T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Montaż SYNCRO - Co zakupić?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=3430
Strona 1 z 1

Autor:  madman1 [ niedziela, 4 grudnia 2011, 19:17 ]
Tytuł:  Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Witam drodzy forumowicze. Od Września jestem posiadaczem Mojej t4-ki. Mój problem polega na tym że poprzedni właściciel zajechał skrzynie itp (nie potrafił dokładnie określić) Po czym wrzucił skrzynie od zwykłego t4 2,5B. Chciałbym wrócić do poprzedniej opcji bo zima zbliża się wielkimi krokami :) Oglądałem autko od spodu.Jest tylni most z półosiami, oraz wał do połowy. Dodatkowo właściciel dał mi osobno jakiś wał zakończony zmieloną stożkowa zębatką i gumowo-metalowy przedmiot ;)

Przestrzegł mnie tez ze on wymienił już 2 skrzynie syncro i ze nikt nie potrafił tego naprawić, bo po zamontowaniu skrzyni i przejechaniu 100km znowu coś tam wymieliło.. Mówił coś o rożnych rodzajach skrzyń, i ze różnią się wielkościami kół zębatych... Powiedział tez ze może jedynym wyjściem było by zakupienie kompletnego zestawy napędowego z rozbitka, bo wtedy ma się pewność pasowalności.

Zwracam się teraz o pomoc w każdym wydaniu, może jakiś namiar tel. na speca od syncro, jakieś porady... z Góry dziękuję i Pozdrawiam :)

Autor:  srokkka [ niedziela, 4 grudnia 2011, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

A może w tylnym dyfrze jest inne przełożenie, niż z przodu? Poprzednie właściciel coś wymieniał, ale źle dopasował i takie efekty?

Autor:  mjacenty [ wtorek, 6 grudnia 2011, 01:10 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Jeśli chodzi o ponowne przerobienie na syncro to trzeba kupić skrzynię do tego modelu - są różne i ciężko kupić nie zajechaną . Oczywiście kompletna z tzw reduktorem czyli wyjściem napędu.
Sprawdzić tylny most czy się lekko obraca, nie chrobocze i nie kleszczy , czy ma olej i czy nie jest z blokadą , a jeśli jest to czy nie jest ona zablokowana .
Ponadto trzeba sprawdzić wiskozę czy nie trzyma na sztywno .
Można to sprawdzić jak masz sprawne tylne półosie to zablokuj samochód +ręczny i za pomoca klucza do rur spróbuj obrócić wałem napędowym , UWAGa nie skrzyw wału i nie zagnieć najlepiej z przodo za zabierak . Na ramieniu 80 cm powinno się dość ciężko i wolno obrucić (poślizg).
Przyczyną mielenia napędu (najczęściej reduktora i gum jest załączona blokada dyferrncjału (lub zablokowana) , kleszczący tylny most (zmielone łozyska , tryby) i zablokowane (zapieczone) wisco .
Przełożenia w moscie powinny być te same ,ale po złożeniu możesz zrobić prosty test .
posnosisz jedną stronę do góry . Koła drugiej strony na ziemi i zblokowane klockami .
Rysujesz kredom pionowelinie na tylnei przedniej oponie w kierunku ziemi i po uruchomieniu dajesz 1 i ruszasz kilka obrotów kołami. Po zatrzymaniu kreski powinny byc w tym samym kierunku co świadczy że koła wykonały jednakowa ilość obrotów. to tak na szybko.

Autor:  dawid2407 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - jak to ma wygladac

Witam mam t4 syncro z 1995r z 2.4d i nie posiadam do niej wałów oraz ktoś zdekompletował reduktor tzn odkręcił tą część z reduktora gdzie przykręca się wał i zaślepił blachą. Pomocy jakieś rysunki jak są mocowane te wały oraz gdzie szukać tych części?

Autor:  madman1 [ środa, 7 grudnia 2011, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Poniżej zdjęcia tego co mam... Czyli rozumiem ze do kompletu brakuje tylko skrzyni z reduktorem? a czymże jest to zmielone trybko?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I LINK poniżej do całej galerii

http://www.fotosik.pl/u/madman1/album/1044483

Autor:  bodek [ środa, 7 grudnia 2011, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Ta zmielona zębatka pochodzi z tego tzw reduktora, a ta guma to łącznik przez,który połączony jest wał z reduktorem. Przełożenie w tylnym moście jest 1:1 i tak samo w reduktorze, ale musisz zwrócić uwagę, czy masz takie same opony z tyłu i z przodu. W syncro jest to bardzo ważne. I oczywiście musisz sprawdzić tylny most tak jak pisał mjacenty.

Autor:  madman1 [ środa, 7 grudnia 2011, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

<19> Wiec jeśli dobrze myślę, zębatka znajduje się w reduktorze, czyli żeby mieć pewną pasowalność muszę kupić skrzynie z oryginalnym reduktorem? Poprzedni właściciel zmieniał skrzynie ale nie reduktor i dlatego tak się stało. Oczywiście dyfer do sprawdzenia bez dwóch zdań.

Autor:  mjacenty [ czwartek, 8 grudnia 2011, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Tak na szybko .
Brakuje ci "reduktora " czyli trza kompletna skrzynie z reduktorem od tego modelu.
Ponadto : przedniego łacznika wału . Taki z zabierakiem do tej gumy .
Podejrzanie mokre jest wisko .
Masz ABS bo most masz od wersji z ABS ?
Czy masz blokadę dyfra (biały siłownik na górze tylnego mostu ?
To omielone trybo możesz wyrzucić .
I uwaga ptrzełożenia mosu i reduktora jest (powinno być) identyczne , ale nie jest to 1:1.
A i jeszcze sprawdź stan łożyska podpory wału (koło baku) i przegubu na końcu .

Autor:  madman1 [ czwartek, 8 grudnia 2011, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

"ptrzełożenia mosu i reduktora jest (powinno być) identyczne" Hmm, czyli pewnie z tym był problem, no ale czy jest mozliwe zeby tak trafić? Gdzie szukac symboli etc? Skąd wiedziec jakiego modelu dokładnie szukac?

Autor:  mjacenty [ czwartek, 8 grudnia 2011, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

Generalnie to duzo czasu i ETKA 7.3 .
Po roczniku i ew, nr win dojdziesz ,ale to czasohłonne troche , a i działającą ETKE ciężko w necie trafić.
Z moich źródeł wynika że bebechy do starszych modeli 2,4D syncro i 2,5 benzyna syncro w części syncro są identyczne . Nie wiem jak w modelach z ABS.
Trochę zdjęć i teorii znajdziesz tu . Rozwiń dolne niebieskie menu.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Syncro.

Autor:  kurol [ czwartek, 8 grudnia 2011, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Montaż SYNCRO - Co zakupić?

jesli bedzie trzeba to wiem gdzie szukac dzialajacej etki 7.3 pod xp napewno a pod win7 podobno

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/