T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 21 lutego 2024, 14:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 lutego 2022, 10:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam , posiadam auto z 98 roku i mam dawce 94rok, mój ma tarcze tylnie hamulcowe a ten z syncro bebny , czy wszystko bedzie pasować P&P , czy moc silnika AFn nie bedzie przeszkadzać w użytkowaniu tego 4x4 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2022, 04:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Z tylu nie musisz zmieniac zawieszenia wiec hamulce zostana twoje.
Jesli masz silnik afn to masz na pewno mocniejszy niz 2.4d.
Jesli chcesz robic przekladke to rozumiem ze masz skrzynie O2B


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 lutego 2022, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
tak skrzynia 2.4D 02B. czyli wnioskuje z Pana wypowiedzi ze półosie pasują nie musze wahaczy przekładać, AFN ma moc , nurtuje mnie jeszcze czy zmienić napęd ze skrzynia biegów czy zostawić aktualnie używana i tylko przełożyć przekładnie kątową (o ile to możliwe ) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 11:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12272
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 324 razy
Pomógł: 1032 razy
Nie ma takiej opcji, na syncro od 2.4d będzie 80/3000 obr na ostatnim biegu. Zastanów się poważnie czy tego chcesz. Pozdr


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 19:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Samej przekladni katowej nie założysz do zwyklej skrzyni potrezbujesz obudowe z synchro. Jesli chodzi o przelozenia to wszystko zalezy co wlozysz jako wklad.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 23:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Nie ma takiej opcji, na syncro od 2.4d będzie 80/3000 obr na ostatnim biegu. Zastanów się poważnie czy tego chcesz. Pozdr

Trafiłes w sam sedno to czego sie najbardziej obawiam przy 4x4 , aktualnie po modyfikacji skrzyni mam 100km/h przy 2850obr/min (A3 piaty bieg) , nie chce rezygnowac z przełożenia na mniej a raczej na wiecej przy tych samych obrotach dużo jeżdzę po trasach ale 4x4 tez sie przyda .
DAwca posiada skrzynie o oznaczeniu CLZ nie znajduje jej w spisie skrzyń t4 o co chodzi ??
co zrobić ze skrzyniami żeby było szybko przy mniejszych obrotach na 4x4 . posiadam tez możliwego dawce częsci przełożeń A3 skrzynia CZL oraz passat b4 CTN .??

JEDNO wiem na pewno (uświadomiłem to sobie ) , nie zrobie ani 1 kroku w tył , tylko lepiej albo wcale.

czy zna ktos przełożenia tej skrzyni CLZ ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: 4x4
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2023, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 listopada 2018, 22:16
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przełożenia skrzyni CLZ:
Przełożenie główne:
83 : 18 = 4.611
1: 34 : 9 = 3.778
2: 36 : 17 = 2.118
3: 34 : 25 = 1.360
4: 34 : 35 = 0.971
5: 34 : 45 = 0.756
R: 18 : 9 x 36 : 20 = 3.600

Zawieszenie w 98r jest o 17mm szersze niż w roku 94. Podobno da się naciągnąć półosie o te kilka mm i będzie to pasować. Ja tego nigdy nie robiłem.

Co do montażu 1.9TDI AFN i skrzyni 02D. Wg mnie najsłabszym punktem syncro ze skrzynią 02D jest przystawka kątowa. Moment silnika AFN może być na dłuższą metę zabójczy dla przystawki kątowej w tej skrzyni. Przy 2.5TDI i 250Nm zastosowano inną skrzynię, inną przystawkę i inny tylny dyfer. A i tak nie zdecydowano się na seryjną produkcję syncro z silnikami 111kW.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB