T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
syncro nie działa do tyłu https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=655 |
Strona 5 z 5 |
Autor: | orel11 [ wtorek, 4 lutego 2020, 07:33 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Odwrotnie masz podciśnienie . |
Autor: | michalski [ środa, 5 lutego 2020, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Dziękuję przekazałem mechanikowi, bo póki co, się poddał |
Autor: | SP9RTN [ środa, 5 lutego 2020, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Podciśnienie odpowiada za włączanie blokady tylnego dyfra, a nie za załączanie napędu. Jest ABS w tym aucie ? |
Autor: | michalski [ środa, 5 lutego 2020, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Jest abs |
Autor: | SP9RTN [ sobota, 8 lutego 2020, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
W T4 Syncro z ABS, w tylnym napędzie jest sprzęgło jednokierunkowe ( wolne koło ). Jest to potrzebne, żeby ABS nie głupiał. Wolne koło jest blokowane przy jeździe do tyłu, blokada realizowana jest siłownikiem elektrycznym, uruchamianym w momencie włączenia wstecznego biegu. |
Autor: | orel11 [ poniedziałek, 10 lutego 2020, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
SP9RTN napisał(a): Wolne koło jest blokowane przy jeździe do tyłu, blokada realizowana jest siłownikiem elektrycznym, uruchamianym w momencie włączenia wstecznego biegu. Nie siłownikiem elektrycznym tylko zaworkiem ,który otwiera podcisnienie. Podciśnienie wpycha bolec w dyfrze i załącza napęd , a gdy wyłączysz wsteczny wtedy zaworek zaciąga (poprzez podciśnienie ) bolec w dyfrze i wyłącza wolne koło. |
Autor: | michalski [ sobota, 15 lutego 2020, 09:44 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Problemy są dwa. Przewody, które trzeba wymienić, bo nie dają wystarczającego podciśnienia i zaworek. Problem jeszcze, jak to fizycznie wymienić w dyfrze. Czy jest opcja bez zdejmowania i rozbieranie dyfra na czynniki pierwsze. |
Autor: | ravscin [ środa, 13 stycznia 2021, 11:28 ] |
Tytuł: | Re: synchro niedziała do tyłu |
mjacenty napisał(a): Chyba się zapętliłeś. Z moich doświadczeń to to sprzęgło nie ma wpływu na ABS , ale eliminuje naprężenia między osiami w czasie jazdy po asfalcie co odbija się na zużyciu paliwa . (mniejsze opory toczenia ) i w tym celu było zastosowane . Co do ręcznej blokady to zjazd z górki po śliskim na spiętymm tyle jest łatwiejszy bo da sie hamować silnikiem na większym pochyleniu . Np na gliniastym zjeździe przy spiętym tyle hamuje silnikiem ,a przy rozpietym przód zrywa przyczepność i trza hamować hamulcem na luzie . Przy rozpiętym tyle i na biegu naciśnięcie hamulca przyspiesza uślizg przodu , bo sumuje się moment silnika i hamulców , a dodatkowo wtedy zaczyna odpuszcać abs i robi się dziwnie. Tak mam: albo jest trakcja i hamowanie całości ,albo jest poslizg całości i tu działa abs ,ale na wszystkie koła, co poprawia przewidywalność zachowań na zjeździe Wracam do tematu wolnego koła - jest prosty filmik, który wyjaśnia jak to działa i dlaczego inżynierowie VW projektowali to we wszystkich autach Syncro. https://www.youtube.com/watch?v=CMWOyZpTp-A Wyraźnie wynika z tego, że chodzi tylko o wpadanie w niekontrolowany poślizg w przypadku blokowania wszystkich kół. Temat znany z np Patrola z zapiętym 4x4 gdzie hamując do dechy auto od razu obraca się tyłem. Czyli nie jest to kwestia "normalnej" jazdy i naprężeń międzyosiowych tylko wolnego "wleczenia" tylnej osi, co przykłada się do utrzymania toru jazdy przy awaryjnym hamowaniu. Wniosek: założenie ręcznej blokady "wolnego" koła" jest rozwiązaniem znacznie lepszym i zdecydowanie poprawia hamowanie z górki, ale tylko dla tzw świadomych kierowców. No ale kto sobie kupuje na garb T4 SYNCRO? tylko świadomi kierowcy, prawda |
Autor: | BALONt4 [ sobota, 1 stycznia 2022, 16:38 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Przeczytałem cały temat Może mi ktoś napisać czy wersja z blokadą i abs Włącznik blokady jest dwustopniowy Na raz blokuje wolne koło Na dwa blokuje wolne koło i blokadę? Jakie przekaźniki są do wolnego koła i do blokady? Z tematu wynika ze do wlanaczynia wolnego koła jest w miarę prosty przekaźnik do zrobienia Ale do blokady to już jakiś przekaźnik / sterownik i brzęczek w jednym Ze kontrolka z blokady miga jeśli blokada się nie włączy i brzęczy sygnałem ostrzegawczym jeśli przekroczy się jakomś prędkość |
Autor: | hoopsii [ sobota, 1 stycznia 2022, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: syncro nie działa do tyłu |
Nie było włącznika na dwa razy. Wolne koło blokuje się od wstecznego a blokada manualnie z kabiny. Też jestem za manualnym włącznikiem wolnego koła. Tak mam u siebie. Właśnie po to aby hamował czterema kołami z górki. Tu masz przekaźniki https://www.t4-wiki.de/wiki/Freilauf_(Syncro) |
Strona 5 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |