T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 13:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 13:39
Posty: 4
model: T4 syncro 2002
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Na wstępie pragnę naprawić swoje uchybienie z pierwszego postu.
Zatem Witam Szanownych Forumowiczów.

A teraz może kilka słów o sobie - a właściwie o sobie w kontekście samochodów.
Użytkuję już drugiego VW T4. Poprzednio był 2,4D Syncro, a teraz jest 2,5 102 KM również Syncro.
"opiekuję" się również kilkoma toyotami które od kliku lat goszczą w rodzinie.
Auta nigdy nie oddaję do mechanika, w zasadzie wszystkie naprawy robię sam.
Jeśli czegoś nie wiem - szukam stosowanych informacji w literaturze lub na forum.
Jeśli mogę w czymś pomóc (poradą, opinią) - staram się to robić.

To tyle tytułem przydługiego wstępu. A teraz do rzeczy.
Poniżej podpinam rysunek tylnego dyfra w T4 syncro. Jak dla mnie to jest tam tylko 1 sprzęgiełko kierunkowe (nr 18)

Obrazek

Jeśli chodzi o wersje z blokadą i bez - to na pewno konfiguracji było wiele.
W moim egzemplarzu z 2002r - auto kupione w salonie w PL i przeznaczone na rynek polski, niestety nie ma blokady, ale idą kabelki do sterowania sprzęgłem jednokierunkowym. Sprzęgło to jest blokowane razem z załączeniem wstecznego biegu poprzez przekaźnik umieszczony za pokrętłami regulacji nadmuchu.
Rozłączenie sprzęgiełka następuje przy wrzuceniu na luz (lub inny bieg niż R) a następnie podaniu na przekaźnik sygnału masy ( z czujnika przy sprzęgle). Jak puszczam sprzęgło to przekaźnik się wyłącza.

Początkowo sądziłem przekaźnik ten załącza blokadę dyferencjału ale zasiano mi wątpliwości na forum i postanowiłem sprawdzić dźwigając całe auto jak to jest naprawdę. No i okazało się to co napisałem powyżej.

W międzyczasie zrobiłem już instalację blokującą to sprzęgiełko przyciskiem - opis w jednym z poniższych postów.


Ostatnio edytowano środa, 8 grudnia 2010, 21:15 przez ravenboy, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor ravenboy podziękował: Jacek J (czwartek, 26 maja 2011, 10:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 listopada 2010, 11:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Wielkie dzięki za rysunek <smile>
Faktycznie wynika z niego,ze sprzęgło jednokierunkowe jest jedno.
Ciekawi mnie dlaczego Niemcy tak kombinują z tymi wariantami tylnego mostu.
Ta kombinacja jaka jest u Ciebie (blokada załącza się tylko na wstecznym) też jest trochę bezsensowna,bo co im zależało aby była możliwość jej włączenia przy jeździe do przodu <zniesmaczony>

Jednak w dalszym ciągu się zastanawiam,czy to jest normalne,że w moim egzemplarzu aby na wstecznym tylna oś ciągnęła, muszę załączać blokadę tylnego mostu.
W zasadzie mi to nie przeszkadza,ale ciekawi. ;)

PS. Nie masz namiarów na jakąś polskojęzyczną literaturę omawiającą obszerniej temat syncro?
Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 listopada 2010, 14:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sprawdziłem w książce Etzold VW Transporter Sam Naprawiam. W tekście nic o sprzęgiełkach nie znalazłem, ale jest rysunek schematyczny napędu i tam jest pokazany mechanizm wolnego koła w dyfrze /ten mechanizm jest tylko w wersji z ABS/. Jest oczywiste, że przy załączeniu wstecznego biegu to wolne koło musi być blokowane. Jeśli ten mechanizm blokowania jest niesprawny, to w tylnych kołach "nie będzie napędu do tyłu".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 listopada 2010, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
ravenboy napisał(a):
Na wstępie pragnę naprawić swoje uchybienie z pierwszego postu.
Zatem Witam Szanownych Forumowiczów.

A teraz może kilka słów o sobie - a właściwie o sobie w kontekście samochodów.
Użytkuję już drugiego VW T4. Poprzednio był 2,4D Syncro, a teraz jest 2,5 102 KM również Syncro.
"opiekuję" się również kilkoma toyotami które od kliku lat goszczą w rodzinie.
Auta nigdy nie oddaję do mechanika, w zasadzie wszystkie naprawy robię sam.
Jeśli czegoś nie wiem - szukam stosowanych informacji w literaturze lub na forum.
Jeśli mogę w czymś pomóc (poradą, opinią) - staram się to robić.

To tyle tytułem przydługiego wstępu. A teraz do rzeczy.
Poniżej podpinam rysunek tylnego dyfra w T4 syncro. Jak dla mnie to jest tam tylko 1 sprzęgiełko kierunkowe (nr 18)

Obrazek

Jeśli chodzi o wersje z blokadą i bez - to na pewno konfiguracji było wiele.
W moim egzemplarzu z 2002r - auto kupione w salonie w PL i przeznaczone na rynek polski, blokada załączana jest razem z wstecznym biegiem poprzez przekaźnik umieszczony za pokrętłami regulacji nadmuchu.
Rozłączenie blokady następuje przy wrzuceniu na luz (lub inny bieg niż R) a następnie podaniu na przekaźnik sygnału masy ( z czujnika przy sprzęgle). Jak puszczam sprzęgło to blokada się wyłącza.

Ponieważ zdarza mi się że użytkuję samochód w terenie leśnym blokada jedynie na wstecznym była dla mnie niewystarczająca.
Postanowiłem więc rozbudować obecną instalację o obwód umożliwiający zapinanie blokady również przy jeździe na wprost.

Jeśli kogoś interesuje podobny temat postaram się w niedługim czasie zamieścić informacje jak wykonać taką przeróbkę.



Witam wszystkich! Drogi kolego, ja też jestem posiadaczem t4 2.5 tdi syncro z 2002r (zdjęcia są na forum),i zawsze mnie ciekawiło co robi ta wiązka elektryczna co dochodzi do tylnego dyferencjału,mam pytanie co do tego przekażnika gdzie się znajduje (gdzieś w środku w konsoli?)bo na desce rozdzielczej nic nie widać,a napędy działają ok i do przodu jak i do tylu.

Jakie masz spalanie twojego autka?
Bo mój w mieście 12l a na trasie (a bąbie ich dużo) ok.9

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 listopada 2010, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 13:39
Posty: 4
model: T4 syncro 2002
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
@Jacek J
Jeśli konstrukcja twojego dyfra jest taka jak na rysunku to bez załączonej blokady SPRZĘGIEŁKA - na wstecznym koła nie będą ciągnąć. Po to min u mnie na wstecznym przekaźnik "automatycznie" zapina sprzęgiełko.
Myślę że u Ciebie też tak powinno działać a jeśli nie działa to znaczy że gdzieś nie dochodzi sygnał. Albo do przekaźnika (że wsteczny bieg jest zapięty), albo do zaworu w dyferencjale.

@wojnadk
Przekaźnik u mnie jest umieszczony dokładnie za panelem sterowania nawiewem trochę poniżej dolnej krawędzi panelu. Dostać się tam łatwo.
Ściągasz ramkę wokół pokręteł (mocne pociągnięcie do tyłu)
Odkręcasz 4 śruby mocujące panel pokręteł do deski rozdzielczej
Ociągasz cały panel na zewnątrz w kierunku fotela kierowcy.
Patrząc troszkę w dół w głąb deski powinny być widoczne 3 przekaźniki.
Pierwszy od prawej to ten odpowiedzialny za blokadę sprzęgiełka.

U mnie do tego przekaźnika dochodzą kable:
czarno zielony ( pojawia się + po załączeniu przekaźnika i jest podawany tym kablem na elektrozawór w dyferencjale)
czarno czerwony (pojawia się + po przekręceniu stacyjki)
brązowo biały ( kabel sterujący - sprzęgło lub wsteczny - nie sprawdzałem)
czarno niebieski (kabel sterujący - sprzęgło lub wsteczny - nie sprawdzałem)
brązowy (masa)

Najprostszym sposobem sprawdzenia czy przekaźnik działa jest przekręcenie stacyjki i włączenie wstecznego biegu.
Jeśli słychać ch-styczny klik (lub czuć pod palcem trzymanym na przekaźniku) to znaczy że działa a problem tkwi gdzieś dalej w kierunku tyłu auta ( np przecięty kabel ? )
Jeśli nic nie "pika" przy włączaniu wstecznego (stacyjka cały czas załączona) a pika przy ręcznym załączaniu blokady to szukałbym usterki między czujnikami wstecznego, sprzęgła a przekaźnikiem.


Co do spalania to prawda jest taka że nie sprawdzałem.
Poprzednie auto 2.4 syncro z 97r paliło 10l/100 niezależnie od warunków, tutaj spodziewam się podobnych wyników - auto jest u mnie od miesiąca i brakło czasu na solidny test w tej kwestii.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 8 grudnia 2010, 21:18 przez ravenboy, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor ravenboy podziękował: Jacek J (czwartek, 26 maja 2011, 10:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 15:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Koledzy, coś mi się tu nie zgadza. Wg mojej wiedzy to:
1. Blokada dyferencjału jest sterowana ręcznie, włącznikiem/zaworkiem/ podciśnienia. Po włączeniu zapala się kontrolka /przy włączniku/. Blokada ta jest tylko w niektórych wersjach.
2. W autach z ABS, aby ten system działał, w dyfrze jest dodatkowe sprzęgiełko jednokierunkowe /wolne koło/. Ale to sprzęgiełko sprawia, że w czasie jazdy do tyłu, tylne koła nie przenoszą napędu. Zatem, aby i wtedy napęd syncro działał, w momencie włączenia wstecznego biegu, sprzęgiełko zostaje zablokowane /elektryczny przekaźnik/.

Mam samochód bez ABS i nie wiem, jakiwygląda siłownik blokady tego sprzęgiełka. A siłownik blokady dyfra to niewielka plastikowa podłużna puszka na górze z lewej strony obudowy dyfra, do puszki dochodzą przewody podciśnieniowe.

Co do spalania syncro, to mój silnik to AAB, spalanie średnie /przez rok kontrolowałem i zapisywałem, ile paliwa wlewam/ wyniosło 8,45 l/100 km /w tym używanie w zimie webasta i trochę jazdy z przyczepą kampingową/. Na szosie, przy prędkościach do 85 /byłem w Szwecji i Norwegii, tak się tam jeździ/ spalanie 7,6.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: Jacek J (czwartek, 26 maja 2011, 10:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 grudnia 2010, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 13:39
Posty: 4
model: T4 syncro 2002
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Kolego @srokkka dzięki za czujność. Faktycznie zapędziłem się w swoich wnioskach.
Niestety nie mam blokady a całe ustrojstwo przy tylnym dyferencjale steruje tylko blokowaniem sprzęgiełka jednokierunkowego żeby jadąc do tyłu napęd był przekazywany na tylną oś.
Oczywiście napęd idzie wtedy przez mechanizm różnicowy i koła osi tylnej nie są na sztywno zblokowane.

Wyedytowałem odpowiednio swoje powyższe posty żeby niepotrzebnie nie wprowadzać przyszłych czytelników forum w błąd.

Z ciekawych konkluzji do których doszedłem to fakt (sprawdzone na podniesionym do góry samochodzie) że zastosowanie przez konstruktorów sprzęgiełka w autach z ABS powoduje że przy zjeździe z góry i hamowaniu silnikiem tylna oś nie bierze udziału w tym hamowaniu, dopiero po zablokowaniu sprzęgiełka (np takim wyłącznikiem jak opisałem powyżej) widać odczuwalną różnicę "trzymania" przez napęd samochodu przy zjeździe z góry.
Szczególnie przydatne to może okazać się w zimie na stromych zjazdach - coś jakby retarder .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 22:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Koledzy jak sprawdzić czy sprzegło wiskotyczne jest dobre ??? wymianiam dyfer bo szumi i nie wiem czy wisko też jest do wymiany . Za wszelkie sugestie i pomysły z góry dzieki :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 08:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Corum napisał(a):
Koledzy jak sprawdzić czy sprzegło wiskotyczne jest dobre ??? wymianiam dyfer bo szumi i nie wiem czy wisko też jest do wymiany . Za wszelkie sugestie i pomysły z góry dzieki :)

Ja rozgryzłem ten temat chyba dogłębnie,tylko musisz uważnie przeczytać wszystkie moje "wypociny" w tym wątku na ten temat i uzupełnienia pozostałych kolegów.Według mnie jedyną wiarygodną próbą jest sprawdzenie napędu zamontowanego na samochodzie,bo wszelkie weryfikacje zdemontowanych części wiele nie dadzą.
W razie czego służę odpowiedzią na szczegółowe pytania odnośnie próby syncro <smile>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 15:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Tutaj goście sprawdzają viscozę http://www.youtube.com/watch?v=iZC18NPLu4M chyba o to im chodziło maja dyfer z abs ale po włosku wszystko i nic nie kumam może komuś posłuży ten link w sumie prosty sposób na sprawdzenie ale czy to wystarczy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 23:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Można jeszcze przy tym teście spróbować zatrzymać koła, oczywiście tylnego napędu, wtedy będziemy wiedzieć czy wiskoza przekazuje napęd na tył i pod obciążeniem.
Nie znam 100% sposobu na sprawdzenie wiskozy, mogę podpowiedzieć że na trawie bez podnoszenia auta da się zauważyć że tył ciągnie, robiłem ten test wczoraj u siebie, bo coś mi nie pasowało. Niby u mnie działa ale czy w 100% jak fabryczny, nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 00:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Witam wszystkich miłośników syncro po przerwie. Nie zajmowałem się tym tematem parę miesięcy,bo miałem sporo innych robót w moim busiolu. Ale teraz przed zimą i śniegiem wracam do tematu,bo u mnie w dalszym ciągu syncro nie działa do tyłu. ;-)
Sytuacja jest następująca mam ABS i blokadę tylnego dyferencjału,przy załączeniu wstecznego biegu napęd na tylną oś nie działa. Włącza się dopiero jak załączę blokadę tylnego mostu (opis wszystkiego we wcześniejszych postach).
Doszliśmy razem na forum do wniosku,że włączenie wstecznego biegu powinno blokować wolne koło w tylnym moście,ale na początek dla świętego spokoju chyba zasięgnę porady w jakimś renomowanym serwisie VW, bo może taki efekt jest jednak normalny w tej konfiguracji (ABS+blokada mostu) i dam znać na forum o rezultatach.
Przy okazji superowa jest strona www.T4-wiki.de ale niestety po niemiecku :-(
Mam też niemiecką instrukcję obsługi jaka była załączona do mojego busa,są w niej 3-4 miejsca gdzie opisane są niuanse dotyczące właśnie specyficznych różnic jakie występują w użytkowaniu VW Syncro,ale niestety mogę się tylko domyślać o czym tam piszą. Dałem to nawet osobie znającej ponoć dobrze niemiecki,ale techniczne zwroty ją pokonały. Może ktoś na forum spróbowałby się z tym zmierzyć,jakbym zamieścił fotkę z tym tekstem, bo chyba są tam ciekawe rzeczy,np. chyba o holowaniu samochodu z podniesionym przodem w wersji z ABS i bez niej.Przy nie umiejętnym przeprowadzeniu tego, domyślam się że można sobie ugotować na amen sprzęgło wiskotyczne.
Pozdrawiam Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!

Jestem Mateusz, nowy na tym forum. Mam ten sam problem to znaczy posiadam VW T4 Caravelle 1993r. 2.4D AAB ABS + blokada dyfra na desce . Z moich testów wynika że syncro super działa do przodu do tyły nie działa tylko w momencie włączenia blokady czyli wyciągnięcia tego guzika do blokady. Ale z tego co zauważyłem kręci mi się wtedy tylko jedno koło z tyłu od strony kierowcy i wtedy z przodu najczęściej też jedno po przekątnej względem napędzanego tylnego koła. Ogólnie auto na wstecznym skrobie się zdecydowanie gorzej niż do przodu. Poza tym do przodu nie zauważam aby w ogóle blokada działała chodź kontrolka się zaświeca od dyfra i gaśnie po jakimś czasie od wyłączenia, nie słyszałem też nigdy brzęczka. Moje pytania dlaczego blokada nie działa. Drugie pytanie czy to ma jakieś znaczenie ten mój guzik od blokady jest wyciągany dwustopniowo. Oraz trzecie pytanie dlaczego jest taki problem z tym syncro na wstecznym. Pozdrawiam Mateusz 507-365-869


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 11:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Mam polską instrukcję do T4, chyba prawie dosłowne tłumaczenie z wersji niemieckiej. Postaram się trochę później zrobić skan i przesłać na priva lub zamieścić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 18:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
mate473 napisał(a):
Witam!

Jestem Mateusz, nowy na tym forum. Mam ten sam problem to znaczy posiadam VW T4 Caravelle 1993r. 2.4D AAB ABS + blokada dyfra na desce . Z moich testów wynika że syncro super działa do przodu do tyły nie działa tylko w momencie włączenia blokady czyli wyciągnięcia tego guzika do blokady. Ale z tego co zauważyłem kręci mi się wtedy tylko jedno koło z tyłu od strony kierowcy i wtedy z przodu najczęściej też jedno po przekątnej względem napędzanego tylnego koła. Ogólnie auto na wstecznym skrobie się zdecydowanie gorzej niż do przodu. Poza tym do przodu nie zauważam aby w ogóle blokada działała chodź kontrolka się zaświeca od dyfra i gaśnie po jakimś czasie od wyłączenia, nie słyszałem też nigdy brzęczka. Moje pytania dlaczego blokada nie działa. Drugie pytanie czy to ma jakieś znaczenie ten mój guzik od blokady jest wyciągany dwustopniowo. Oraz trzecie pytanie dlaczego jest taki problem z tym syncro na wstecznym. Pozdrawiam Mateusz 507-365-869

Niestety tak już jest , iż T4 z syncro i ABS mają tzw. wolne koło a to dlatego aby praca napędu nie zakłuciła działania ABS i odwrotnie. W tym wypadku zastosowano blokadę tego wolnego koła załanczaną elektrycznie wraz z włanczaniem wstecznego biegu, jeżeli nie działa to znaczy że coś nie działa w tym układzie. Jes to opisane szerzej na forum.
Natomiast ręczna blokada tylnego mostu na desce działa tylko na tylnią oś. Po przekroczeniu dozwolonej prędkości ( nie pamiętam dokładnie ile to było ) dla napędu powinien zadziałać sygnał ostrzegawczy.


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 20:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
srokkka napisał(a):
Mam polską instrukcję do T4, chyba prawie dosłowne tłumaczenie z wersji niemieckiej. Postaram się trochę później zrobić skan i przesłać na priva lub zamieścić.

Ja polską instrukcję też mam,ale bez wersji syncro. Mam też wersję z omówieniem tego tematu ale w wersji niemieckiej. Jakbyś miał tą wersję przetłumaczoną,to zamieść na forum tylko wątki dotyczące syncro (jest tego 2-3 stronki).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 21:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jacek 3. Mam instrukcję ogólną, gdzie o syncro jest mowa w 9 chyba miejscach, po kilka zdań w każdym. Np o holowaniu syncro - bez ABS, jeśli holowanie na wózku, to należy zapewnić możliwość swobodnego obrotu kół uniesionej osi. Z ABS - tak samo, więc wolne koło należy przy włączonym zapłonie włączyć na chwilę I bieg, a następnie przełączyć z powrotem na luz. Albo - przy uruchamianiu przez holowanie nie wolno włączać blokady mostu. Więc jeśli tego nie masz w swojej instrukcji, to ci skany porobię, ale chyba masz to samo, co ja?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
srokkka napisał(a):
Jacek 3. Mam instrukcję ogólną, gdzie o syncro jest mowa w 9 chyba miejscach, po kilka zdań w każdym. Np o holowaniu syncro - bez ABS, jeśli holowanie na wózku, to należy zapewnić możliwość swobodnego obrotu kół uniesionej osi. Z ABS - tak samo, więc wolne koło należy przy włączonym zapłonie włączyć na chwilę I bieg, a następnie przełączyć z powrotem na luz. Albo - przy uruchamianiu przez holowanie nie wolno włączać blokady mostu. Więc jeśli tego nie masz w swojej instrukcji, to ci skany porobię, ale chyba masz to samo, co ja?


Przypuszczam,że mam to samo,ale w wersji niemieckiej i prawie nic z tego nie rozumie,więc jakbyś zamieścił skany tych miejsc gdzie jest mowa o syncro,to byłbym dozgonnie wdzięczny <38>

A'propos syncro,czy masz wyjaśnienie teoretyczne dlaczego w syncro nie zalecają zakładania łańcuchów na tylną oś,bo ja nie mogę tego jakoś wykombinować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jacku 3. W mojej instrukcji jest " Łańcuchy przeciwpoślizgowe należy zakładać, również w modelach syncro, tylko na przednie koła". Czyli w zwykłych T4 też należy zakładać tylko na przednie. Skany prześlę jutro.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 00:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
srokkka napisał(a):
Jacku 3. W mojej instrukcji jest " Łańcuchy przeciwpoślizgowe należy zakładać, również w modelach syncro, tylko na przednie koła". Czyli w zwykłych T4 też należy zakładać tylko na przednie. Skany prześlę jutro.

To ja wiem,tylko pytanie brzmi dlaczego zakładać tylko na przednie koła?
Przecież jeśli będą łańcuchy na wszystkich czterech kołach,to na zdrowy rozum przy poślizgu przednich kół, dołącza się tylna oś i założone łańcuchy na te koła powinny ułatwić wydobycie się ze śnieżnej pułapki. Przy tradycyjnym 4x4 zakłada się łańcuchy na wszystkie koła a tu jest jakaś nieznana różnica?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB