T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 01:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 grudnia 2011, 00:51
Posty: 5
model: t4 doka
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Chciałbym poruszyć temat powolnej jazdy T4 syncro.
Może wyjaśnię od początku. Do tej pory jeździłem T4 z 92r , zwykły 2,4D. Ponieważ swoje już przejechał (firma :350 tyś + 100 w pamięci) postanowiłem zmienić na trochę młodszy i z racji że wcześniej zanim skończyła się skrzynia troszkę wrzuciłem nowych części wybór padł na dokę również 2,4D lecz z napędem syncro i ABS, 96r.(z blokadą i sterowaniem w kabinie). Stary posłuży jako dawca. Jestem jeszcze "zielony" jeżeli chodzi o konkretnie ten model więc proszę o podpowiedzi - po co wyważać otwarte drzwi.
Mam dziwne wrażenie że mając pedał gazu wciśnięty w podłogę autko jedzie i rozpędza się jakby miało zaciągnięty hamulec ręczny do połowy. Natomiast na 1 i wstecznym biegu jak manewruje z ciężkimi przyczepami nie muszę praktycznie dotykać gazu bo siły mu wystarcza. Kolejna ciekawostka to jak już ktoś wcześniej wspomniał na tym forum podczas skręcania obojętnie w którą stronę , do przodu czy tyłu on sam zwalnia (i to dość mocno). Czy jest to normalne? Maksymalna prędkość z jaką jechałem moim cudem to 120 km/h. Teraz tak naprawdę 90 km/h i koniec.
Przy okazji wspomnę że olej w silniku wymieniłem na Valvoline Max Life Diesel 10W40 po uprzednim wypłukaniu silnika Flushem Valvoline. Zmieniłem również paski rozrządu i do pompy (i wszystko co się z tym wiąże), a teraz przymierzam się do wymiany olejów w skrzyni biegów i tylnim moście. Jeżeli ktoś ma sprawdzony olej to będę wdzięczny.
Oczekuje na opinie posiadaczy podobnych wehikułów , oraz mądrych osób co można sprawdzić, gdzie zajrzeć, a co obowiązkowo wymienić.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 15:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Co do syncro to tak:
Prawdopodobnie posiadany model ma krótka skrzynie biegów (chyba DQQ) z przełożeniem głównym ponad 5 i bardzo krótką i mocną 1 oraz wstecznym.
Jest ona wolniejsza ,ale w trudnych warunkach i z ciężką przyczepą lepiej sobie radzi .
Co do oporów to generalnie syncro ma większe opory toczenia i com za tym idzie większe zużycie paliwa. Wzrost oporu przy ciasnych manewrach może być spowodowany zapieczeniem się sprzęgła wiskotycznego , lub zablokowania blokady mostu ( np rozpięcie lub zgnicie widełek siłownika na moście ). Ew. zablokowanie przesuwki mostu syfem, który wpadł przez zgniły i dziurawy mieszek od siłownika.
Co do prędkości max ,to raczej powinieneś spokojnie 110 polecieć , więc trza się przyjrzeć silnikowi (kompresja ), pompie, wtryskom .
Jakie masz obroty przy prędkości max ?


Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2011, 17:54 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
lit.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 17:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 18:50
Posty: 6
model: caravela
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ja mam syncro 2.5 TDI 102 km jechalem nim 155km/h ,ale tylko raz poniewaz to nie samochod na rajdy i strasznie halasliwy jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 01:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 grudnia 2011, 00:51
Posty: 5
model: t4 doka
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.
Niestety nie mogę określić obrotów bo mam zegarek zamiast obrotomierza. Szkoda.
Co do prędkości to nie chodzi mi o bicie rekordów (w brifie miał zapis o max 125km/h), lecz o łatwość jej uzyskiwania i stabilności jej utrzymywania.
Jak kolega wyżej zauważył należało by zajrzeć do silniczka, czy tam nie ma zbyt wielkich strat mocy. Minęły dopiero 2 tygodnie od kiedy go kupiłem, więc dopiero się z nim zaprzyjaźniam.
Ostatnio troszeczkę zajrzałem głębiej pod maskę i zauważyłem że linka gazu jest chyba niewłaściwie zabezpieczona i dodatkowo leża na niej kable od wentylatorów. Poprawiłem wszystko i muszę przyznać że zauważyłem poprawę, tzn. mam więcej miejsca pod pedałem gazu, a i samochodzik jakoś żwawiej reaguje na dotyk noga.
Mam jeszcze wątpliwości co do podpór wału. W ciężarowce mam łożyskowane podpory. Czy w T4 jest ta sama zasada. Czy mogą one spowalniać?
Ciężko też usłyszeć jakieś stuki ze względu na skrzynie ładunkową. Strasznie hałasuje.

Chciałbym się jednak pochwalić. Mam pewne stałe miejsca gdzie wykonuje usługi. Zawsze żeby się do nich dostać busikiem trzeba było wykonać alpejskie kombinacje. A czasami było to zupełnie nie możliwe. W tej chwili nie mam żadnego problemu, nawet z przyczepa. 1 i spokojnie do przodu. Jestem z tego powodu bardzo zadowolony.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 15:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 18:50
Posty: 6
model: caravela
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Ja mam przy 2500 obr 105km/h.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 września 2014, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 czerwca 2013, 07:34
Posty: 21
Lokalizacja: Gdynia
model: VW T4 syncro
silnik: 2,5 TDI - 75KW

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
mam syncro 2,5 TDI z silnikiem ACV i krótka skrzynią biegów.
Posiadam również drugą T4-rkę ale już nie syncro, z takim samym silnikiem, ale długą skrzynią biegów, jaka jest możliwość dostosowania długiej skrzyni biegów do T4 syncro?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 września 2014, 17:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 20:49
Posty: 131
Lokalizacja: KRK
model: T4 syncro
silnik: 2,4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
żadna.
Musisz mieć komplet. Dyder tylni do tego samego silnika.
Jak zamienisz skrzynie, a zostawisz stary tylny most, to tył bedzie jechał wolniej, a przód szybciej. Zmielisz w ten sposób przekładnię kontową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 września 2014, 18:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sprawdź, czy masz jednakowe opony i jednakowe ciśnienia w kołach. W syncro to bardzo ważne, a znaczące różnice w ciśnieniu mogą powodować zwiększone opory ruchu /i zwiększone zużycie opon i mechanizmu napędu/. No i sprawdź, jak już ktoś radził, czy nie masz na stałe załączonej blokady mostu. Aby to sprawdzić, musisz podnieść oba tylne koła i jednym obracać - wtedy drugie powinno kręcić się w stronę przeciwną. Jeśli dyfer jest zablokowany /a visco sprawne/, to kołem nie dasz rady obrócić.
Ponieważ masz ABS, to zrób taką próbę dwa razy - na biegu 1 i drugą próbę na biegu wstecznym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 grudnia 2021, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2021, 09:38
Posty: 43
model: Multivan
silnik: Acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam czy jest jakiś rozpiska skrzyni i dyfrów do syncro
Oznaczenia i przełożenia ewentualnie porównanie przałożeń skrzyni dla 2wd i syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 grudnia 2021, 11:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przecież doka w syncro z 2.4d będzie miała przy 3000 obr 90 na liczniku a na GPS okolice 80kmh, przy 4000 ledwo dobije do 120 licznikowych.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 grudnia 2021, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2021, 09:38
Posty: 43
model: Multivan
silnik: Acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Żeby nie zakładać nowego wątku piszę tu
Chodzi o rozpis skrzyń i dyfrów wszystkich syncro i najlepiej jeszcze w jakich latach i z jakim silnikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB