T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
VW T4 2.5TDI 150km 4x4... https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=1656 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | MewaT4 [ piątek, 25 lutego 2011, 19:08 ] |
Tytuł: | VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
czesc, Prosze o wypowiedzi i moze konkretne opinie tych co juz to robili, a mianowicie jakie rzeczy trzeba spełnic aby zaadoptowac pelny naped na 4x4 do vw t4 2.5TDI 150km.... |
Autor: | autoholik [ piątek, 25 lutego 2011, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Z tego co mi wiadomo to raczej jest to nie realne ponieważ wersjii 150KM wyszło najprawdopodobniej bardzo malutko a od 102 KM te napędy nie wytrzymają bo będą za słabe .Sam mam 150 KM + CHIP i też chciałbym mieć syncro ale jak dotąd nie spotkałem kompletnego układu przeniesienia napędu na wszystkie koła do tej wersji . Jeśli się myle to znaczy że miałem pecha że nie spotkałem jeszcze takich części albo poprostu ich nie ma . Ale ręki sobę odciąć sobie nie dam . |
Autor: | MewaT4 [ piątek, 25 lutego 2011, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
no seryjnie nie ma do 150km, ale kombinuje zeby zaadoptowac z karetki czyli 102km(chyba?) a skrzynie od 19TDI cos mi narazie tak chodzi po glowie ale nie kombinowalem w praktyce wiec moze sie okazac to zlym pomyslem narazie badam teren... a chip gdzie robiles? i jakie efekty? |
Autor: | slimak [ piątek, 25 lutego 2011, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Proponuję nie rozwijać dyskusji o chipie w wątku o syncro. |
Autor: | Corum [ poniedziałek, 24 października 2011, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne. Znam gościa w sosnowcu co robi syncro mogę podać namiar koleś jest obcykany w temacie znajde numer do niego do umieszcze na forum.Ale wątpie żeby oryginalny wał gumy dyfer wytrzymały ze skrzynią ze 151 KM silnika chyba że z blokadą bo na stałe to będzie na 100% rwało gumy tłumniki drgań z wału. |
Autor: | mikoli [ poniedziałek, 24 października 2011, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Corum napisał(a): Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne. hm, obie siedzą w obudowie 02G różnią się tylko przełożeniami, myślę że założenie skrzyni syncro kompletnej z tylnym napędem od 102-ki załatwiło by sprawę, a 151-ka w serii wcale taka harda nie jest, więc napęd spokojnie powinien wytrzymać, jedynie koszt takiej imprezy może onieśmielać |
Autor: | Corum [ wtorek, 25 października 2011, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM |
Autor: | mikoli [ wtorek, 25 października 2011, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Corum napisał(a): obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM I czy to oznacza że jak założy kompletny napęd od 102-ki do 151-ki to nie podejdzie
|
Autor: | waldek_T4syncro [ wtorek, 25 października 2011, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
czysto teoretycznie jest to wykonalne tylko trwałość pewnie będzie mniejsza chociaż jak się jeżdzi bez wielkich ładunków powinno trzymać |
Autor: | kazik1964 [ wtorek, 25 października 2011, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Witam drążyliśmy już ten temat z Kenobim,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 25 października 2011, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
kazik1964 napisał(a): ,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km nie do końca tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102 moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni |
Autor: | Corum [ wtorek, 25 października 2011, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Nie wiem czy nie trzeba by zmieniać skrzyni raczej na 99% a co za tym idzie dwuasa też więc koszty idą w góre ale jak ktoś ma na to zajewkę i z 6 może 7 tys złoty to może próbować. Moim zdaniem lepiej bedzie sprzedać tą t4 ze 150 KM silnikiem i kupić syncro w oryginale. |
Autor: | mjacenty [ czwartek, 27 października 2011, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Cześć . Ponieważ przeszedłem do końca temat przeróbek zwykłej t4 ACV na syncro to moge nieco podpowiedzieć . W chwili obecnej mój bolid jest carawellą long ze środkiem od multiwana i nieco "ukamperowiony". Naped to ACV dłubnięty do 124 kM skrzynia DRH syncro i tylny most z blokadą (a w zasadzie z dwoma) . Generalnie nie jest to taka prosta sprawa i koszty są spore , bo obecnie sensowny technicznie komplet do przekładki ze wszystkimi duperelami , osłonami , plastikami , wydechem to często ponad 6000zł za części . Podejrzewam że tą skrzynie dało by się połaczyć z silnikiem 150KM , ale zalecane by było lekkie skorygowanie momentu w zakresie momentu max coby nie przekraczać 300Nm. Nie wiem jak pauja w tej wersji półosie i wałek sprzęgłowy skrzyni. Co do gum to szczególnie cierpią na niskich biegach więc rusznie z paleniem gumy , ostre pałowanie w terenie i targanie ciężkich ładunków jest dla nich bardziej zabójcze niż nawt jazda do dechy na wysokich biegach. |
Autor: | Corum [ środa, 23 listopada 2011, 00:14 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Niemcy juz robią skrzynie do 111KW tu link http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Getriebe-1 ... 2569b7b6c6 |
Autor: | rotor [ poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Witam. A ten namiar na gościa z sosnowca możesz podac? Czy ktoś posiada schemat podłączenia blokady. Te kolorowe wężyki które idą do silownika i czarnej puszki przy dyfrze. |
Autor: | rotor [ niedziela, 6 października 2013, 16:38 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
No i jest moja 150 stoi na syncro. To co potrzbujecie do przeróbki z 150 na 102 to: kompletny napęd (skrzynia, przekładnia wał, dyfer) kompletny lewarek zmiany biegów (ze 150 jest inny i nie będzie pasował) półosie ze 102, rozrusznik no i oczywiście belki do mocowania dyfra, wiązkę do sterowania ewentualnymi blokadami można zrobić samemu, wydech trzeba poprzerabiać lub zmienic. Teraz zobaczymy ile wytrzyma napęd mam w planach obniżenie mocy do 180km i 350Nm, później zobaczymy co się będzie działo. |
Autor: | cezarypl [ niedziela, 6 października 2013, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
rotor napisał(a): No i jest moja 150 stoi na syncro. Cześć, Jaką masz prędkość na liczniku (km/h) przy 3000 obrotów/minutę ? Pozdrawiam Cezary |
Autor: | chemik211 [ niedziela, 6 października 2013, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Mała skrzynia przy 102km ma dość a przy tej mocy i obciążeniu to chyba ją rozerwie |
Autor: | rotor [ wtorek, 15 października 2013, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
przy 3000 obr/min 120 na oryginalnej skrzyni mialem 140. Co do rozerwania to pojeździmy zobaczymy, ewentualnie naprawimy i zmniejszymy moc. O skrzynie się nie boje raczej o most |
Autor: | notri [ wtorek, 15 października 2013, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4... |
Kenobi napisał(a): kazik1964 napisał(a): ,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km nie do końca tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102 moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni ten temat był już poruszany Kenobi - w AXL są inne wtryski i program przez co ma 102 PS. Reszta to to samo co w AXG. A AXL w wersji 151 nikt nigdy na oczy nie widział a każdy mówi że wyszło ich mało bo mało ale były. Bo ich nie było. Jak by były miał by inne oznaczenie |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |