T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 13:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
ja natomiast mam taki problem że po włączeniu blokady tylnego mostu i późniejszym jej wyłączaniu, nie chce się wyłączyć przez kilka minut świeci się kontrolka blokady i w końcu gaśnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 18:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
mate473 napisał(a):
włączeniu blokady tylnego mostu i późniejszym jej wyłączaniu, nie chce się wyłączyć przez kilka minut świeci się kontrolka blokady i w końcu gaśnie.

To jest normalne. Blokada rozłącza się po kilkunastu - kilkudziesięciu metrach. Wciskając guzik nie rozłączasz bezpośrednio, a tylko podajesz podciśnienie do siłownika i musisz mu dać czas, aby zadziałał. Żeby przyspieszyć ten proces, dobrze jest ująć na chwilę gaz, a nawet przejechać kilka metrów na luzie.


Ostatnio edytowano wtorek, 21 lutego 2012, 21:42 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
poprawiono cytowanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2012, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki sprawdzę to


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2012, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mjacenty napisał(a):
Co do zasilania blokady to wystarczy tylko sygnał ze wstecznego . Bierzesz + z lampy cofania .
Ja tak brałem ,ale przez przekaźnik i jeszcze mam wyłącznik na krótko spinający na stałe coby w terenie mieć spięte na stałe bo ułatwia hamowanie silnikiem na stromych zjazdach.
Możesz spinać ręcznie ,ale to nie wygodne .Spięcie na stałe jest możliwe ,ale zwiększa obciążenie mechanizmów siłami międzyosiowymi i zuzycie paliwa.
Podobno też zakłuca ABS ,ale tu bym się spierał.
Masz wtyczkę do kompletu , bo w serwisie musiałem tydzień czekać , a nie chciałem drutować coby było pewne ?
Ja zrobiłem dodatkowo kontrolkę tej blokady i widzę jej załączanie.

A faktycznie widzisz różnicę przy zjazdach z zablokowanym ręcznie sprzęgłem jednokierunkowym?
Też próbowałem teoretycznie rozgryźć temat zakłócania pracy ABS-u przez włączone na stałe lub brak tego sprzęgła i do końca też nie mogę tego sobie uzmysłowić, ale wychodzi mi że tak chyba jest,pomijając nawet fakt,że niemieccy inżynierowie świadomie zamontowali ten mechanizm.
Otóż przykładowo przy zjeździe po stromej błotnistej drodze i hamowaniu,najprawdopodobniej najpierw zaczęłyby się blokować i ślizgać tylne koła,mechanizm ABS zacząłby wtedy zwalniać i potem przyhamowywać pulsacyjnie te hamulce i sytuacja byłaby następująca, przednie koła obracałyby się szybciej niż tylne,czyli mechanizm sprzęgła wiskotycznego zacząłby w tym momencie napędzać wolniej obracające się koła tylne i zamiast hamować przyspieszałyby bieg samochodu. Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia przyhamowywanie tylnych kół przez system ABS,gdyż wolniej obracające się tylne koła uruchamiają w tym momencie mechanizm sprzęgła jednokierunkowego i uniemożliwia to przyspieszanie obrotów tych kół przez szybciej obracające się koła przednie.
Chyba się w tych rozważaniach nie zapętliłem,jeśli tak to proszę o korektę. <bezradny>
Chociaż ponoć przy bardzo małych prędkościach rzędu kilku km/godz. system ABS się wyłącza i tym sposobem temat znowu bardziej się komplikuje. bigsmile


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Chyba się zapętliłeś. Z moich doświadczeń to to sprzęgło nie ma wpływu na ABS , ale eliminuje naprężenia między osiami w czasie jazdy po asfalcie co odbija się na zużyciu paliwa . (mniejsze opory toczenia ) i w tym celu było zastosowane . Co do ręcznej blokady to zjazd z górki po śliskim na spiętymm tyle jest łatwiejszy bo da sie hamować silnikiem na większym pochyleniu . Np na gliniastym zjeździe przy spiętym tyle hamuje silnikiem ,a przy rozpietym przód zrywa przyczepność i trza hamować hamulcem na luzie . Przy rozpiętym tyle i na biegu naciśnięcie hamulca przyspiesza uślizg przodu , bo sumuje się moment silnika i hamulców , a dodatkowo wtedy zaczyna odpuszcać abs i robi się dziwnie.
Tak mam: albo jest trakcja i hamowanie całości ,albo jest poslizg całości i tu działa abs ,ale na wszystkie koła, co poprawia przewidywalność zachowań na zjeździe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 17:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 17 sierpnia 2012, 16:40
Posty: 1
model: caravelle
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich:) ja też jestem tu nowy:) i ciesze sie że jest z kim powymieniać informaje:)

Gdy ja kupowałem swoją t4 to mechanik powiedział mi o syncro 2 rzeczy!
1 na wstecznym syncro nie działa:(
2 NIGDY ale to PRZENIGDY nie skręcać na blokadzie dyfra!!!

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 22:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mbsyncro napisał(a):
Witam Wszystkich:) ja też jestem tu nowy:) i ciesze sie że jest z kim powymieniać informaje:)

Gdy ja kupowałem swoją t4 to mechanik powiedział mi o syncro 2 rzeczy!
1 na wstecznym syncro nie działa:(
2 NIGDY ale to PRZENIGDY nie skręcać na blokadzie dyfra!!!

Pozdrawiam

W pierwszym punkcie mechanik się myli,napęd syncro działa do tyłu,tylko musi zadziałać blokada sprzęgła jednokierunkowego w tylnym moście,które jest przy wersjach z ABS-em. Duża liczba właścicieli "syncrusiów" jeździ z tą usterką i nie ma nawet o tym pojęcia. Inaczej nie miałoby to większego sensu. Samochód wjeżdżałby w jakiś cięższy teren z działającym napędem na 2 osie a w razie kłopotów w dalszej jeździe, wycofanie byłoby już na pewno niemożliwe przy napędzie tylko na jedną oś. Krótko mówiąc samochód wjeżdżałby za każdym razem w pułapkę i sytuację bez wyjścia.
Co do skręcania na włączonej blokadzie,to trzeba to uzupełnić, że nie można tego robić na przyczepnej nawierzchni a nie stwarza to dużego zagrożenia dla mechanizmów na nawierzchniach typu śnieg,błoto, czy lód i tylko tam blokada powinna być używana.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2012, 10:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
"Co do skręcania na włączonej blokadzie,to trzeba to uzupełnić, że nie można tego robić na przyczepnej nawierzchni a nie stwarza to dużego zagrożenia dla mechanizmów na nawierzchniach typu śnieg,błoto, czy lód i tylko tam blokada powinna być używana."

No, bez przesady. Przy blokadzie przedniego mostu, to rzeczywiście przy skręcie /i to nawet w grząskim błocie!/ są bardzo duże naprężenia w mechanizmie przeniesienia napędu - ale T4 nie ma blokady z przodu /miały niektóre T3/. Natomiast przy blokadzie z tyłu przejechanie i niewielkie skręty na krótkim /100m?/ odcinku asfaltu nic nie zniszczy. Aby wolno. Zresztą prędkość przy jeździe z blokadą w żadnym wypadku nie powinna przekraczać 25-30 km/h.
Przy okazji - rozłączenie zablokowanego dyfra nie następuje natychmiast po "wciśnięciu guziczka", często rozłączenie następuje dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów, czasem dobrze jest poszarpać gazem lub trochę pokręcić kierownicą. I bywa, że to się robi już po wyjeździe na twarde.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 09:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
srokkka napisał(a):
"Co do skręcania na włączonej blokadzie,to trzeba to uzupełnić, że nie można tego robić na przyczepnej nawierzchni a nie stwarza to dużego zagrożenia dla mechanizmów na nawierzchniach typu śnieg,błoto, czy lód i tylko tam blokada powinna być używana."

No, bez przesady. Przy blokadzie przedniego mostu, to rzeczywiście przy skręcie /i to nawet w grząskim błocie!/ są bardzo duże naprężenia w mechanizmie przeniesienia napędu - ale T4 nie ma blokady z przodu /miały niektóre T3/. Natomiast przy blokadzie z tyłu przejechanie i niewielkie skręty na krótkim /100m?/ odcinku asfaltu nic nie zniszczy. Aby wolno. Zresztą prędkość przy jeździe z blokadą w żadnym wypadku nie powinna przekraczać 25-30 km/h.
Przy okazji - rozłączenie zablokowanego dyfra nie następuje natychmiast po "wciśnięciu guziczka", często rozłączenie następuje dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów, czasem dobrze jest poszarpać gazem lub trochę pokręcić kierownicą. I bywa, że to się robi już po wyjeździe na twarde.

Zgadzam się z tym z jedną uwagą, nie powinno się do końca lekceważyć tylnego napędu,bo jeśli przednie koło nie ma wcale przyczepności i buksuje, to cały napęd jest przekazywany na tylną oś i jeśli tylko sprzęgło wiskotyczne jest w stanie przenieść pełną moc, to wszystkie zastrzeżenia odnośnie nie używania blokady dotyczące napędzanej przedniej osi, odnoszą się do tylnej,która w tym przypadku przejmuje jej rolę. Ale tak jak mówisz,przy delikatnym i rozsądnym użytkowaniu blokady,nic nie powinno się stać <taktak>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 16:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jacku J, nie do końca masz rację. Blokada każdego mostu powoduje zwiększone naprężenia w układzie napędowym. Ale w moście przednim te naprężenia są o tyle bardziej niszczące, że półosie napędowe mają delikatne przeguby, które przy skręconych kołach i załączonej blokadzie pracują bardzo, bardzo niekorzystnie, wręcz słychać chrupanie wszystkich ruchomych części w przegubach, a kierownicę po prostu wyrywa z ręki - chce wrócić do pozycji na wprost. Dlatego we wszystkich samochodach które mają blokadę z przodu instrukcja poleca tę blokadę załączać tylko przy kołach skierowanych na wprost. A na ogół tej przedniej blokady się nie robi, chyba że w bardzo specjalnych samochodach. Z tylnym dyfrem problem jest mniejszy, naprezenia nie sa az tak niszczace, bo brak skretnych przegubow.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 września 2012, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!

Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Doświadczony właściciel warsztatu mówił, że jak przejechał się moim T4 Syncro Caravelle 1993r. 2.4D AAB to czuł się jakby jechał "czołgiem" mówi, że ma wyczucie, jeździł wieloma samochodami z różnymi napędami i tutaj wyraźnie czuje się jakby jechał samochodem ze stałym, permanentnym napędem 4x4 co oczywiście jest bardzo dziwne przy napędzie syncro którego zasadę rozumiem. Ale faktyczne jeżdżę nim już 3 lata i przy nawracaniu przy sporym skręcie czuć wyraźny opór nie na kierownicy, a na oporach toczenia i nawet silnik znacznie to odczuwa. Poza tym mój samochód 2.4D jest znacznie słabszy niż inne zwykłe T4 2.4D i jest bardzo mało dynamiczny i sporo pali. Może wiąże się to z tym napędem. Dodam, że mam odwieczny problem z syncro na wstecznym które nie działa (podobno to jakieś sprzęgiełka od ABS). Na wstecznym mogę tylko dołączyć jedno tylne koło blokując most. Olej w skrzyni po 50.tyś i 3 latach ma stan OK i wygląd OK. Mechanik powiedział, że wymienimy na wiosnę. W tylny moście olej po 50 tyś i 3 latach jest jak smoła więc wymieniliśmy na 75W90 Lotos GL-5 semisyntetic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 września 2012, 11:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mate473 napisał(a):
Witam!

Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Doświadczony właściciel warsztatu mówił, że jak przejechał się moim T4 Syncro Caravelle 1993r. 2.4D AAB to czuł się jakby jechał "czołgiem" mówi, że ma wyczucie, jeździł wieloma samochodami z różnymi napędami i tutaj wyraźnie czuje się jakby jechał samochodem ze stałym, permanentnym napędem 4x4 co oczywiście jest bardzo dziwne przy napędzie syncro którego zasadę rozumiem. Ale faktyczne jeżdżę nim już 3 lata i przy nawracaniu przy sporym skręcie czuć wyraźny opór nie na kierownicy, a na oporach toczenia i nawet silnik znacznie to odczuwa. Poza tym mój samochód 2.4D jest znacznie słabszy niż inne zwykłe T4 2.4D i jest bardzo mało dynamiczny i sporo pali. Może wiąże się to z tym napędem. Dodam, że mam odwieczny problem z syncro na wstecznym które nie działa (podobno to jakieś sprzęgiełka od ABS). Na wstecznym mogę tylko dołączyć jedno tylne koło blokując most. Olej w skrzyni po 50.tyś i 3 latach ma stan OK i wygląd OK. Mechanik powiedział, że wymienimy na wiosnę. W tylny moście olej po 50 tyś i 3 latach jest jak smoła więc wymieniliśmy na 75W90 Lotos GL-5 semisyntetic.

Mamy prawie ten sam samochód i podobne efekty specjalne <18>
U mnie też na wstecznym przy włączonej blokadzie ciągnie jedno koło i jest to skutek nie działającego sprzęgła jednokierunkowego w tylnym moście. Wybieram się z tym do mechanika,ale jakoś nie mogę się zdecydować gdzie z tym nietypowym tematem uderzyć. Chyba w końcu zdecyduję się na autoryzowany serwis VW, bo ci chyba powinni wiedzieć o co chodzi.
Twój mechanik chyba nie jest specjalistą od syncrusiów,bo one właśnie mają praktycznie specyficzny napęd stały na 2 osie,gdyż są one sprzęgnięte na stałe poprzez sprzęgło wiskotyczne.
A przy ciasnym zakręcaniu przednia oś idzie po innym łuku niż tylna,daje to efekt oporu,gdyż sprzęgło wiskotyczne ślizgając się, pełni wtedy rolę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i musi przenieść tą różnicę torów jazdy między osiami. Inaczej powstały by duże naprężenia między osiami które mogłyby uszkodzić mechanizmy napędu.
Syncro mają też trochę zwiększone przełożenie główne i faktycznie jadą trochę jak czołg, ja praktycznie zawsze np.ruszam z dwójki a jedynkę używam tylko przy większych oporach,typu ruszanie pod górkę,albo jazda w terenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 października 2012, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki Jacek za przybliżenie tematy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 października 2012, 12:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Też mam 2,4 w multivanie syncro, ale bez ABS, więc bez problemów ze sprzęgłem na półosi. I potwierdzam to, co pisze Jacek3 - przy ciasnych zakrętach na twardej nawierzchni auto ma duże opory ruchu, czasem nawet piszczą koła. Jest to w syncro całkowicie normalne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 października 2014, 11:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Moje auto do niedawna ciągnęło do tyłu ale ostatnio w gliniastym terenie tył się nie załączył, sprawdziłem instalację ale zasilanie ok, podciśnienie ok, podniosłem więc jedną stonę auta i rzeczywiście do przodu działa a na wstecznym ni chu chu. Zdemontowałem tę plastikową dziwną rzecz z tyłu dyfra gdzie jest zawór i węże podciśnienia i brakuje w nim cięgna łączącego siłownik z mechanizmem w dyfrze. Do tego w oleju czarnym jak smoła kupa opiłków. Wciskając palcem mechanizm w dyfrze i kręcąc kołem zapina się przesówka i jest jak być powinno. PYTANIE; czy to co się zmieliło jest z jakiegoś metalu i czy da się to gdzieś kupić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 października 2014, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Już sobie poradziłem, znalazłem etke i nr części, już zamówione w serwisie, pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 stycznia 2020, 14:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 lipca 2018, 09:41
Posty: 91
model: multivan
silnik: 2.0
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 5 razy
Koledzy mam kłopot. Ostatnio się zakopalem w terenie i tylko do przodu jako tako napędy ciągnęły. Teoretycznie było to naprawiane, a praktycznie nie mam zamiaru już nigdy wstawiać samochodu do tego warsztatu, więc reklamacja odpada. Ogarnia mi go teraz kumpel. Sprawdził, że rzeczywiście do tyłu nie dziala, ale nie może sobie poradzić z naprawą. Napisał, że jest taki problem: "Problem z napędem do tyłu po odlaczeniu kostki elektrycznej na której jest prąd po włączeniu wstecznego napęd się załącza, może pomylone podcisnienie". ma ktoś pomysł? Czyli jak kostka podpieta to nie działa, jak odpieta, kręci do tyłu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2020, 10:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Obejrzyj sobie Klimka jak robił T4, problem ten sam był.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2020, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 lipca 2018, 09:41
Posty: 91
model: multivan
silnik: 2.0
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 5 razy
?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 00:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
https://player.pl/programy-online/samoc ... 9E02,60327


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB