T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 18 grudnia 2018, 19:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2012, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 15
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 TD! 102KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry wszystkim forowiczom. Jestem nowy na forum, proszę o wyrozumiałość.

Od 8 lat mam T4 z silnikiem 2,5TDI 102KM (ACV), długi, rocznik 1997, model roku 1998, napęd NA PRZÓD. Silnik jest w porządku, ale karoseria to niestety już wrak (zardzewiał bardzo - kupiłem oczywiście "bezwypadkowego", jak wszystkie w Polsce).

Ponieważ często jeżdżę w takim terenie, że potrzebuję zimą 4x4, zdecydowałem się kupić syncro tym razem. Ale oczywiście to kosztuje dużo PLN i szukam raczej tańszych wersji.

Mogę m.in. kupić 2,4D, z 1995 roku, przed liftem (ten z dużą kierownicą), też długi, syncro, bez blokady dyferencjału. Oczywiście wolałbym widzieć w nim swój silnik. W związku z tym może ktoś, kto ma doświadczenie, mi trochę podpowie.

1. Czy ten silnik (ACV) można bez problemów wsadzić na miejsce 2,4D? Jak rozumiem skrzynia zostaje z 2,4D syncro? Pasuje bez problemu? Co z przełożeniami w porównaniu ze skrzynią od 2,5TDI syncro?

2. Czy to stare auto z 2,4D 4x4 ma równie dobre hamulce, jak 2,5TDI bez sycnro? Co ewentualnie trzeba przeszczepić? Czy to proste, czy trzeba coś dokupić? (piasty, jarzma, inne cuda?)

3. Co z zawieszeniem i układem kierowniczym? Mam uszkodzoną pompę wspomagania w swoim TDI, czy spokojnie się to daje przełożyć? Mam wyremontowane zawieszenie i układ kierowniczy w moim gruchocie na oryginalnych częściach - czy w 2,4D syncro przed liftem jest to do zastosowania? Mam też ABS, a w tym 2,4D syncro brak. Duży kłopot?

4. Czy trzeba zmieniać całą instalację elektryczną wraz z silnikiem, czy trzeba dopiąć kawałek. Po prostu się wpina, czy trzeba coś sztukować?

5. Inne uwagi, cokolwiek komuś do głowy przyjdzie

6. Powtórzyłbym pytania 1-5, gdyby auto z syncro to był benzyniak (chyba były 2L i 2,5L w wersjach syncro, prawda?)

Proszę o wszelkie wskazówki, może się kiedyś jakąś wiedzą uda mi odwdzięczyć (trochę przy tym aucie grzebałem, większość napraw robiłem samemu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2012, 11:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
cześć!

udało ci się coś dowiedzieć bo mam podobny problem i tez nie mam odpowiedzi.

http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=4052

Pozdrawiam Mateusz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2012, 13:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Nie chcę się rozpisywać ,ale nie tak prosto .
Co wiem na pewno to :
1 . przekładka całej wiązki z kompem ,przepływkami , zegarami .
2 skrzynię da się po pewnej rzeźbie spasować , ale nie pozyje długo (inny moment) .
3, sprzęgło będzie słabsze.
3 kupienie sprawnego kompletu do przekładki będzie bardzo drogie i tu chyba rozbije sie cała sprawa. Jeśli wybebeszysz ze starego to może być tańsze ,ale nie do końca .
Nie jestem pewien czy wózek silnika będzie pasował .
Osobiście to albo przekładać wszystko , co podważa sens ekonomiczny , albo zostać przy 2,4 i ew. go "uturbić " do 90-100km max . Koszty wyjdą sensowniejsze i będzie to działać .
Ew można próbować wstawić silnik 1Z 1,9 tdi 90km ,bo tanie komplety są , ale jak to będzie w synco robić to nie wiem.



Za ten wpis autor mjacenty podziękował: Perła (wtorek, 20 czerwca 2017, 17:20)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2012, 17:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 439
Lokalizacja: DW
model: Chwilowo Brak ;(
silnik: Prostamol :P

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 24 razy
to może 1.9 AFN 110KM słupek ten sam tylko głowica inne i potencjał większy bo bez większych zmian można mieć 160KM, graty do zamocowania pasują od 1X i ABL co były seryjnie montowane w T4, pociągnąć napewno pociągnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lutego 2012, 16:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Z tym podciąganiem mocy z 1,9 tdi to bym nie przesadzał . to ma być auto trwałe i niezawodne .
Silnik 90 KM będzie trwały i niezawodny i dobrze zniesie obciążenie , co potwierdają przekładki nawt na tym forum. Skrzynia też to zaakceptuje. Pakowanie ponad 110 km do tej skrzyni to proszenie się o kłopoty i o koszty , a wysilanie ponad 120km z 1,9 l , to często dla niemłodego silnika ,w tak ciężkim i często dopakowanym na max towarem aucie , to też nie najlepszy pomysł. Choć frajda z jazdy na 160 kM byłaby niezła.


Ostatnio edytowano czwartek, 1 marca 2012, 08:56 przez mjacenty, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor mjacenty podziękował: Perła (wtorek, 20 czerwca 2017, 17:21)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lutego 2012, 23:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 439
Lokalizacja: DW
model: Chwilowo Brak ;(
silnik: Prostamol :P

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 24 razy
masz racje, to wszystko zależy do czego kto auta używa :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 marca 2012, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 15
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 TD! 102KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wszystkim za odzew. Ten 2,4D się sprzedał, więc temat jest nie tyle nieaktualny, ale rozszerzony - z tego co wiem, były 4 dostępne modele silników z napędem Syncro - 2.0B, 2.5B, 2.4D oraz 2.5TDI 102PS. Mam rację?

Jeśli mam rację powyżej, to oczywiście, odpowiadając na posty podważające sens ekonomiczny takiej przekładki, ma sens. 2,5TDI Syncro jest zwyczajnie bardzo drogi. Ponadto ich właściwie nie ma. 2,4D jest więcej i duuużo tańsze, a jeśli szukasz Caravelle, to najwięcej Syncro jest w benzynie (i najtaniej). To nie chodzi o drobne kwoty - to grube tysiączki. Jeśli mam silnik 2.5TDI w dobrym stanie (i przebiegu rzeczywistym ok. 240tys. km) i całą resztę w zardzewiałej, ale własnej T4, której dobrze nie sprzedam w całości, a chciałbym mieć 2,5TDI Syncro docelowo, to jednak wychodzi mi na to, że taki przeszczep do 2,4D albo do benzyniaka byłby sensowny ekonomicznie i zwyczajnie łatwiejszy, niż zakup gotowego, bo ich jest wielokrotnie więcej i można dobrać sobie wersję (ja np. celuję w długą Caravelle z drzwiczkami skrzydełkowymi i syncro - kilka miesięcy i nic nie znalazłem w 2,5TDI, a z innymi silnikami owszem).

Myślę jednak, że poprzednio zadałem za dużo pytań w jednym poście. Więc może tak:

Czy ktoś się orientuje, ile było rodzajów skrzyń do syncro (mam na myśli same skrzynie), i czy każda z nich jest przerabialna do takiej, która dobrze się sprawdzi w 2,5 TDI Syncro?

Z góry dziękuję, jeśli ktoś zna temat syncro i zechciałby się tu swoją wiedzą podzielić. Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 marca 2012, 00:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Do silnika 2,5 TDI 102KM były tylko 2 skrzynie syncro DRH EFK (mogę sie mylić bo pisze z pamięci). Do 2,4 i do benzyn były inne skrzynie (tzw krótkie) były bodaj 4 rodzaje ,ale nie mam oznaczeń (rózniły się przełożeniami ) i bodaj najwolniejsze bodaj DQQ były w ciężarówkach z paką odkrytą .
Co do przekładki to te skrzynie da sie pożenić ,ale chyba tylko sprzęgło z 2,4 (bez dwumasy) i nieco słabsze . Zywotność tych skrzyń ze standardowym silnikiem nie powala , a z 2,5 TDI to może być mocno awaryjne , bo opory w syncro + jazda lekko terenowa dają inne obciążenie.
Osobiście nie polecam .
Na marginesie też szukałem 2,5 TDI 102 km syncro long i po 8 m-cach bezowocnych poszukiwań kupiłem 2,5 longa bez syncro i zestaw do przekładki . Przełożyłem i to jeździ .
Tanio też nie bylo , ale działa . Nawet nieco stuningowałem silnik do 124 KM.
Wiem że za 2,5TDI syncro long Caravelle z dobrym osprzeten trza dać ok 40 000zł ,ale cudów nie ma. Mój wyszedł troszke taniej ,ale roboty od cholery .
Do przekładania wiązek i silnika to trza mieć spore zaplecze i wiedzę ,ale też się da .



Za ten wpis autor mjacenty podziękował: Perła (wtorek, 20 czerwca 2017, 17:21)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 15
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 TD! 102KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
mjacenty napisał(a):
Do silnika 2,5 TDI 102KM były tylko 2 skrzynie syncro DRH EFK (mogę sie mylić bo pisze z pamięci). Do 2,4 i do benzyn były inne skrzynie (tzw krótkie) były bodaj 4 rodzaje ,ale nie mam oznaczeń (rózniły się przełożeniami ) i bodaj najwolniejsze bodaj DQQ były w ciężarówkach z paką odkrytą .
Co do przekładki to te skrzynie da sie pożenić ,ale chyba tylko sprzęgło z 2,4 (bez dwumasy) i nieco słabsze . Zywotność tych skrzyń ze standardowym silnikiem nie powala , a z 2,5 TDI to może być mocno awaryjne , bo opory w syncro + jazda lekko terenowa dają inne obciążenie.
Osobiście nie polecam .
Na marginesie też szukałem 2,5 TDI 102 km syncro long i po 8 m-cach bezowocnych poszukiwań kupiłem 2,5 longa bez syncro i zestaw do przekładki . Przełożyłem i to jeździ .
Tanio też nie bylo , ale działa . Nawet nieco stuningowałem silnik do 124 KM.
Wiem że za 2,5TDI syncro long Caravelle z dobrym osprzeten trza dać ok 40 000zł ,ale cudów nie ma. Mój wyszedł troszke taniej ,ale roboty od cholery .
Do przekładania wiązek i silnika to trza mieć spore zaplecze i wiedzę ,ale też się da .


Dzięki za odpowiedź.
Właśnie wracam po długiej przerwie do tematu T4 i jeśli nie znajdę odpowiedniego egzemplarza, ten wątek może znów się okazać aktualny. Z tym, że może zamiast "swapować" do TDi warto zmienić na 2,5 B + gaz i odwrócić pytanie - czy z 2,4 D można łatwo uzyskać benzyniaka z gazem. Zobaczymy. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 17:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2017, 18:09
Posty: 1
model: caravelle syncro
silnik: 2.5 tdi ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć. Perła posiadam Caravelle 2.5 tdi ACV syncro ze skrzynią EFA, możemy porozmawiać o aucie. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 21:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 262

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Oj tam, oj tam. W skrzyni "małej" w obudowie 02B można do woli żonglować przełożeniem 5 biegu, przy większej wprawie wszystkimi przełożeniami, tylko dyferencjał trudno zmienić. A swapować do małej skrzyni można każdy silnik. I zdecydowanym liderem zdaje się wciąż 1.9 tdi 1z lub afn, które notabene klimę bez kłopotów przyjmują -temat opanowany.Chyba, że lubisz benzyny, ja np. wolę :-), tyle że w syncro to już butlę lpg na bank będziesz miał na pace, być może wręcz do spółki z kołem zapasowym :-)



Za ten wpis autor Viking podziękował: Perła (wtorek, 20 czerwca 2017, 17:21)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 17:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 15
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 TD! 102KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Viking napisał(a):
Oj tam, oj tam. W skrzyni "małej" w obudowie 02B można do woli żonglować przełożeniem 5 biegu, przy większej wprawie wszystkimi przełożeniami, tylko dyferencjał trudno zmienić. A swapować do małej skrzyni można każdy silnik. I zdecydowanym liderem zdaje się wciąż 1.9 tdi 1z lub afn, które notabene klimę bez kłopotów przyjmują -temat opanowany.Chyba, że lubisz benzyny, ja np. wolę :-), tyle że w syncro to już butlę lpg na bank będziesz miał na pace, być może wręcz do spółki z kołem zapasowym :-)


Tak, tym razem nawet chętnie wziąłbym benzynę, choć gdzie umieścić butlę faktycznie nie wiem.

O skrzyniach cenne informacje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 czerwca 2017, 20:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 262

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
jeśli benzynę chcesz to tym bardziej 2,4 d do swapa się nada. Benzynka wyżej się kręci i skrzynia, która była relatywnie krótka w klekocie w benzynie będzie długa :-) Traf 2.4 d syncro po 96 r. z zabitą motorownią i jesteś w domu :-) 2.5 b, 2.0 16v ABF lub jakiekolwiek 1.8 t trudne do przeszczepu nie będzie. Vr6 jest kontrowersyjny, ale też da radę. Z butlą Ci podpowiem -wywalić zbiornik Pb, wstawić awaryjne maleństwo i podwiesić w tym miejscu butlę. Drugą przy lewym progu, kółko na stelaż i masz co chciałeś. Acha -do abf i 1.8 t lepsze będzie auto z długim przodem -kolektory haczą -cos o tym wiem -odchudzałem wiatraki :-))))


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB