T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 października 2018, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2017, 23:41
Posty: 16
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jestem w trakcie wymiany skrzyni biegów z EWB NA DQR. Jest bardzo dużo niewiadomych i mitów odnośnie tej przekładki. Dlatego też postanowiłem stworzyć taki mini poradnik.

Rzeczy potrzebne na pewno:
-Skrzynia DQR
-pół osie 151KM
-sztywną pół oś napędowa od razu oddać do regeneracji na tzw. dłuższy wieloklin koszt regeneracji ok 700zl
-przewód sprzęgła acv/AXL,AXG,AHY 701721477D
-poduszka skrzyni górna
-poduszka skrzyni reakcyjna dolna
-łapa silnika 074199207J
-kompletne sprzęgło 151KM AHY/AXG
-w przypadku silnika AJT wybierak biegów od 102KM 7D1711025AK

Warto:
-wymienić poduszkę silnika prawą z racji wymiany reszty 2 pozostałych poduszek skrzyni.
-kupić nowe śruby i tulejki centrujące skrzyni DQR
-kupioną skrzynie biegów oddać na sprawdzenie do warsztatu naprawiającego skrzynie biegów.

Nie warto:
-Kupować poduszki górnej skrzyni bo jest zintegrowana razem z łapą i lepiej kupić nową
-kupować używanej dolnej poduszki skrzyni (reakcyjnej) nowa ok 150zl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 października 2018, 20:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Co to za skrzynia? Nie widzę na getribe t4 wiki. Jak od 150KM to AJT pociągnie na niej w ogóle?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 października 2018, 21:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak będzie 150@300 to spokojnie :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 października 2018, 00:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Mam na myśli serię. Bo wczoraj przejechałem się doką po wymianie sprzęgła i strasznie muli na skrzyni DUH, czyli deczko wolniejszej od EWB, DUJ. Aż miałem wrażenie, że coś nie halo z turbiną, pompą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 października 2018, 08:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 kwietnia 2017, 23:41
Posty: 16
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Moje AJT ma cały osprzęt od AXG z wtryskami 0.230. Obecnie dysponuje 192KM 400Nm


Rozmawiałem z handlarzami i bardzo często wkładają DQR do ACV po wirusie. Jest już ok 300Nm i wtedy radzi sobie silnik z tą skrzynią.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB