T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 13:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 20:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 sierpnia 2017, 20:56
Posty: 11
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Szukałem ale nie znalazłem.
Czy ktoś przerabiał lift zawieszenia?
Jeśli tak to o ile i za pomocą czego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 sierpnia 2017, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Wymiana sanek kompletnych plus wahacze i po sprawie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 09:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 sierpnia 2017, 20:56
Posty: 11
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Ok. Rozumiem, że to opcja najbardziej profesjonalna. Czy są firmy lub strony internetowe gdzie takie zestawy są oferowane?
Dziękuję kolego za odzew. Bądź tak życzliwy i zajrzyj tutaj od czasu do czasu bo strasznie mało jest info na temat przekształcenia MV w lekko terenowe auto. Czy na początek można mniejszy lift zrobić niższym kosztem aby ogólnie sprawdzić jak się to prowadzi itp? Czy to druciarstwo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 10:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Cześć.
Lift zawieszenia:
-drążki z przodu podnosisz max do góry tak żeby wyszły pochylenia na geometrii w granicy regulacji
-zakładasz wyższe opony ja mam 225/17 16
-tył zakładasz podkładki dystansowe +25mm i sprężyny od transportera wzmocnione
dodatkowo myśląc o przejeżdżaniu przez jakieś rowy, rzeki i inne przeszkody trzeba założyć porządną osłonę silnika i podciąć zderzak z przodu bo inaczej go urwiesz:)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 10:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 sierpnia 2017, 20:56
Posty: 11
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Czy podkręcając drążki nie ogranicza się zakresu ich pracy? Czy nie powinno się ich wymienić na mocniejsze jak w przypadku sprężyn?
Co do tyłu to ok choć wolałbym tylko same sprężyny.
Pytanie również o kwestię pracy przegubów napędowych? Czy te zmiany nie niosą za sobą skrócenia żywotności przegubów?
Widziałem gdzieś że chyba opuszcza się tylny dyfer. Zyskuje się lift budy ale katy zespolu napędowego zostają fabryczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 10:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Ja po przeróbkach mam najeżdzone jakieś 120 000 km i to dużo w terenie takim na co pozwala T4 i jest dobrze.
Możesz kombinować inaczej ale ja uważam że szkoda kasy.
Nie ma potrzeby przeróbek drążków, przegubów itd
A i moje auto to 150km przerobione na 190km:) i wszystko działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 11:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 sierpnia 2017, 20:56
Posty: 11
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Brzmi dobrze.
Czy możesz sprecyzować ewentualnie jakie dokładnie te sprężyny?
Podkładki do dostania w PL czy zamówić np. Deuter Olkusz?
Rozumiem, że po takich zmianach trzeba geometrię zrobić?
Opony rozumiem 225/75/16?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 sierpnia 2017, 11:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Odnośnie sprężyn zadzwoń w środę w godzinach 8-16 podam ci symbol mam zapisany na warsztacie (508782001)
podkładki ja wytoczyłem sam z aluminium.
Geometria to podstawa na koniec modyfikacji.
tak ja mam yokohama geolandar



Za ten wpis autor rotor podziękował: Pretor_wawa (sobota, 12 sierpnia 2017, 11:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 sierpnia 2017, 10:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
http://www.vwbuswiki.de/index.php/Syncr ... 6her_legen


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Pretor_wawa napisał(a):
Czy podkręcając drążki nie ogranicza się zakresu ich pracy? Czy nie powinno się ich wymienić na mocniejsze jak w przypadku sprężyn?
Co do tyłu to ok choć wolałbym tylko same sprężyny.
Pytanie również o kwestię pracy przegubów napędowych? Czy te zmiany nie niosą za sobą skrócenia żywotności przegubów?
Widziałem gdzieś że chyba opuszcza się tylny dyfer. Zyskuje się lift budy ale katy zespolu napędowego zostają fabryczne.

Podłączę się przy okazji.
Mi kiedyś w niezamierzony sposób podnieśli tył samochodu wymieniając złamane oryginalne sprężyny o zmiennej grubości na takie mocniejsze i wyszło na to, że także wyższe o jednakowej grubości.
Tył poszedł o parę centymetrów wyżej i tak już zostało.
Nie wiem jak tylne przeguby, bo z nimi nic nie robiłem, ale już 2 razy w ciągu paru lat musiałem wymieniać ich gumowe osłony, bo pracują pod większym niekorzystnym kątem i szybko mi pękają.
Żeby było ciekawie, te osłony w oryginale już nie występują i trzeba korzystać z zamienników.

Przy okazji chciałbym podwyższyć dla równowagi na drążkach też przód i ciekawi mnie jak to potem wygląda z ustawieniem geometrii.
Doczytałem się, że wysokość przedniego zawieszenia jest zależna od grupy w jakiej znajduje się dany egzemplarz.
Grupa ta podana jest ponoć na papierowej wklejce przy bezpiecznikach.
Wie ktoś gdzie to jest tam napisane, są ponoć 4 grupy i różnią się one wysokością (mierzoną po amortyzatorze w przedziale 26-28cm).
Ja mam w tej chwili ok 26cm i podejrzewam, że jestem w grupie 4 (ta 4 po syncro)
Daję zdjęcie tej wklejki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 września 2017, 21:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2016, 21:26
Posty: 192
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 45 razy
Dzięki koledzy za trochę informacji, w te zime też zabiorę się za podniesienie t4.
Tyle rozumiem że kupię nowe sprężyny od transportera wzmocnione (stare i tak idą do wyrzucenia, jedna jest urwana). Te podkładki dystansowe 25 to rozumiem pod amortyzator.
Pod przedni też coś podkladacie?
Pod tylni dyfer, co podlozyc też jakieś aluminiowe czy może by coś gumowego?
Co z podporą wału, obnizacie czy zostaje jak jest?
Na oponach już jeżdżę Yokohama A/T 205/65/16, mi większe raczej już nie wejdą, no chyba żebym cioł nadkola.
Te podkładki to może idzie gdzieś kupić, czy kombinować ze tokarzem?


Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 września 2017, 22:00
Posty: 7
model: Caravel
silnik: 2.5 TDI 102 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Pod dyfer zakładają aluminiowe dystanse, ale tak samo jak z podkładkami pod sprężyny... ja poszedł bym w poliuretan. W terenówce takie miałem i sporo ich na alledrogo. Pozatym są już firmy co dorabiają na zamówienie.
https://escape4x4.pl/pl/c/Podkladki-nad-sprezyny/2100 tu mają duży wybór, może coś dobiorą pod wymiar.


Ostatnio edytowano niedziela, 8 października 2017, 22:20 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcj edycja



Za ten wpis autor GRIMM podziękował: Wrzos (środa, 11 października 2017, 17:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 17:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2016, 21:26
Posty: 192
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 45 razy
Dzięki za info, za niedługo będę wynikał w temat. Na razie się rozglądam.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 marca 2018, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 23:50
Posty: 134
Lokalizacja: DW
model: t4 2000r
silnik: 2,5 b avt
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Zderzak to zdecydowanie podstawa ;D a co za tym idzie klakson do góry.
Przód mam na drążkach lekko podkręcony, tył na sprężynach z doki i jak dla mnie wystarcza.
Zamiast skupiać się nad przebudową t4 w terenówkę polecam komplet agresywnych laczków. Jak jeździłem w teren na cywilnych laczkach to pakowałem łańcuchy - tania lecz szalenie skuteczna opcja.
Na wszelkie "w" na pakę szpila, kawałek linki, wyciągarka - linka i łańcuch zawsze się przyda aby wytargać z lasu grubszy opał ;]


Jak nie podetniesz zderzaka to polecam zapas trytek wozić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 maja 2020, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 12:13
Posty: 6
model: T4 multivan
silnik: 2,5 B+G

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Mam pytanie o ten lift, o którym pisał Rotor. Czy podkładki 25mm dajemy tylko pod wzmocnione sprężyny czy też pod tylny most? Z przodu podkręcamy drążki tak żeby półoś o nic nie obcierała czy do jakiego granicznego kąta?
Jak w praktyce po takiej przeróbce, nic się nie ukręciło?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 maja 2020, 23:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
https://www.vwbuswiki.de/index.php/Syncro_T4_höher_legen

Nic się nie urwie. Zrobiłem. Jeździ.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: tenzing2 (niedziela, 31 maja 2020, 09:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2020, 09:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 12:13
Posty: 6
model: T4 multivan
silnik: 2,5 B+G

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, dzięki hoopsii


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Dorzucę od siebie, że przerabiałem taki właśnie lift (bez opuszczenia mostu).

1. Z przodu drążki podkręcone do góry
2. Z tyłu sprężyny 'wzmocnione' 20mm z aledrogo bez zmiennej grubości drutu + podkładki gumowe oryginalne do sprężyn.

Auto stało ładnie wyżej. Wszystko działało. Z jednym , a nawet dwoma ALE.

1. co rok/dwa lata wymiana gum przegubów wewnętrznych z przodu
2. co rok/dwa wymiana gum przegubów zewnętrznych z tyłu

Kąt pracy jest taki, że chyba żadna guma tego nie wytrzyma. Z tyłu można się poratować opuszczeniem mostu aby kąty nie były tak agresywne.
Btw. nie ma czegoś takiego jak guma przegubu na tył, w sensie cała półoś jest jednym numerem części - na szczęście można się ratować uniwersalnymi gumami.


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2020, 11:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Przy dużym lifcie z przodu wypadałoby sanki opuścić z całym napędem, u mnie na fabrycznych nastawach wysokości przodu rwało osłony przegubów wewnętrznych 3 razy do roku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2023, 16:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2021, 09:38
Posty: 43
model: Multivan
silnik: Acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ma ktoś rysunek techniczny tych przedłużek do amortyzatorów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB