T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 08:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 23:40
Posty: 13
model: MULTIVAN
silnik: 2,5 TDI - 151KM

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich ponownie.
Skrzynia zamontowana, tarcza, docisk i łożysko zmienione.I teraz pytanie - jak wyregulować ( podnieść ) pedał sprzęgła w kabinie?

Niby logicznie na końcu tłoczka jest nasadka z oczkiem ale ona się kręci w kół i ani nie wychodzi ani nie wchodzi !!!
Wie ktoś gdzie mądrze włożyć ręce żeby sprzęgło nie brało 0,5 centymetra nad podłogą ?


Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 21:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 720
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 34 razy
Hydraulicznego sprzęgła się nie reguluje.



Za ten wpis autor orel11 podziękował: stanek3d (piątek, 24 sierpnia 2012, 06:18)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
orel11 napisał(a):
Hydraulicznego sprzęgła się nie reguluje.

Nie do końca sa auta gdzie regulujesz na mimośrodzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 06:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 23:40
Posty: 13
model: MULTIVAN
silnik: 2,5 TDI - 151KM

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli nie mam regulacji - to nie dobrze - trzeba będzie przyzwyczaić się do szybko biorącego sprzęgła :(

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 08:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 720
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 34 razy
Dobrze odpowietrz ,bo nieraz własnie takie są objawy zapowietrzonego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 08:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 23:40
Posty: 13
model: MULTIVAN
silnik: 2,5 TDI - 151KM

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Myślę, że odpowietrzone jest dobrze i na dole przy łożysku i u góry przy zbiorniczku - no ale warto jeszcze raz spróbować.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 09:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 20:36
Posty: 243
Lokalizacja: Twardogóra Dolnośląskie
model: t5 Multivan
silnik: 2.5 174

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Kolego a co dokładnie wymieniłeś może zrobiłeś tak samo jak ja tylko tarcza docisk i łożysko niestety w naszych modelach jest konieczna wymiana dwumasy mi też brało przy samym dole.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 09:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 23:40
Posty: 13
model: MULTIVAN
silnik: 2,5 TDI - 151KM

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Hmmmm - no właśnie to samo tyle, że bez dwumasy - kurcze ale luzów żadnych, w super stanie.
Pomyślę jeszcze i pokombinuje.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 13:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 20:36
Posty: 243
Lokalizacja: Twardogóra Dolnośląskie
model: t5 Multivan
silnik: 2.5 174

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Powiem ci tak mnie do tego mechanik nakłonił i się zgodziłem ale niestety dwu masa tez się wyciera żebym dorabiał tarcze na zamówienie to bym mógł zostawić a tak nic nie zrobisz tylko pogorszysz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 13:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
przy wytartej tarczy sprzęgło bierze wysoko, a nie przy samej podłodze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 14:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5240
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 472 razy
Nie wiem ja w 150 konnych TDI ale w 102 po wymianie tarczy, docisku i wysprzęglika wszystko działa jak należy. Dwumasa została stara.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 18:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 21:41
Posty: 38
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy pedał ma opór od samej góry, czy tylko jest niewielki skok przy samym dole


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2012, 15:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 23:40
Posty: 13
model: MULTIVAN
silnik: 2,5 TDI - 151KM

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Ma opór od góry - wszystko niby normalnie a bierze przy samym dole :(

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2012, 17:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 09:09
Posty: 27
model: T4 Multivan
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
kiedyś też mi sprzęgło nisko brało i po wielu konsultacjach okazałosię iż w
łapie sprzęgła tam gdzie naciska popychacz hydrauliczny było już tak wciśnięte
że aż pękało i popychacz wyłaził na drugą stronę po wymianie łapy wszystko działa bez problemu
coprawda był to silnik 2.4d ale może coś być w tym stylu
pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2012, 18:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
W tdi nie ma łapy, jedyne co mi przychodzi do głowy to tak jak u mnie wyrobiony popychacz pompy sprzęgła przy pedale ale sadze że by to zauważył


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 października 2012, 22:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 187
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 6 razy
witam.umnie po wymianie sprzegla i docisku jest tak samo.bierze od samego dolu.mysle ze sie dopasuje po kilkukrotnym przypaleniu sprzegla mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 października 2019, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Napiszę dla innych bo walczyłem z niskim sprzęgłem w AXG. Oczywiście pojechałem na wymianę sprzęgła, która niewiele pomogła. Siadłem nad tym i krok po kroku udało mi się podnieść miejsce, w którym sprzęgło bierze. Pomocna okazała się regulacja na pompie sprzęgła, a dokładniej na jej 2 śrubach mocujących. Wystarczyło ruszyć całą pompę odrobinę do góry i sprzęgło pracuje idealnie. Na zdjęciach pokazuję ustawienie tłoczyska pompy przy wciśniętym w podłogę pedale sprzęgła przed i po regulacji.
Plastikowy kołnierz ramienia pompy w prawidłowo wyregulowanym sprzęgle powinien niemal stykać się z kołnierzem obudowy pompy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 października 2019, 10:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Wspornik sobie tam zamontuj, znany problem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB