T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Dobór tylnego mostu do wersji z ABS
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=18332
Strona 1 z 1

Autor:  ceerpee [ poniedziałek, 19 lipca 2021, 22:37 ]
Tytuł:  Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Cześć,

Niestety będę miał most do wymiany, obecny zaczął mocno huczeć. Obecny model to DUB bez blokady i ABS ale...

ABS'y w samochodzie mam, w okolicach tyłu mostu jest również wtyczka, prawdopodobnie do podłączenia czarnej skrzyneczki od wolnego koła (na zdjęciu). Prawdopodobnie ten DUB był dokładany i tutaj mam pytanie. Czy jak zamontuję teraz wersję DTY (z ABS, bez blokady) to powinno wszystko ładnie zadziałać?

Zastanawia mnie też czy to, że mam działające ABS'y w samochodzie w jakiś sposób wymusza też dobór mostu i czy jest tutaj jakaś zależność (czy np. ABS z samochodu jakoś "gryzie" się z ABS mostu)?

PS. jeżeli ktoś też posiada taki most na sprzedaż (z blokadą lub bez) to proszę o kontakt

Autor:  SP9RTN [ wtorek, 20 lipca 2021, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Co to jest "ABS mostu" ?

Autor:  Adampio [ wtorek, 20 lipca 2021, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Bardzo słuszne pytanie, ja przypuszczam, że Wątkotfurca miał na myśli jakiś mechanizm ingerencji w dyfer tylnego mostu typu L(imited)S(lip)D(ifferential) bo znane mi ABSy są przy hamulcach

Autor:  ceerpee [ wtorek, 20 lipca 2021, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Chodzi o czarną skrzyneczkę chyba od „wolnego koła”, potocznie mówi się na takie mosty ze to most z ABSem.

Autor:  Adampio [ wtorek, 20 lipca 2021, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

A co rzeczona czarna skrzyneczka robi?

Autor:  mjanusz69 [ środa, 21 lipca 2021, 08:05 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

<up> I gdzie się znajduje?

Autor:  SP9RTN [ środa, 21 lipca 2021, 08:55 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Czarna skrzyneczka na obudowie tylnego dyfra to zawór elektromagnetyczny, którego zadaniem jest podanie podciśnienia blokującego wolne koło.
Zawór ten sterowany jest sygnałem z pedału sprzęgła i pedału hamulca, przekaźniki sterujące umieszczone są za panelem regulacji ogrzewania.
Wolne koło znajduje się w obudowie tylnego dyfra i jest potrzebne, aby ABS nie głupiał.
Blokada wolnego koła jest potrzebna, aby napęd 4x4 działał do tyłu.
Tyle dowiedziałem się z internetów, bo moje T4 nie ma ABS (ale ma blokadę dyfra), co wcale mnie nie martwi <good>

Autor:  ceerpee [ środa, 21 lipca 2021, 09:23 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Siłownik taki jak na foto.

SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu <09>.

Autor:  SP9RTN [ środa, 21 lipca 2021, 09:43 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

A w tym DUB jest wolne koło ?

Autor:  Jacek J [ sobota, 18 września 2021, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

ceerpee napisał(a):
Siłownik taki jak na foto.

SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu <09>.

W sumie to tak działa:
Wolne koło potrzebne jest przy wersjach z ABS-em, żeby nie glupiał, jak tu napisano.
Blokada wolnego koła potrzebna jest, aby napęd tylnej osi działał przy jeździe do tyłu, jest ona włączana elektrycznie sygnałem z włącznika biegu wstecznego i to jest taka skrzyneczka na górze mostu.
Wersje bez ABS-u tego nie potrzebują, bo napęd jest sprzęgnięty na stałe, zarówno przy jeździe do przodu, jak i do tyłu.
Przy okazji takie wersje nie mogą być holowane na takim wózku, który podczepia się pod przednie koła, chyba że te koła mają możliwość obrotu, bo ugotuje się sprzęgło wiskotyczne.
Wersje z ABS-em można tak holować, bo właśnie wolne koło to umożliwia.
Blokada mostu jest włączana podciśnieniowo tą czarną skrzyneczką umieszczoną na tylniej ścianie mostu.
A włącza to ta dźwigienka którą należy wyciągnąć na dole deski rozdzielczej.

Autor:  hoopsii [ środa, 22 września 2021, 05:50 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Wszystko pomyliłeś.
Blokada dyferencjału to biała puszka na górze mostu. Czarna puszka z tyłu mostu którą widać po nachyleniu się pod auto to blokada wolnego koła.

Autor:  BALONt4 [ czwartek, 30 grudnia 2021, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Jest możliwe ze t4 z 2002r 2.5 tdi abs z eds
Jest dyfer DUB bez tzw wolnego koła?

Autor:  hoopsii [ niedziela, 2 stycznia 2022, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Jeśli był oryginalnie abs to musi być wolne koło czyli czarna puszka z tyłu dyfra.

Autor:  niszka [ poniedziałek, 23 maja 2022, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS

Jacek J napisał(a):
A włącza to ta dźwigienka którą należy wyciągnąć na dole deski rozdzielczej.


Pokaże mi ktoś na zdjęciu albo lepiej opisze lokalizację tej dźwigienki?

EDIT: już do mnie dotarło, co nazwano dźwigienką :D sama w życiu bym tego tak nie określiła, ale fakt, nic lepszego też nie przychodzi mi na myśl.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/