T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 07:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2020, 15:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Cześć wszystkim.

Zabrałem się za wymianę podpór wału, bo miały już dość spory luz.
Zakupiłem podpory na aukcji - do t4 syncro.
Zdemontowałem wał, wyprasowałem (ściągaczem) podporę - przez co chwilowo jest niezdatna do ewentualnego powrotu do niej.

Tymczasem nowa podpora ma za małą średnicę otworu, by wszedł w nią kielich przegubu. Reszta wygląda identycznie - tylko jest mniejsza na tym otworze.

Czy ktoś wie - czy w syncro były różne rozmiary kielichów/wałów ?

http://eurisko.pl/T4/t1.jpg
http://eurisko.pl/T4/t2.jpg
http://eurisko.pl/T4/t3.jpg
http://eurisko.pl/T4/t4.jpg
http://eurisko.pl/T4/t5.jpg


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Ostatnio edytowano niedziela, 28 czerwca 2020, 22:19 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
wstaw zdjęcia zgodnie z zasadami forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2020, 17:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 222 razy
Według Etki, europejski Syncro, od 1993 do 2004, mial te same lożyska podporowe (na obu końcach odcinka wału), o numerze 701521351.
Jaki numer OEM mają te nowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 czerwca 2020, 08:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Adampio napisał(a):
Według Etki, europejski Syncro, od 1993 do 2004, mial te same lożyska podporowe (na obu końcach odcinka wału), o numerze 701521351.
Jaki numer OEM mają te nowe?



Kupując na pewnym znanym portalu pisało, że właśnie taki.

Podpora poza tym rozmiarem wygląda identycznie.
Jest jeszcze jeden sprzedawca tych podpór -próbuję tam. Ale ciekawostka trochę - może były jakieś 'mocniejsze' wały.. ?


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2020, 12:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Epilog.
Od 2018 nie produkuje się już podpór do T4 Syncro. Tzn nie produkuje ich VW. Nie ma ich w ASO - ani w Polsce ani w Europie.
Nie ma dedykowanych zamienników.

To, co jest sprzedawane jako podpory do T4 syncro - to podpory do VW LT 28 (bodajże). Produkowane w Polsce (a przynajmniej przez polskiego producenta - Tedgum).
Nie pasują bez rzeźby. Na forach w UK proponują wyprasować wewnętrzne łożysko, wywalić pierścień trzymający gumę (za mały w syncro) , samą gumę rozwiercić na 50mm i wsadzić łożysko samo z powrotem. Generalnie - po forach w Niemczech, Anglii a nawet Hiszpanii da się znaleźć o 'jedynym ratunku w postaci podpór z Poland'.
Poniekąd pocieszające..

Skontaktowałem się z producentem tych podpór i próbowałem zainteresować tematem, ale bez większego zamówienia raczej nic z tego nie będzie. Mimo wszystko namawiałem, by zaryzykowali małą produkcję - bo serio w Europie już tego nie ma.

U mnie skończyło się na powrocie do ori podpór. Ostatecznie wyszło, że nie mają luzów, łożyska leciutko szumią. Może za jakiś czas pojawią się zamienniki bez rzeźby, jak ktoś wyczai że tego nie ma i zaryzykuje małą produkcję. Jeśli nie - to powalczę by zamienić same łożyska (nie ma już takich, da się dorwać minimalnie węższe) - albo całą podporę od T5 lub (chyba łatwiej urzeźbić) audi A7.


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lipca 2020, 21:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jeśli obudowe podpory metalową i gumę masz w dobrym stanie to na imadle wyciśniesz trzonkiem od młotka łożysko z gumy. Łożysko jest w zozbieralnej obudowie metalowej. W środku jest łożysko o szerokości 20mm. Wymiarów zewn i wewn nie pamiętam teraz z głowy. Łożysko w teorii do dostania bo niby pasują japońskie od kompresorów klimatyzacji samochodowych a w praktyce 5 hurtowni mi nie pomogło. Więc kupujesz łożysko o tych samych wymiarach zewn i wewn ale o 1mm węższe. 19mm. Dotaczasz dwie pidkładki o grubości 1mm aby nie latało na wale i w obudowie i po sprawie. W oryginale jest FAG a to o 1mm też produkuje FAG. Tym sposobem masz zregenerowaną podporę na oryginalnej części. Warunek to dobra duża obudowa.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB