T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

VW T4 2.5TDI 150km 4x4...
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=44&t=1656
Strona 1 z 3

Autor:  MewaT4 [ piątek, 25 lutego 2011, 19:08 ]
Tytuł:  VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

czesc,

Prosze o wypowiedzi i moze konkretne opinie tych co juz to robili, a mianowicie jakie rzeczy trzeba spełnic aby zaadoptowac pelny naped na 4x4 do vw t4 2.5TDI 150km....

Autor:  autoholik [ piątek, 25 lutego 2011, 20:10 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Z tego co mi wiadomo to raczej jest to nie realne ponieważ wersjii 150KM wyszło najprawdopodobniej bardzo malutko a od 102 KM te napędy nie wytrzymają bo będą za słabe .Sam mam 150 KM + CHIP i też chciałbym mieć syncro ale jak dotąd nie spotkałem kompletnego układu przeniesienia napędu na wszystkie koła do tej wersji . Jeśli się myle to znaczy że miałem pecha że nie spotkałem jeszcze takich części albo poprostu ich nie ma . Ale ręki sobę odciąć sobie nie dam .

Autor:  MewaT4 [ piątek, 25 lutego 2011, 20:20 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

no seryjnie nie ma do 150km, ale kombinuje zeby zaadoptowac z karetki czyli 102km(chyba?) a skrzynie od 19TDI cos mi narazie tak chodzi po glowie ale nie kombinowalem w praktyce wiec moze sie okazac to zlym pomyslem narazie badam teren...:)

a chip gdzie robiles? i jakie efekty?

Autor:  slimak [ piątek, 25 lutego 2011, 20:24 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Proponuję nie rozwijać dyskusji o chipie w wątku o syncro.

Autor:  Corum [ poniedziałek, 24 października 2011, 22:09 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne. Znam gościa w sosnowcu co robi syncro mogę podać namiar koleś jest obcykany w temacie znajde numer do niego do umieszcze na forum.Ale wątpie żeby oryginalny wał gumy dyfer wytrzymały ze skrzynią ze 151 KM silnika chyba że z blokadą bo na stałe to będzie na 100% rwało gumy tłumniki drgań z wału.

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 24 października 2011, 23:24 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Corum napisał(a):
Z tego co wiem to skrzynie w 151 KM jest bardzie toporna w porównaniu z tą ze 102 KM no i przełożenie są inne.

hm, obie siedzą w obudowie 02G różnią się tylko przełożeniami, myślę że założenie skrzyni syncro kompletnej z tylnym napędem od 102-ki załatwiło by sprawę, a 151-ka w serii wcale taka harda nie jest, więc napęd spokojnie powinien wytrzymać, jedynie koszt takiej imprezy może onieśmielać :mrgreen:

Autor:  Corum [ wtorek, 25 października 2011, 17:43 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM

Autor:  mikoli [ wtorek, 25 października 2011, 17:53 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Corum napisał(a):
obudowy są inne i frez od krótkiej półosi w 151 KM jest duzo wiekszy niz w 102 KM
I czy to oznacza że jak założy kompletny napęd od 102-ki do 151-ki to nie podejdzie :?:

Autor:  waldek_T4syncro [ wtorek, 25 października 2011, 20:25 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

czysto teoretycznie jest to wykonalne tylko trwałość pewnie będzie mniejsza chociaż jak się jeżdzi bez wielkich ładunków powinno trzymać

Autor:  kazik1964 [ wtorek, 25 października 2011, 20:36 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Witam drążyliśmy już ten temat z Kenobim,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km

Autor:  Kenobi [ wtorek, 25 października 2011, 21:27 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

kazik1964 napisał(a):
,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km


nie do końca
tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102
moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni

Autor:  Corum [ wtorek, 25 października 2011, 21:27 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Nie wiem czy nie trzeba by zmieniać skrzyni raczej na 99% a co za tym idzie dwuasa też więc koszty idą w góre ale jak ktoś ma na to zajewkę i z 6 może 7 tys złoty to może próbować. Moim zdaniem lepiej bedzie sprzedać tą t4 ze 150 KM silnikiem i kupić syncro w oryginale.

Autor:  mjacenty [ czwartek, 27 października 2011, 23:55 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Cześć . Ponieważ przeszedłem do końca temat przeróbek zwykłej t4 ACV na syncro to moge nieco podpowiedzieć .
W chwili obecnej mój bolid jest carawellą long ze środkiem od multiwana i nieco "ukamperowiony".
Naped to ACV dłubnięty do 124 kM skrzynia DRH syncro i tylny most z blokadą (a w zasadzie z dwoma) .
Generalnie nie jest to taka prosta sprawa i koszty są spore , bo obecnie sensowny technicznie komplet do przekładki ze wszystkimi duperelami , osłonami , plastikami , wydechem to często ponad 6000zł za części .
Podejrzewam że tą skrzynie dało by się połaczyć z silnikiem 150KM , ale zalecane by było lekkie skorygowanie momentu w zakresie momentu max coby nie przekraczać 300Nm.
Nie wiem jak pauja w tej wersji półosie i wałek sprzęgłowy skrzyni.
Co do gum to szczególnie cierpią na niskich biegach więc rusznie z paleniem gumy , ostre pałowanie w terenie i targanie ciężkich ładunków jest dla nich bardziej zabójcze niż nawt jazda do dechy na wysokich biegach.

Autor:  Corum [ środa, 23 listopada 2011, 00:14 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Niemcy juz robią skrzynie do 111KW
tu link
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Getriebe-1 ... 2569b7b6c6

Autor:  rotor [ poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:11 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Witam.
A ten namiar na gościa z sosnowca możesz podac?
Czy ktoś posiada schemat podłączenia blokady.
Te kolorowe wężyki które idą do silownika i czarnej puszki przy dyfrze.

Autor:  rotor [ niedziela, 6 października 2013, 16:38 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

No i jest moja 150 stoi na syncro.
To co potrzbujecie do przeróbki z 150 na 102 to:
kompletny napęd (skrzynia, przekładnia wał, dyfer) kompletny lewarek zmiany biegów (ze 150 jest inny i nie będzie pasował)
półosie ze 102, rozrusznik no i oczywiście belki do mocowania dyfra, wiązkę do sterowania ewentualnymi blokadami można zrobić samemu, wydech trzeba poprzerabiać lub zmienic.
Teraz zobaczymy ile wytrzyma napęd mam w planach obniżenie mocy do 180km i 350Nm, później zobaczymy co się będzie działo.

Autor:  cezarypl [ niedziela, 6 października 2013, 18:11 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

rotor napisał(a):
No i jest moja 150 stoi na syncro.


Cześć,

Jaką masz prędkość na liczniku (km/h) przy 3000 obrotów/minutę ?

Pozdrawiam
Cezary

Autor:  chemik211 [ niedziela, 6 października 2013, 22:12 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Mała skrzynia przy 102km ma dość a przy tej mocy i obciążeniu to chyba ją rozerwie

Autor:  rotor [ wtorek, 15 października 2013, 21:16 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

przy 3000 obr/min 120 na oryginalnej skrzyni mialem 140.

Co do rozerwania to pojeździmy zobaczymy, ewentualnie naprawimy i zmniejszymy moc.
O skrzynie się nie boje raczej o most :)

Autor:  notri [ wtorek, 15 października 2013, 21:45 ]
Tytuł:  Re: VW T4 2.5TDI 150km 4x4...

Kenobi napisał(a):
kazik1964 napisał(a):
,syncro to silnik który ma osprzęt 150tkowy lecz moc obniżoną programem na 102km


nie do końca
tylko ten o symbolu AXL montowany w Syncro od 2000r, ale tylko układ dolotowy ma ze 150 tki, reszta to 102
moc ma 102 ale dzięki temu połączeniu jest mocniejszy z dołu i ekonomiczniejszy, a z drugiej strony nie urywa napędów i nie mieli skrzyni


ten temat był już poruszany Kenobi - w AXL są inne wtryski i program przez co ma 102 PS. Reszta to to samo co w AXG.
A AXL w wersji 151 nikt nigdy na oczy nie widział a każdy mówi że wyszło ich mało bo mało ale były. Bo ich nie było. Jak by były miał by inne oznaczenie

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/