak:podnosisz auto,odkręcasz koło i podkładasz jakiś klocek pod wzmocnienie pod progiem i na tym opierasz auto,zbijasz końcówkę kierowniczą,potem lewarek pod dolny sworzeń i podnosisz do momentu aż półoś będzie najbliżej poziomu,bierzesz breszkę i wkładasz pod górny wahacz opierając o klocek który podłożyłeś pod próg i z przodu dajesz taki sam.powoli opuszczasz(górny wahacz opera się o tą breszkę),tylko do podparcia górnego wahacza się przyłóż!po opuszczeniu możesz spokojnie odkręcać dolny sworzeń.półoś masz w poziomie a nie pod kątem,dostęp do przegubu wewnętrznego.to tak pokrótce na szybko.mi tym sposobem wymiana osłony zajęła gdzieś koło godziny pod domem,gdzieś nawet o tym pisałem tu na forum.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2020, 08:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11564
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Jak ma mocno naprężone drążki to mu się przy podnoszeniu w ten sposób zwrotnicy, auto z kobylki podniesie :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2020, 12:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 342
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Czyli z tego co piszecie, najbezpieczniej jednak by było odprężyć drążek skrętny? A potem podpieram zwrotnicę, tak żeby wypoziomować półoś, wyciągam długą śrubę łączącą amortyzator i łącznik stabilizatora, zbijam końcówkę drążka kierowniczego i wtedy już mogę bezpiecznie odkręcić dolny sworzeń i wyciągnąć przegub?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2020, 12:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11564
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Jak odprężysz drążek skrętny to nie musisz nic podpierać zwrotnicy tylko ręką podniesiesz całość. Najlepiej jeszcze wyjąć amorek, odkręcić dolną łapę od sanek i wyjąć całą półoś na stół. Robienie przegubów w T4 na aucie to jakaś pomyłka jak dla mnie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: JacoBB i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB