T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Rodzaje tylnych dyfrów t4
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=18493
Strona 1 z 1

Autor:  BALONt4 [ piątek, 7 stycznia 2022, 19:11 ]
Tytuł:  Rodzaje tylnych dyfrów t4

Ma ktoś wiedzę jakie były oznaczenia dyfrów które z blokadą które z wolnym kolem a które do benzyny i 2.4d
A które do 2.5tdi
I czy to przed lift czy polift
Czy wszystkie przełożenia mają 17/35?
Czy teoretycznie wszystkie dyfry są zamienne

Autor:  hoopsii [ piątek, 7 stycznia 2022, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Rodzaje tylnych dyfrów t4

Było już o dyfrach kilka razy
2.5 tdi to jedna grupa
2.5 benzyna i 2.4 do druga

Przedlift i polift bez znaczenia.

DTY: TDI, z ABS , bez zamka

DTZ: TDI, z ABS , z zamkiem

DUB: TDI, bez ABS, bez zamka

DUA: TDI, bez ABS, z zamkiem


CNC: AAB/5-Zyl./Benz., Z ABS , bez zamka

CZT: AAB / 5-Zyl. / Benz., Z ABS , z zamkiem

CZV: AAB / 5-Zyl. / Benz., bez ABS, bez zamka

CZU: AAB/5-Zyl./Benz., bez ABS, z zamkiem

Autor:  BALONt4 [ sobota, 8 stycznia 2022, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Rodzaje tylnych dyfrów t4

Widziałem tematy o dyfrach ale nie znalazłem wszystkich informacji
Czy np po zmianie półosi są zamienne dyfry z tdi do 2.4d i odwrotnie?
W 2.4d widzę dyfry w żeliwnej obudowie albo aluminiowej?
To też taki mały lift? One też są zamienne?
Czy jest tam więcej różnic?

Autor:  hoopsii [ środa, 12 stycznia 2022, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Rodzaje tylnych dyfrów t4

Tdi ma inne przełożenie niż 2.4d i 2.5 benzyna

Autor:  BALONt4 [ środa, 12 stycznia 2022, 06:59 ]
Tytuł:  Re: Rodzaje tylnych dyfrów t4

To już prawie wszystko wiem
Ktoś zna przełożenia dyfra w tdi i w pozostałych?

Autor:  szczypek45 [ sobota, 21 stycznia 2023, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Rodzaje tylnych dyfrów t4

Pytanie jest proste, odpowiedzi Kolegów przede mną niestety nie są do końca precyzyjne.

Przełożenia tylnego mostu w 2.5TDI są takie same jak w benzynie czy 2.4d po kwietniu '94. Tylko pierwsza wersja dyfrów i przystawek miała przełożenia kół zębatych 13:21. Od kwietnia 1994r wszystkie reduktory i dyfry mają przełożenia 17:27.
Oznaczenia tych dyfrów zaczynają się na literkę A. Osobiście posiadam dyfer z blokadą i ABS o oznaczeniu ARG i ten dyfer ma 13 zębów na małym kole.

Odbyłem prywatną rozmowę z Niemcem który twierdzi, że wg niego przełożenia 17:27 lepiej przenoszą moment, ponieważ rozkłada się on na większą ilość zębów w cyklu jednego obrotu koła zębatego. Ale odpowiednio serwisowane przełożenia 13:21 nie powinny sprawiać problemów.

Dyfer z 2.5TDI bez problemu będzie pasować do benzyny, jeżeli tylko przystawka będzie mieć przełożenia 17:27. Konieczna będzie wymiana lewej półosi. Dyfry do 2.5TDi są dłuższe o 20mm i mają większe koła zębate i trochę inną konstrukcję, ponieważ zostały przystosowane do przenoszenia większego momentu.
W związku z tym dyfer od benzyny czy 2.4d będzie pasować do 2.5TDI ale może nie wytrzymać przenoszonych momentów.

Różne wersje dyfrów miały różne średnice flansz do mocowania półosi. Półosie przedliftowe i polftowe mają różną długość, ponieważ rozstaw zawieszenia przed/po lift różni się o te kilkanaście milimetrów. Półosie poliftowe z prawej strony są wszystkie takie same, lewa do 2.5TDI jest o 20mm krótsza od pozostałych(wynika to z większej długości dyfra do 2.5TDI.) Podmieniając dyfer należy liczyć się z tym, żeby również dopasować półosie :)
Oczywiście dochodzi jeszcze kwestia czy półosie miały ABS czy nie miały. Jeżeli się nie mylę, to przedliftem bez ABS mają w nr części końcówkę A, a wersje z ABS końcówkę C.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/