T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Opony do syncro
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=8739
Strona 1 z 2

Autor:  stram [ piątek, 28 lutego 2014, 12:41 ]
Tytuł:  Opony do syncro

Potrzebuje znaleźć opony do syncro. 2.4d
Wiem że niektórzy w t4 preferują obniżanie zawieszenia, ja to bym podniósł..
Jako, że często jeżdżę po błotku, to dla mnie chyba odpadają opony typowo letnie na lato.. Na błocie to jest ...
Kupiłbym może coś wyższego niż 195/70/ 15 jednak nie wiem co?
Za wysoka może ocierać i zmniejszy siłę uciągu. moze być za słaby na wolnych obrotach...
Myślałem o jakimś wielosezonowe ewentualnie o oponach 195/80/15
co myślicie o czymś takim np.?
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... anzahl=4&S

Autor:  srokkka [ poniedziałek, 3 marca 2014, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Mam założone do syncro 205/70/15 z oznaczeniem M+S, ale są to całoroczne, "uterenowione" i bardzo jestem zadowolony. Jeszcze do tego podwyższyłem zawieszenie o około 5 cm, polecam to do syncro.

Autor:  bodek [ poniedziałek, 3 marca 2014, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Ja mam założone 215/75r15 i jest ok. Wcześniej jeździłem na terenowych 195/80r15 i też nie było problemów, ale były trochę głośne i zmieniłem na bardziej szosowe cichsze, a te mogę tanio sprzedać.

Autor:  stram [ poniedziałek, 3 marca 2014, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

bodek napisał(a):
Ja mam założone 215/75r15 i jest ok. Wcześniej jeździłem na terenowych 195/80r15 i też nie było problemów, ale były trochę głośne i zmieniłem na bardziej szosowe cichsze, a te mogę tanio sprzedać.


w czym lepsze są 215/75r15 od 195/80r15 oprócz tego że cichsze?
są też nieznacznie wyższe o 3mm.
Co było lepsze w terenie?
Kupiłbym. jest jednak problem z transportem z Suwałk do Małopolski.

Autor:  rotor [ poniedziałek, 7 lipca 2014, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Ja używam opon Cooper Discoverer M+S 215/70 16 i to jest chyba największy rozmiar który można zamontowac do T4.

Autor:  Tasman [ niedziela, 3 sierpnia 2014, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Witam wszystkich użytkowników. Jestem tutaj nowy, ale często czytam to forum.
Największy rozmiar jaki miałem w busie to 235/75r15 od cherokee, przy wolnej skrzyni w syncro to nie było jakoś szcególnie szybko (ok 10% szybciej od licznika), ale na dłuższą metę jeździć tak się nie da. Auto przy prędkościach ponad 120 jest mało stabilne i drastycznie spada siła hamowania!

Autor:  jsylwester [ niedziela, 12 października 2014, 02:24 ]
Tytuł:  Opony AT

Witam, jestem tutaj nowy, szukałem czegoś na temat opon AT ale nie znalazłem (wyszukiwarka forum nic nie wrzuciła).
Najpierw o jakie auto chodzi.
Kupiłem: T4 Caravella LONG Syncro 2,5 tdi z połowy 2002 roku, auto ma podwójne przesuwane drzwi, automatyczną klimatyzację, webasco, na boki otwierane drzwi tylne, oponę na tyle zapasową, pełna elektrykę, nawigację, przyciemniane szyby i tam parę innych rzeczy. nic nie przerabiane, wszystko w originale.

Chce podnieść prześwit poprzez większe opony.
Moje pytanie, chciałbym kupić opony A/T są jakieś takie BF Goodrich o wymiarze uwaga 215/75 r15 i tutaj pytania:
- czy się zmieszczą (na niemieckich forach czytałem że da radę je zamontować i nie obcierają
- mają jednak znaczek letni, a nie widzę z tej firmy całorocznych

Jest jeszcze opona General Grabber A/T 215/75 r15
- czy się zmieszczą (na niemieckich forach czytałem że da radę je zamontować i nie obcierają
- te jednak nie mają białych napisów

Pytanie czy zna ktoś te opony w takim rozmiarze, coś bliżej czy są jakieś problemy z wielkością (chce podnieść prześwit).
Czy znacie jakieś inne dobre opony najlepiej z białymi napisami które pasowały by do T4 i podnosiły prześwit?
Jakie większe opony macie zamontowane, które dają radę i nie obcierają?

Serdecznie dziękuje za odpowiedzi

Autor:  stram [ niedziela, 12 października 2014, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Opony AT

Jest wątek.
viewtopic.php?f=44&t=8739&p=123989#p123989
Mam długiego t4 syncro i normalnego, normalny jeszcze po wyboistych polnych drogach jakoś sobie radzi. Długi już nie za bardzo, duża odległość między osiami powoduje że często zahacza podwoziem ciężki do manewrowania.
Długiego używam w Norwegii ze względu na tamtejsze strome górki, przyczepę i zimy. Teren - nie nadaje się, tylko dwa koła ciągną, za cięzki. ale próbuj wrzuć jakis filmik.

Autor:  jsylwester [ niedziela, 12 października 2014, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Opony AT

mam trojkę dzieciaków, potrzebuję długa wersję, w krótkiej nie am bagażnika, auta chciałbym używać raczej do jeżdżenia po drogach polnych, leśnych jak zajdzie potrzeba aniżeli po jakimś strasznym terenie. Zdaje sobie sprawę z tego, że krótsza wersja jest bardziej terenowa, ale jest mniej pakowna. Tutaj mogę zabrać 8 osób i bagaż.
Faktycznie jest tak, że przechyły ma większe, manewrowanie może i ciężkie, ale z manewrowaniem jakoś nie narzekam, czujniki w mieście mam valeo, w terenie zobaczymy, jakbym miał mono zwiedzać tereny to trzeba by było kupi patrola, tam jednak też nie ma bagażnika, a miejsc jest tylko 7
To co mam teraz zadowala moje potrzeby jako a u t o w a k a c y j n e i taki jest jego cel, na asfalt mam audi A6 Quattro 2.4 benzynka :)

Autor:  tommly [ niedziela, 12 października 2014, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Opony AT

Opony AT mam w DISCO i powiem Ci, ze jeżdżę na nich cały rok i dają radę, zimówki sprzedałem. Jednak w zimie na lodzie trzeba uważać, ale nawet zimówki niezbyt dają wtedy radę.
BF i GG są jednymi z lepszych marek opon AT, ja mam TOYO model OPAT i też są rewelacyjne, bo mają miękką mieszankę.

Autor:  tbm [ poniedziałek, 13 października 2014, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Jeździłem na ATekach kilka lat w terenówce, przewaliłem kilka rodzajów więc odpowiem ci najprościej jak to tylko możliwe. Każda AT jest oponą całoroczną a co za tym idzie mają znaczek nie tylko letni ale i zimowy. Fakt, że nie ma takiej przyczepności jak na normalnych zimówkach, ale jednak zmieniać oponek nie trzeba, a przy normalniej jeździe jest to prawie niewyczuwalne.

Co do proponowanych konkretnych oponek: BF Goodrich - mega odporna guma, bardzo przyzwoity bieżnik, szybko się czyści i na tle innych jest względnie cichy. Z tą cichością to też weź pod uwagę, że na normalnych oponach będzie duuuuużo ciszej ale w końcu to opony do terenu. Natomiast ma bardzo dobre parametry wytrzymałości bocznej - czy to zachaczając o korzenie czy jadąc w mocnym przechyle to nie zdarzyło mi się aby w moich powstały jakiekolwiek uszkodzenia. Minusem jest tylko cena, ale jak chcesz to się odezwij na PW - mam dojście do oryginalnych w niższych niż normalnie cenach.

Autor:  jsylwester [ poniedziałek, 13 października 2014, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

nie mogę posłać maila bo nie mam go do Ciebie. Mój mail admin@bassoon.pl

Autor:  rotor [ sobota, 1 listopada 2014, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Ja teraz używam Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 215/70/16 zrobiłem na razie jakieś 3000km są ciche i nie drogie w porównaniu do BF.
W błocie i piachu dają rade co będzie w zimie zobaczymy.
Na zapas zimowy mam Cooper Discoverer.

Autor:  Tonieja [ piątek, 1 maja 2015, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Chyba dzieje się coś z oponą, autko robi łułułułu jak nabierze prędkości, a po otwarciu okna słychać mlaskmlaskmlask. Na kierownicy nie czuć jakiś szczególnych drgań. Odgłosy w lewym przodzie. Oglądał auto mechanik, potwierdziły się moje przypuszczenia, że z opony może się robić jajo i ma bicia, w każdym razie ustaliliśmy, że w pierwszej kolejności trzeba ustalić z wulkanizatorem stan kół. Teraz pytanie, czy jeśli jedna opona jest do wymiany, to wystarczy kupić 2 na przód czy komplet + zapas=5? Czy w syncro wszystkie opony muszą być identyczne, czy bieżnik między przodem a tyłem może się różnić? Mechanik twierdził, że bezwzględnie ważny jest równy rozmiar kół na wszystkich osiach, bieżnik może się różnić, ale dobrze by był jak najbardziej podobny między przodem a tyłem. Dziękuję z góry za wszelkie merytoryczne rady.

Autor:  Probe041 [ piątek, 1 maja 2015, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

A geometria/zbieżność kiedy ostatnio ustawiana była?

Autor:  Tonieja [ piątek, 1 maja 2015, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Prawdę mówiąc, nie wiem, mam go od lipca, przeszedł przegląd, później wiele miesięcy praktycznie stał. Czy sugerujesz, by od geometrii zacząć rozkminianie tematu, czy od oględzin kół przez wulkanizatora, wyważarka itp.? Mechanik stwierdził, że przeguby OK, łożyska też. Do wymiany są jakieś łączniki, ale to raczej nie jest przyczyną. Dobry wulkanizator na podstawie opon może także powiedzieć wiele o układzie jezdnym. Od czego więc zacząć?

Autor:  Probe041 [ piątek, 1 maja 2015, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Zacznij od wulkanizatora, jak nie pomoże to ustaw porządnie geometrię ( a w T4 jest sporo do ustawiania )

Autor:  srokkka [ piątek, 1 maja 2015, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Wulkanizator, wulkanizator i jeszcze raz wulkanizator. Uszkodzenia opony często nie widać, a w czasie jazdy daje efekty najrozmaitsze, od stukania czy mlaskania przez drgania kierownicy do ściągania na bok.
Do syncro musisz mieć opony wszystkie jednakowego rozmiaru i o zbliżonym stopniu zużycia. Nie muszą być koniecznie jednakowe, choć oczywiście byłoby lepiej. Ważne, aby miały jednakowy obwód w trakcie jazdy. Zgodnie z przepisami na jednej osi muszą być jednakowe.

Autor:  Jacek J [ wtorek, 5 maja 2015, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Tonieja napisał(a):
Chyba dzieje się coś z oponą, autko robi łułułułu jak nabierze prędkości, a po otwarciu okna słychać mlaskmlaskmlask. Na kierownicy nie czuć jakiś szczególnych drgań. Odgłosy w lewym przodzie. Oglądał auto mechanik, potwierdziły się moje przypuszczenia, że z opony może się robić jajo i ma bicia, w każdym razie ustaliliśmy, że w pierwszej kolejności trzeba ustalić z wulkanizatorem stan kół. Teraz pytanie, czy jeśli jedna opona jest do wymiany, to wystarczy kupić 2 na przód czy komplet + zapas=5? Czy w syncro wszystkie opony muszą być identyczne, czy bieżnik między przodem a tyłem może się różnić? Mechanik twierdził, że bezwzględnie ważny jest równy rozmiar kół na wszystkich osiach, bieżnik może się różnić, ale dobrze by był jak najbardziej podobny między przodem a tyłem. Dziękuję z góry za wszelkie merytoryczne rady.
Ideałem jest kupić 4 identyczne nowe opony, lub ewentualnie 4 używane o takim samym zużyciu. Ale przy awarii jednej, jest to całkowicie nieekonomiczne. Ja przy uszkodzeniu jednej, kupiłem 2 tej samej firmy i rozmiaru co pozostałe, bo jedną jest ciężko dostać. Zasada jest taka, że wszystkie 4 opony powinny mieć ten sam rozmiar i podobny obwód (zużycie bieżnika). Jak jest różnica, to te "większe" o mniejszym zużyciu bieżnika, zakłada się na przednią oś, bo wtedy przy zamontowanym ABS-e i tzw. wolnym kole w tylnym moście, różnica prędkości obrotowej jest przez wolne koło niwelowana i sprzęgło wiskotyczne na wale napędowym niepotrzebnie wtedy nie pracuje. Przy braku ABS-u i wtedy braku wolnego koła, warto trzymać się równego obwodu wszystkich opon.

Autor:  Tonieja [ sobota, 9 maja 2015, 09:05 ]
Tytuł:  Re: Opony do syncro

Dzięki wszystkim za rady. Miałem dobry dzień. Wulkanizator wyjął 2 Goodyery o prawie identycznym stopniu zużycia i tym samym bieżniku co pozostałe opony. Wulkanizator aż sam się dziwił, że mam takiego farta <yes> i już koniec z łułułułu mlasku mlasku <taniec> teraz jeszcze raz mechanik i później zbieżność.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/