T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Cechy użytkowe syncro
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=17317
Strona 1 z 1

Autor:  zomb [ środa, 4 września 2019, 11:19 ]
Tytuł:  Cechy użytkowe syncro

Witam
Szukam fabrycznego syncro 2,5TDI 102kM krótki.
Z czym muszę się liczyć w porównaniu z taka samą jednostką 2WD?

Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?
Badanie diagnostyczne - potrzebna specjalnej rolki na drugą oś?
jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?

Co jeszcze muszę brać pod uwagę?

Autor:  SP9RTN [ czwartek, 5 września 2019, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

zomb napisał(a):
Witam

jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?



Można.
Wyposażenie do BT pojazdów 4x4 mają już chyba na wszystkich SKP. W każdym razie od wielu lat nie spotkałem się z problemem.
Spalanie będzie o klika % większe, no bo większe są opory toczenia i masa pojazdu.
Podstawowe pytanie jest inne: czy na pewno potrzebuję syncro ?

Autor:  Wrzos [ czwartek, 5 września 2019, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

zomb napisał(a):
Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?

Myślę że pali około litra więcej a skrzynię ma wolniejszą, ale przy mojej Caravelli nie ma dramatu. Troszkę większe opony i skrzynia jest coś jak z tych średnich.
Według mnie jak ktoś chce pędzić 120-130 to nie syncro.
Prędkości przelotowe około 100 są bardzo dobre. Znaczy można i szybciej i komfort duży tyle że spalanie znacznie wzrasta.
Ja tam bym się nie wymienił na 4x2.

Autor:  MooNeR [ poniedziałek, 30 września 2019, 08:11 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

zomb napisał(a):
Witam
Szukam fabrycznego syncro 2,5TDI 102kM krótki.
Z czym muszę się liczyć w porównaniu z taka samą jednostką 2WD?

Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?
Badanie diagnostyczne - potrzebna specjalnej rolki na drugą oś?
jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?

Co jeszcze muszę brać pod uwagę?


Trochę odgrzewany, ale może się jeszcze przyda.

1. Spalanie większe. U mnie (buda long) 9-10. Nie ma opcji zejść poniżej 8 (90km/h, bez klimy, bez ostrego wyprzedzania).

2. Zestrojenie skrzyni sprawia, że na 1 wyrwiesz ścianę z budynku (lub dużego kampinga z błota). Często ruszam z 2 i 5-tka to taka 4-ka w normalnym aucie. Więcej niż 155 nie pojedziesz, ale już przy 140 silnik woła ratunku. 110, max 120 to jego optymalne prędkości (przy 120 GPSowe ma dokładnie 3100obr)

3. Tak, do badania diagnostycznego musi być specjalna stacja, a Ty musisz to zgłosić w pierwszym zdaniu jak pytają po co przyjechałeś. W praktyce raz mi się zdarzyło, że mięli zajęte rolki 4x4, to hamulce badał na zwykłym szarpaku. Badanie na zwykłych rolkach może uszkodzić wisko (o ile auto uda się w nich utrzymać i druga oś go z nich nie wyrwie).

4. Podczas 'normalnej' jazdy wisko w zasadzie nie pracuje, to i nie ma co paść. Jak Ci padnie w połowie przeprawy przez bagna piekła, to o ile uda Ci się wygramolić przodem, to do domu powinieneś dojechać.

Autor:  cebek [ poniedziałek, 30 września 2019, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

U mnie też buda long. Auto jeździ głównie po górach i szutrówkach. Opony AT 205/70/15 spalanie według komputera 7,9 l Jak jeździłem na zwykłych oponach spalanie 7,4.

Autor:  hoopsii [ czwartek, 3 października 2019, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

Sześć lat jeżdzę 4x2 a za miesiąc dwa wkładam 4x4. Jak zamontuje to powiem jakie są różnice w spalaniu i prędkości przelotowej. Jeżdzę też trochę innym syncro ale z wolną skrzynią i przy oponach at prędkość 100km/h to max. Ja napęd głównie wkładam z uwagi na to że moje puste auto waży już 2300kg a jak jade na wakacje to pownie dobija do 3000kg. Przy ruszaniu pod górę lub po szytrach przy moich oponach 215 65 16 sprzęgło ledwo daje rade. Moja prędkość wakacyjna to i tak 100 120 max więc wydaje mi się, że będzie ok na trasie. Auto i tak jeździ tylko przez pół roku na wyjazdy weekendowe wakacyjne i zloty więc wyższe spalanie pomijam.

Autor:  flax [ czwartek, 3 października 2019, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Cechy użytkowe syncro

Do jakiej skrzyni wkladasz? Ile kg przybedzie po modzie?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/