T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 11:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Łańcychy w T4 syncro powinno sie zkładać na przednią oś , bo ta oś przenosi większa część momentu napędowego (rozdział napędu i naciski), przemosi też najwiekszy moment hamujący i pozwala kierowć pojazdem .
Ponadto tak założony łańcuch generuje mniejsze napężenia dla mechanizmów napędowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mate473 napisał(a):
Witam!

Jestem Mateusz, nowy na tym forum. Mam ten sam problem to znaczy posiadam VW T4 Caravelle 1993r. 2.4D AAB ABS + blokada dyfra na desce . Z moich testów wynika że syncro super działa do przodu do tyły nie działa tylko w momencie włączenia blokady czyli wyciągnięcia tego guzika do blokady. Ale z tego co zauważyłem kręci mi się wtedy tylko jedno koło z tyłu od strony kierowcy i wtedy z przodu najczęściej też jedno po przekątnej względem napędzanego tylnego koła. Ogólnie auto na wstecznym skrobie się zdecydowanie gorzej niż do przodu. Poza tym do przodu nie zauważam aby w ogóle blokada działała chodź kontrolka się zaświeca od dyfra i gaśnie po jakimś czasie od wyłączenia, nie słyszałem też nigdy brzęczka. Moje pytania dlaczego blokada nie działa. Drugie pytanie czy to ma jakieś znaczenie ten mój guzik od blokady jest wyciągany dwustopniowo. Oraz trzecie pytanie dlaczego jest taki problem z tym syncro na wstecznym. Pozdrawiam Mateusz 507-365-869


A jak sprawdzasz poprawność działania przenoszenia napędu na tylną oś i włączanie blokady dyfra:
w terenie, na podnośniku,czy na rolkach,bo to może trochę wyjaśnić Twój problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Co do łańcuchów na obu osiach to takie rozwiążanie jest w pojazdach 4x4 najlepsze , ale wymaga 2-ch kompletów łańcuchów (cena) . W t 4 z uwagi na słabszy mechanicznie napęd tylny może tez generować więcej awarii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mjacenty napisał(a):
Co do łańcuchów na obu osiach to takie rozwiążanie jest w pojazdach 4x4 najlepsze , ale wymaga 2-ch kompletów łańcuchów (cena) . W t 4 z uwagi na słabszy mechanicznie napęd tylny może tez generować więcej awarii.


Czyli tak jak przypuszczałem, najprawdopodobniej pies jest pogrzebany w słabości przeniesienia napędu przy użyciu sprzęgła wiskotycznego w porównaniu z tradycyjnym i producent po prostu asekuruje się aby nie przeciążać tego elementu stałą pracą w warunkach śnieżnych :-/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jacek J napisał(a):
mate473 napisał(a):
Witam!

Jestem Mateusz, nowy na tym forum. Mam ten sam problem to znaczy posiadam VW T4 Caravelle 1993r. 2.4D AAB ABS + blokada dyfra na desce . Z moich testów wynika że syncro super działa do przodu do tyły nie działa tylko w momencie włączenia blokady czyli wyciągnięcia tego guzika do blokady. Ale z tego co zauważyłem kręci mi się wtedy tylko jedno koło z tyłu od strony kierowcy i wtedy z przodu najczęściej też jedno po przekątnej względem napędzanego tylnego koła. Ogólnie auto na wstecznym skrobie się zdecydowanie gorzej niż do przodu. Poza tym do przodu nie zauważam aby w ogóle blokada działała chodź kontrolka się zaświeca od dyfra i gaśnie po jakimś czasie od wyłączenia, nie słyszałem też nigdy brzęczka. Moje pytania dlaczego blokada nie działa. Drugie pytanie czy to ma jakieś znaczenie ten mój guzik od blokady jest wyciągany dwustopniowo. Oraz trzecie pytanie dlaczego jest taki problem z tym syncro na wstecznym. Pozdrawiam Mateusz 507-365-869


A jak sprawdzasz poprawność działania przenoszenia napędu na tylną oś i włączanie blokady dyfra:
w terenie, na podnośniku,czy na rolkach,bo to może trochę wyjaśnić Twój problem.


sprawdzałem to dokładnie w zimie pod bardzo śliską górkę. W ten sposób zprawdzałem zarówno dołączanei się tylnych kół na wstecznym oraz blokadę.
Nikt nie odpowiedział mi jeszcze na pytanie czy to ma jakies znaczenie że ten wyciągany gyzik od blokady jest dwu stopniowy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Odpowiwm na twoje pytanie Mateuszu.
Tylny most w odmianie syncro z ABS posiada tzw sprzęgło jednokierunkowe (jak w piaście tylnego koła roweru). Ponadto posiadać może blokade mechaniczną tylnego dyferencjału (mech różnicowego).Wspmniane sprzęgło jednokierunkowe zapewnia ciąg tylnych kół do przodu.
Aby można wykorzystywać ten napęd do tyłu jest specjalna blokada mech. sterowana czarnym siłownikiem z tyłu mostu . siłownik sterowany jest + 12v z instalacji swiateł cofania . Sterowanie to bierze sygnał ze skrzyni biegów w poz. wstecznego biegu.
Załączenie tej blokady nie jest nigdzie sygnalizowane . Najczęstsze awarie to brak napięcia sterującego (awaria instalacji ,bezpiecznik ,przetarty przewód) , uszkodzenie siłownika (najczęściej ) szczególnie awaria takiej gumki uszcelniającej na trzpieniu, nie do zastąpienia i trza wymienić cały siłownik , lub awania podciśnienia sterującego na wężyku (dziura lub zatkanie ). Bardzo wiele syncro jeździ z awarią tego siłownika nawet o tym nie wiedząc.
Ponadto jesli posiada blokade dyferencjału to na górze mostu jest drugi siłownik (biały ) steujący poprzez dźwignie tą blokadą . Ponadto ma on styki kontrolne załączonej blokady co sygnalizuje kontrolka obok manetki blokady.
Teraz o dziwnym napędzie przy włączeniu blokady dyferencjału.
Z uwagi na kostrukcję tylnego "mostu" blokada zespala wyjście napędu prawej półosi z z zespołem napędowym przed sprzęgłem jednokierunkowym , co przy awarii blokady powoduje przekazywanie napędu tylko na to koło. Przy poprawnie działąjącej blokadzie sprzęgła napęd idzie na obie osie i są one zblokowane.
To tyle tak na szybko.



Za ten wpis autor mjacenty podziękował: mate473 (poniedziałek, 14 listopada 2011, 09:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 listopada 2011, 17:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mjacenty napisał(a):
Odpowiwm na twoje pytanie Mateuszu.
Tylny most w odmianie syncro z ABS posiada tzw sprzęgło jednokierunkowe (jak w piaście tylnego koła roweru). Ponadto posiadać może blokade mechaniczną tylnego dyferencjału (mech różnicowego).Wspmniane sprzęgło jednokierunkowe zapewnia ciąg tylnych kół do przodu.
Aby można wykorzystywać ten napęd do tyłu jest specjalna blokada mech. sterowana czarnym siłownikiem z tyłu mostu . siłownik sterowany jest + 12v z instalacji swiateł cofania . Sterowanie to bierze sygnał ze skrzyni biegów w poz. wstecznego biegu.
Załączenie tej blokady nie jest nigdzie sygnalizowane . Najczęstsze awarie to brak napięcia sterującego (awaria instalacji ,bezpiecznik ,przetarty przewód) , uszkodzenie siłownika (najczęściej ) szczególnie awaria takiej gumki uszcelniającej na trzpieniu, nie do zastąpienia i trza wymienić cały siłownik , lub awania podciśnienia sterującego na wężyku (dziura lub zatkanie ). Bardzo wiele syncro jeździ z awarią tego siłownika nawet o tym nie wiedząc.
Ponadto jesli posiada blokade dyferencjału to na górze mostu jest drugi siłownik (biały ) steujący poprzez dźwignie tą blokadą . Ponadto ma on styki kontrolne załączonej blokady co sygnalizuje kontrolka obok manetki blokady.
Teraz o dziwnym napędzie przy włączeniu blokady dyferencjału.
Z uwagi na kostrukcję tylnego "mostu" blokada zespala wyjście napędu prawej półosi z z zespołem napędowym przed sprzęgłem jednokierunkowym , co przy awarii blokady powoduje przekazywanie napędu tylko na to koło. Przy poprawnie działąjącej blokadzie sprzęgła napęd idzie na obie osie i są one zblokowane.
To tyle tak na szybko.

Widzę że masz dobrze obstukane sprawy napędy synchro :-)
A co sądzisz o moim układzie:
na wstecznym nie działa sprzęgło jednokierunkowe,ale jak włączę blokadę,to tył zaczyna ciągnąć (tylko nie sprawdzałem czy jednym czy dwoma kołami).
Pytanie brzmi,czy włączenie u mnie blokady dyferencjału blokuje jednocześnie sprzęgło jednokierunkowe,czy napęd włącza się jeszcze jakoś inaczej i czy teoretycznie ciągnie jedno czy dwa koła?
W sumie w ciągu roku mi to nie przeszkadza,ale np.zimą przy śniegu jak parkuję przed domem,to muszę wykonać kilka ruchów do przodu i do tyłu i wtedy trzeba wielokrotnie włączać blokadę mostu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 listopada 2011, 23:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
mjacenty napisał(a):
Z uwagi na kostrukcję tylnego "mostu" blokada zespala wyjście napędu prawej półosi z z zespołem napędowym przed sprzęgłem jednokierunkowym , co przy awarii blokady powoduje przekazywanie napędu tylko na to koło. Przy poprawnie działąjącej blokadzie sprzęgła napęd idzie na obie osie i są one zblokowane.

Jacku tu masz odpowiedź .
Prawdopodobnie masz awarię blokady sprzęgła jednokierunkowego i blokada dyferencjału pozwala zapiąć tylko jedno koło.
A do manewrów na śliskim nie musisz rozpinać blokady dyferencjału za każdym razem .



Za ten wpis autor mjacenty podziękował: Jacek J (poniedziałek, 21 listopada 2011, 11:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 09:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuje chłopaki za pomoc wiele mi się wyjaśniło odnośnie napęd syncro, ale faktycznie przy ABS sprawa się nieco komplikuj. pozdrawiam Mateusz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mjacenty napisał(a):
mjacenty napisał(a):
Z uwagi na kostrukcję tylnego "mostu" blokada zespala wyjście napędu prawej półosi z z zespołem napędowym przed sprzęgłem jednokierunkowym , co przy awarii blokady powoduje przekazywanie napędu tylko na to koło. Przy poprawnie działąjącej blokadzie sprzęgła napęd idzie na obie osie i są one zblokowane.

Jacku tu masz odpowiedź .
Prawdopodobnie masz awarię blokady sprzęgła jednokierunkowego i blokada dyferencjału pozwala zapiąć tylko jedno koło.
A do manewrów na śliskim nie musisz rozpinać blokady dyferencjału za każdym razem .

Dzięki za podpowiedzi :-)
Powoli zaczyna mi się wszystko zgadzać,faktycznie wychodzi,że nie działa u mnie sprzęgło jednokierunkowe,ale przy włączeniu blokady dyferencjału, chyba na wstecznym mam napęd na lewe a nie prawe koło.
Robiłem na razie tylko takie doświadczenie,ze podnosiłem raz tylne prawe koło i zarówno bez włączonej blokady jak i po jej włączeniu mogłem kręcić kołem tylko w jednym kierunku,przy podniesieniu lewego koła po włączeniu blokady nie można było obrócić koła w żadnym kierunku.
Musiałbym to jeszcze raz przetestować na rolkach wjeżdżając na rolki dwoma kołami, raz jednego boku a raz drugiego.
Ogólnie próbuję zrozumieć działanie tego skomplikowanego dyferencjału,ale mam jeszcze w tym temacie parę białych plam.
Przydałby się model tego mechanizmu,
ale podsumowując moment obrotowy przekazuje na tył wał napędowy i poprzez sprzęgło wiskotyczne,które działa niezależnie od kierunku obrotów podaje na wałek atakujący z zębnikiem na duże koło talerzowe znajdujące się już w tylnym moście.
Następnie poprzez właściwy mechanizm różnicowy,czyli parę kół zębatych (satelitów) połączonych z kołem talerzowym, przekazuje moment obrotowy na koła koronowe zamontowane na stałe na półosiach.
I tu mam 2 problemy w którym miejscu na tej drodze jest to sprzęgło jednokierunkowe i jak działa blokada dyferencjału,czyli które elementy zostają zablokowane po jej włączeniu.
Tak na chłopski rozum sprzęgło jest na prawej półosi a blokada łączy ze sobą na sztywno obie półosie albo blokuje możliwość obrotu satelitów,tylko na jakiej to jest zasadzie w przypadku VW?

Tu jest fajnie i przystępnie wytłumaczone działanie mechanizmu różnicowego :-)
http://www.youtube.com/watch?v=D-jRo4ePGlQ
lub tu
http://www.youtube.com/watch?v=mAy6Ta8y ... re=related


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 12:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
mate473 napisał(a):
Jacek J napisał(a):
mate473 napisał(a):
Witam!

Jestem Mateusz, nowy na tym forum. Mam ten sam problem to znaczy posiadam VW T4 Caravelle 1993r. 2.4D AAB ABS + blokada dyfra na desce . Z moich testów wynika że syncro super działa do przodu do tyły nie działa tylko w momencie włączenia blokady czyli wyciągnięcia tego guzika do blokady. Ale z tego co zauważyłem kręci mi się wtedy tylko jedno koło z tyłu od strony kierowcy i wtedy z przodu najczęściej też jedno po przekątnej względem napędzanego tylnego koła. Ogólnie auto na wstecznym skrobie się zdecydowanie gorzej niż do przodu. Poza tym do przodu nie zauważam aby w ogóle blokada działała chodź kontrolka się zaświeca od dyfra i gaśnie po jakimś czasie od wyłączenia, nie słyszałem też nigdy brzęczka. Moje pytania dlaczego blokada nie działa. Drugie pytanie czy to ma jakieś znaczenie ten mój guzik od blokady jest wyciągany dwustopniowo. Oraz trzecie pytanie dlaczego jest taki problem z tym syncro na wstecznym. Pozdrawiam Mateusz 507-365-869


A jak sprawdzasz poprawność działania przenoszenia napędu na tylną oś i włączanie blokady dyfra:
w terenie, na podnośniku,czy na rolkach,bo to może trochę wyjaśnić Twój problem.


sprawdzałem to dokładnie w zimie pod bardzo śliską górkę. W ten sposób zprawdzałem zarówno dołączanei się tylnych kół na wstecznym oraz blokadę.
Nikt nie odpowiedział mi jeszcze na pytanie czy to ma jakies znaczenie że ten wyciągany gyzik od blokady jest dwu stopniowy?

Poruszając temat dwustopniowego działania włącznika blokady tylnego dyferencjału,to nie powinno tak być,jego wyciąga się jednostopniowo do oporu i otwiera on wtedy drogę dla podciśnienia sterującego włączaniem i wyłączaniem siłownika blokady.
Wracając do Twojego testu na śliskiej górce, jeśli przy ruszaniu do przodu przy załączonej blokadzie kręci się (buksuje) tylko jedno tylne koło,to znaczy że blokada nie działa,gdyż samochód powinien wtedy albo ruszyć do przodu albo jeśli jest rzeczywiście bardzo ślisko,powinien kręcić obydwoma tylnymi kołami gdyż są one w tym momencie sprzęgnięte przez blokadę obu półosi.
Sprawa wygląda inaczej przy jeździe do tyłu,tu może wprowadzić zamieszanie sprzęgło jednokierunkowe,które występuje przy wersjach z ABS-em,powoduje ono ciąg do przodu a rozłącza napęd przy jeździe do tyłu.
I może być tak jak u mnie,że włączenie wstecznego biegu nie powoduje włączenia blokady tego sprzęgła i na wstecznym samochód mimo włączonej blokady tylnego dyferencjału ciągnie tylko jednym tylnym kołem,(tylko na 100% nie wiem jeszcze którym,mi wychodzi że lewym).
Są to na razie rozważania częściowo teoretyczne i spróbuję je przetestować w praktyce i dam znać o wynikach.
Podsumowując, jeśli Twój VW przy ruszaniu pod górę bez włączonej blokady tylnego dyferencjału kręci tylko jednym przednim i jednym tylnym kołem,jest to zjawisko jak najbardziej normalne,gdyż mechanizmy różnicowe przedniej i tylnej osi rozdzielają napęd na lewe i prawe koła i buksuje zawsze koło o mniejszej przyczepności.
Załączenie blokady tylnego dyferencjału powinno zaprząc do pracy właśnie to drugie tylne niepracujące koło i pomóc ruszyć pod górkę.
Przednia oś niestety nie ma w żadnej wersji takiej blokady,tylko najprawdopodobniej nowsze niż nasze wersje z ABS-em mogą posiadać elektroniczną blokadę przedniego mechanizmu różnicowego tzw.EDS,który przy różnicy przyczepności któregoś z przednich kół i jego buksowaniu, przyhamowuje buksujące koło,włączając tym do pracy drugie.
Tak się zastanawiam od jakiego momentu zaczęto montować ten układ EDS i czy zależy to od rocznika czy od wyposażenia i po czym można poznać jego istnienie w samochodzie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 13:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 18:50
Posty: 6
model: caravela
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich jestem nowy .
Zakupilem transportera syncro 2,5TDI 102 KM silnik AXL skrzynia DRH ,2001 .12
Mam pytanie wlasnie sprawdzalem czy dziala synchro ,stanelem w polowie gorki na sniegu mokrym i ruszylem szybko do przodu i tylko przednie kola sie slizgaly tyl nic.
A znow gdy ruszylem powoli samochod ruszyl do przodu.
Prosze o opinie czy to tak musi byc ze trzeba pomalu ruszac.
Pozdrawiam Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 15:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Tak na szybko...
Każda różnica prędkości obracania się kół tył / przód jest niwelowana napędem syncro...
Czyli tylne koła mogą mieć tą samą lub większą prędkość od przednich jeżeli kręcą się wolniej dokładany jest napęd.
Prędkość rozruchu nie ma znaczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 16:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Ale skąd wiesz, że przy ruszaniu szybkim tylne koła nic. Czy ktoś patrzył z tyłu, na obydwa koła? Bo może jedno się ślizgało, a drugie stało? Ale jeśli było jak piszesz, to sprawdź tylne półosie, a potem dopiero visco. Bo może jedna z półosi nie przekazuje napędu lub w ogóle jej brak? A poza tym nie synchro, a syncro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 18:50
Posty: 6
model: caravela
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sory za ta pisownie syncro.
Sprawdzilem tylko z lewej strony.jutro sprawdze z kolega czy lewa strona dziala
Tez dziwne dla mnie jest ze na prostej drodze tez na mokrym sniegu ,przy szypkim ruszeniu dziala tyl i przod .
Narazie dzieki za wszystko jutro napisze czy prawe dziala czy nie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 12:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 grudnia 2011, 00:51
Posty: 5
model: t4 doka
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Szukając informacji na temat zasady działania napędu syncro natrafiłem na filmik VW z tłumaczeniem na polski. Polecam

http://www.youtube.com/watch?v=UL4o9Ysz2gw

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 01:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 grudnia 2011, 00:51
Posty: 5
model: t4 doka
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.
Chyba dawno nikt tu nie zaglądał.
Chciałbym się podzielić wrażeniami z testu na sprawność napędów w mojej T4 doka.
Od niedawna jestem właścicielem syncro i nie byłem pewny czy napędy w moim cudeńku działają. Wybrałem się więc na podmokła łąkę z dużymi wzniesieniami. Najpierw próbowałem podjazdy do przodu pod górkę. Napęd tylnej osi się załączał i powoli wdrapywałem się na wzniesienie. Potem postanowiłem sprawdzić jak radzi sobie do tyłu. Faktycznie napęd jest mniej skuteczny , choć po załączeniu blokady równie dobrze sobie poradził pod górkę. Zastanawiałem się jak sprawdzić czy bez blokady w ogóle działa na wstecznym. Wymyśliłem że na pełnym skręcie , jadąc do tyłu powinien rwać na trawie i pozostawić jakieś ślady. Faktycznie kiedy przednie koła zaczęły buksować załączał się delikatnie tył i widać było na trawie jak rwie (tylne koło od wewnętrznej zakrętu). Potem druga strona - również działa. Nie mając wątpliwości wpakowałem się w podmokła łąkę. REWELACJA. Fakt ze zakleiłem go błotem od spodu kompletnie, ale nie miałem kłopotu z jeżdżeniem. Problem pojawił się jak wyjechałem z powrotem na utwardzone drogi. Zniknęły hamulce. ABS był tak kompletnie zaklejony ze pompa aż szalał jak próbowałem hamować. Ale po oczyszczeniu pod ciśnieniem wszystko wróciło do normy.
PS. Jak testowałem podjazdy pod górkę w momencie kiedy któreś z kół traciło przyczepność pompa ABS bardzo intensywnie pracowała próbując zapewne zniwelować hamulcem poślizg. To dla kolegi który wcześniej opisywał hałas w tej części karoserii.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 01:06
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 syncro
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Witam serdecznie wszystkich,jestem nowy na forum.Wcześniej użytkowałem T3 syncro,teraz jest to T4 westfalia syncro z blokadą mostu i abs.Napęd syncro został adoptowany pól roku temu,pozostało mi jednak podłączenie elektryki blokady sprzęgła jednokierunkowego.Mam pytanie,czy można intalację uprościć wyłącznikiem z deski pomijając wsteczny i sprzęgło i czy można jeździć z zablokowanym sprzęgłem do przodu ew. do jakiej prędkości,żeby się nic nie rozsypało gdybym zapomniał je rozłączyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 23:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Co do zasilania blokady to wystarczy tylko sygnał ze wstecznego . Bierzesz + z lampy cofania .
Ja tak brałem ,ale przez przekaźnik i jeszcze mam wyłącznik na krótko spinający na stałe coby w terenie mieć spięte na stałe bo ułatwia hamowanie silnikiem na stromych zjazdach.
Możesz spinać ręcznie ,ale to nie wygodne .Spięcie na stałe jest możliwe ,ale zwiększa obciążenie mechanizmów siłami międzyosiowymi i zuzycie paliwa.
Podobno też zakłuca ABS ,ale tu bym się spierał.
Masz wtyczkę do kompletu , bo w serwisie musiałem tydzień czekać , a nie chciałem drutować coby było pewne ?
Ja zrobiłem dodatkowo kontrolkę tej blokady i widzę jej załączanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 15:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 01:06
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 syncro
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Dzięki za podpowiedź,dam znać jak się z tym uporam.Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB