T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Dobór tylnego mostu do wersji z ABS https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=18332 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ceerpee [ poniedziałek, 19 lipca 2021, 22:37 ] |
Tytuł: | Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Cześć, Niestety będę miał most do wymiany, obecny zaczął mocno huczeć. Obecny model to DUB bez blokady i ABS ale... ABS'y w samochodzie mam, w okolicach tyłu mostu jest również wtyczka, prawdopodobnie do podłączenia czarnej skrzyneczki od wolnego koła (na zdjęciu). Prawdopodobnie ten DUB był dokładany i tutaj mam pytanie. Czy jak zamontuję teraz wersję DTY (z ABS, bez blokady) to powinno wszystko ładnie zadziałać? Zastanawia mnie też czy to, że mam działające ABS'y w samochodzie w jakiś sposób wymusza też dobór mostu i czy jest tutaj jakaś zależność (czy np. ABS z samochodu jakoś "gryzie" się z ABS mostu)? PS. jeżeli ktoś też posiada taki most na sprzedaż (z blokadą lub bez) to proszę o kontakt |
Autor: | SP9RTN [ wtorek, 20 lipca 2021, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Co to jest "ABS mostu" ? |
Autor: | Adampio [ wtorek, 20 lipca 2021, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Bardzo słuszne pytanie, ja przypuszczam, że Wątkotfurca miał na myśli jakiś mechanizm ingerencji w dyfer tylnego mostu typu L(imited)S(lip)D(ifferential) bo znane mi ABSy są przy hamulcach |
Autor: | ceerpee [ wtorek, 20 lipca 2021, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Chodzi o czarną skrzyneczkę chyba od „wolnego koła”, potocznie mówi się na takie mosty ze to most z ABSem. |
Autor: | Adampio [ wtorek, 20 lipca 2021, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
A co rzeczona czarna skrzyneczka robi? |
Autor: | mjanusz69 [ środa, 21 lipca 2021, 08:05 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
I gdzie się znajduje? |
Autor: | SP9RTN [ środa, 21 lipca 2021, 08:55 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Czarna skrzyneczka na obudowie tylnego dyfra to zawór elektromagnetyczny, którego zadaniem jest podanie podciśnienia blokującego wolne koło. Zawór ten sterowany jest sygnałem z pedału sprzęgła i pedału hamulca, przekaźniki sterujące umieszczone są za panelem regulacji ogrzewania. Wolne koło znajduje się w obudowie tylnego dyfra i jest potrzebne, aby ABS nie głupiał. Blokada wolnego koła jest potrzebna, aby napęd 4x4 działał do tyłu. Tyle dowiedziałem się z internetów, bo moje T4 nie ma ABS (ale ma blokadę dyfra), co wcale mnie nie martwi |
Autor: | ceerpee [ środa, 21 lipca 2021, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Siłownik taki jak na foto. SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu . |
Autor: | SP9RTN [ środa, 21 lipca 2021, 09:43 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
A w tym DUB jest wolne koło ? |
Autor: | Jacek J [ sobota, 18 września 2021, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
ceerpee napisał(a): Siłownik taki jak na foto. SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu . W sumie to tak działa: Wolne koło potrzebne jest przy wersjach z ABS-em, żeby nie glupiał, jak tu napisano. Blokada wolnego koła potrzebna jest, aby napęd tylnej osi działał przy jeździe do tyłu, jest ona włączana elektrycznie sygnałem z włącznika biegu wstecznego i to jest taka skrzyneczka na górze mostu. Wersje bez ABS-u tego nie potrzebują, bo napęd jest sprzęgnięty na stałe, zarówno przy jeździe do przodu, jak i do tyłu. Przy okazji takie wersje nie mogą być holowane na takim wózku, który podczepia się pod przednie koła, chyba że te koła mają możliwość obrotu, bo ugotuje się sprzęgło wiskotyczne. Wersje z ABS-em można tak holować, bo właśnie wolne koło to umożliwia. Blokada mostu jest włączana podciśnieniowo tą czarną skrzyneczką umieszczoną na tylniej ścianie mostu. A włącza to ta dźwigienka którą należy wyciągnąć na dole deski rozdzielczej. |
Autor: | hoopsii [ środa, 22 września 2021, 05:50 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Wszystko pomyliłeś. Blokada dyferencjału to biała puszka na górze mostu. Czarna puszka z tyłu mostu którą widać po nachyleniu się pod auto to blokada wolnego koła. |
Autor: | BALONt4 [ czwartek, 30 grudnia 2021, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Jest możliwe ze t4 z 2002r 2.5 tdi abs z eds Jest dyfer DUB bez tzw wolnego koła? |
Autor: | hoopsii [ niedziela, 2 stycznia 2022, 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Jeśli był oryginalnie abs to musi być wolne koło czyli czarna puszka z tyłu dyfra. |
Autor: | niszka [ poniedziałek, 23 maja 2022, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Dobór tylnego mostu do wersji z ABS |
Jacek J napisał(a): A włącza to ta dźwigienka którą należy wyciągnąć na dole deski rozdzielczej. Pokaże mi ktoś na zdjęciu albo lepiej opisze lokalizację tej dźwigienki? EDIT: już do mnie dotarło, co nazwano dźwigienką sama w życiu bym tego tak nie określiła, ale fakt, nic lepszego też nie przychodzi mi na myśl. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |