T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 19:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 01:12
Posty: 36
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
czesc,

Prosze o wypowiedzi i moze konkretne opinie tych co juz to robili, a mianowicie jakie rzeczy trzeba spełnic aby zaadoptowac pelny naped na 4x4 do vw t4 2.5TDI 150km....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 20:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tego co mi wiadomo to raczej jest to nie realne ponieważ wersjii 150KM wyszło najprawdopodobniej bardzo malutko a od 102 KM te napędy nie wytrzymają bo będą za słabe .Sam mam 150 KM + CHIP i też chciałbym mieć syncro ale jak dotąd nie spotkałem kompletnego układu przeniesienia napędu na wszystkie koła do tej wersji . Jeśli się myle to znaczy że miałem pecha że nie spotkałem jeszcze takich części albo poprostu ich nie ma . Ale ręki sobę odciąć sobie nie dam .


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 01:12
Posty: 36
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
no seryjnie nie ma do 150km, ale kombinuje zeby zaadoptowac z karetki czyli 102km(chyba?) a skrzynie od 19TDI cos mi narazie tak chodzi po glowie ale nie kombinowalem w praktyce wiec moze sie okazac to zlym pomyslem narazie badam teren...:)

a chip gdzie robiles? i jakie efekty?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 20:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Proponuję nie rozwijać dyskusji o chipie w wątku o syncro.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2011, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne. Znam gościa w sosnowcu co robi syncro mogę podać namiar koleś jest obcykany w temacie znajde numer do niego do umieszcze na forum.Ale wątpie żeby oryginalny wał gumy dyfer wytrzymały ze skrzynią ze 151 KM silnika chyba że z blokadą bo na stałe to będzie na 100% rwało gumy tłumniki drgań z wału.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2011, 23:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Corum napisał(a):
Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne.

hm, obie siedzą w obudowie 02G różnią się tylko przełożeniami, myślę że założenie skrzyni syncro kompletnej z tylnym napędem od 102-ki załatwiło by sprawę, a 151-ka w serii wcale taka harda nie jest, więc napęd spokojnie powinien wytrzymać, jedynie koszt takiej imprezy może onieśmielać :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 17:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM



Za ten wpis autor Corum podziękował: jaca95 (środa, 5 października 2022, 11:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 17:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Corum napisał(a):
obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM
I czy to oznacza że jak założy kompletny napęd od 102-ki do 151-ki to nie podejdzie :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
czysto teoretycznie jest to wykonalne tylko trwałość pewnie będzie mniejsza chociaż jak się jeżdzi bez wielkich ładunków powinno trzymać


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 22:11
Posty: 94
Lokalizacja: RASZYN
opis: TYLKO TEN SIĘ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI 185 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam drążyliśmy już ten temat z Kenobim,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kazik1964 napisał(a):
,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km


nie do końca
tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102
moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Nie wiem czy nie trzeba by zmieniać skrzyni raczej na 99% a co za tym idzie dwuasa też więc koszty idą w góre ale jak ktoś ma na to zajewkę i z 6 może 7 tys złoty to może próbować. Moim zdaniem lepiej bedzie sprzedać tą t4 ze 150 KM silnikiem i kupić syncro w oryginale.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Cześć . Ponieważ przeszedłem do końca temat przeróbek zwykłej t4 ACV na syncro to moge nieco podpowiedzieć .
W chwili obecnej mój bolid jest carawellą long ze środkiem od multiwana i nieco "ukamperowiony".
Naped to ACV dłubnięty do 124 kM skrzynia DRH syncro i tylny most z blokadą (a w zasadzie z dwoma) .
Generalnie nie jest to taka prosta sprawa i koszty są spore , bo obecnie sensowny technicznie komplet do przekładki ze wszystkimi duperelami , osłonami , plastikami , wydechem to często ponad 6000zł za części .
Podejrzewam że tą skrzynie dało by się połaczyć z silnikiem 150KM , ale zalecane by było lekkie skorygowanie momentu w zakresie momentu max coby nie przekraczać 300Nm.
Nie wiem jak pauja w tej wersji półosie i wałek sprzęgłowy skrzyni.
Co do gum to szczególnie cierpią na niskich biegach więc rusznie z paleniem gumy , ostre pałowanie w terenie i targanie ciężkich ładunków jest dla nich bardziej zabójcze niż nawt jazda do dechy na wysokich biegach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2011, 00:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 14:41
Posty: 106
Lokalizacja: małopolska / Skawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 5 razy
Niemcy juz robią skrzynie do 111KW
tu link
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Getriebe-1 ... 2569b7b6c6


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Witam.
A ten namiar na gościa z sosnowca możesz podac?
Czy ktoś posiada schemat podłączenia blokady.
Te kolorowe wężyki które idą do silownika i czarnej puszki przy dyfrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 16:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
No i jest moja 150 stoi na syncro.
To co potrzbujecie do przeróbki z 150 na 102 to:
kompletny napęd (skrzynia, przekładnia wał, dyfer) kompletny lewarek zmiany biegów (ze 150 jest inny i nie będzie pasował)
półosie ze 102, rozrusznik no i oczywiście belki do mocowania dyfra, wiązkę do sterowania ewentualnymi blokadami można zrobić samemu, wydech trzeba poprzerabiać lub zmienic.
Teraz zobaczymy ile wytrzyma napęd mam w planach obniżenie mocy do 180km i 350Nm, później zobaczymy co się będzie działo.



Za ten wpis autor rotor podziękował: chudyvw (wtorek, 6 lipca 2021, 18:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 18:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
rotor napisał(a):
No i jest moja 150 stoi na syncro.


Cześć,

Jaką masz prędkość na liczniku (km/h) przy 3000 obrotów/minutę ?

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 22:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mała skrzynia przy 102km ma dość a przy tej mocy i obciążeniu to chyba ją rozerwie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 21:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
przy 3000 obr/min 120 na oryginalnej skrzyni mialem 140.

Co do rozerwania to pojeździmy zobaczymy, ewentualnie naprawimy i zmniejszymy moc.
O skrzynie się nie boje raczej o most :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 21:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Kenobi napisał(a):
kazik1964 napisał(a):
,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km


nie do końca
tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102
moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni


ten temat był już poruszany Kenobi - w AXL są inne wtryski i program przez co ma 102 PS. Reszta to to samo co w AXG.
A AXL w wersji 151 nikt nigdy na oczy nie widział a każdy mówi że wyszło ich mało bo mało ale były. Bo ich nie było. Jak by były miał by inne oznaczenie


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB