T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 04:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 07:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Odwrotnie masz podciśnienie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2020, 12:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 lipca 2018, 09:41
Posty: 91
model: multivan
silnik: 2.0
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 5 razy
Dziękuję :) przekazałem mechanikowi, bo póki co, się poddał :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2020, 20:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Podciśnienie odpowiada za włączanie blokady tylnego dyfra, a nie za załączanie napędu.
Jest ABS w tym aucie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 lutego 2020, 21:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 lipca 2018, 09:41
Posty: 91
model: multivan
silnik: 2.0
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 5 razy
Jest abs


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2020, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
W T4 Syncro z ABS, w tylnym napędzie jest sprzęgło jednokierunkowe ( wolne koło ).
Jest to potrzebne, żeby ABS nie głupiał.
Wolne koło jest blokowane przy jeździe do tyłu, blokada realizowana jest siłownikiem elektrycznym, uruchamianym w momencie włączenia wstecznego biegu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2020, 21:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
SP9RTN napisał(a):
Wolne koło jest blokowane przy jeździe do tyłu, blokada realizowana jest siłownikiem elektrycznym, uruchamianym w momencie włączenia wstecznego biegu.

Nie siłownikiem elektrycznym tylko zaworkiem ,który otwiera podcisnienie. Podciśnienie wpycha bolec w dyfrze i załącza napęd , a gdy wyłączysz wsteczny wtedy zaworek zaciąga (poprzez podciśnienie ) bolec w dyfrze i wyłącza wolne koło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 lutego 2020, 09:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 lipca 2018, 09:41
Posty: 91
model: multivan
silnik: 2.0
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 5 razy
Problemy są dwa. Przewody, które trzeba wymienić, bo nie dają wystarczającego podciśnienia i zaworek. Problem jeszcze, jak to fizycznie wymienić w dyfrze. Czy jest opcja bez zdejmowania i rozbieranie dyfra na czynniki pierwsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 stycznia 2021, 11:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2016, 23:42
Posty: 7
model: T4 multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
mjacenty napisał(a):
Chyba się zapętliłeś. Z moich doświadczeń to to sprzęgło nie ma wpływu na ABS , ale eliminuje naprężenia między osiami w czasie jazdy po asfalcie co odbija się na zużyciu paliwa . (mniejsze opory toczenia ) i w tym celu było zastosowane . Co do ręcznej blokady to zjazd z górki po śliskim na spiętymm tyle jest łatwiejszy bo da sie hamować silnikiem na większym pochyleniu . Np na gliniastym zjeździe przy spiętym tyle hamuje silnikiem ,a przy rozpietym przód zrywa przyczepność i trza hamować hamulcem na luzie . Przy rozpiętym tyle i na biegu naciśnięcie hamulca przyspiesza uślizg przodu , bo sumuje się moment silnika i hamulców , a dodatkowo wtedy zaczyna odpuszcać abs i robi się dziwnie.
Tak mam: albo jest trakcja i hamowanie całości ,albo jest poslizg całości i tu działa abs ,ale na wszystkie koła, co poprawia przewidywalność zachowań na zjeździe


Wracam do tematu wolnego koła - jest prosty filmik, który wyjaśnia jak to działa i dlaczego inżynierowie VW projektowali to we wszystkich autach Syncro.
https://www.youtube.com/watch?v=CMWOyZpTp-A
Wyraźnie wynika z tego, że chodzi tylko o wpadanie w niekontrolowany poślizg w przypadku blokowania wszystkich kół. Temat znany z np Patrola z zapiętym 4x4 gdzie hamując do dechy auto od razu obraca się tyłem.
Czyli nie jest to kwestia "normalnej" jazdy i naprężeń międzyosiowych tylko wolnego "wleczenia" tylnej osi, co przykłada się do utrzymania toru jazdy przy awaryjnym hamowaniu.
Wniosek: założenie ręcznej blokady "wolnego" koła" jest rozwiązaniem znacznie lepszym i zdecydowanie poprawia hamowanie z górki, ale tylko dla tzw świadomych kierowców. No ale kto sobie kupuje na garb T4 SYNCRO? tylko świadomi kierowcy, prawda ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 stycznia 2022, 16:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2021, 09:38
Posty: 43
model: Multivan
silnik: Acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przeczytałem cały temat
Może mi ktoś napisać czy wersja z blokadą i abs
Włącznik blokady jest dwustopniowy
Na raz blokuje wolne koło
Na dwa blokuje wolne koło i blokadę?
Jakie przekaźniki są do wolnego koła i do blokady?
Z tematu wynika ze do wlanaczynia wolnego koła jest w miarę prosty przekaźnik do zrobienia
Ale do blokady to już jakiś przekaźnik / sterownik i brzęczek w jednym
Ze kontrolka z blokady miga jeśli blokada się nie włączy i brzęczy sygnałem ostrzegawczym jeśli przekroczy się jakomś prędkość


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 stycznia 2022, 23:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nie było włącznika na dwa razy. Wolne koło blokuje się od wstecznego a blokada manualnie z kabiny.

Też jestem za manualnym włącznikiem wolnego koła. Tak mam u siebie. Właśnie po to aby hamował czterema kołami z górki.

Tu masz przekaźniki


https://www.t4-wiki.de/wiki/Freilauf_(Syncro)


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB