T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 kwietnia 2017, 16:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam dziś rozpocząłem walkę z moim nowym nabytkiem tj. T4 multivan 2.4D 1993r w wersji syncro. Na pierwszy ogień miały pójść podpory wału bo mają duży luz i na pewnych obrotach autko wpada w wibracje, ale niestety temat mnie przerósł. Otóż rozkręciłem łączenia wału (przedni i tylni) znajdujące się przy podporach jednak pomimo długotrwałego szarpania się nie udało mi się porozłączać wału a gdyby nawet mi się to udało to dalej nie bardzo mam pojęcie co należy rozkręcić w wale żeby umożliwić wymianę podpory. Może ktoś już przerabiał ten temat i wie jak się do tego "fachowo" zabrać, dodam tylko że na internecie ani na forum nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc. <h>


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 kwietnia 2017, 16:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 23:00
Posty: 21
Lokalizacja: 3City MTK
model: 2xT4syncro,T3 syncro
silnik: AET;2,5b/LPG, 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W T4 jeszcze nie przerabiałem, ale w T3 pomógł duży młot


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 17:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Rozbierałem wał w T4 syncro, po rozkręceniu na łączeniach przegubowych przy pierwszym razie pomaga tylko duży młotek. Można też wspomóc się płynem penetrującym aby było trochę łatwiej. Dalej aby ściągnąć podpory wału, trzeba odkręcić jedną śrubę w kielichu i zbić go z wieloklinu, dalej podpora z łożyskiem do zdjęcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 kwietnia 2017, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 22
Lokalizacja: Miechów
model: T4 syncro multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Udało się dziękuję za porady faktycznie strasznie wszystko się pozaciekało ale młot pomógł ;) Dzięki za pomoc


_________________
VW T4 2.4D Multivan syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 czerwca 2022, 21:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 16:54
Posty: 41
model: T4 MULTIVAN
silnik: 1,9 MTDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś jestem po wymianie podpór, podpory nowe z LT sprzedawane jako pasujące do T4 Syncro.
Po drobnych przeróbkach pasują bez problemu.
Trzeba wyjąć łożysko z gumy i ostrożnie przyciąć obudowę metalową tak -+1-2mm za łożyskiem(po rancie obudowy) - szlifierka na małych obrotach i na kilka razy ciąć aby nie nagrzać i nie stopić uszczelnienia łożyska, to samo z iskrami-tak ciąć aby iskry leciały za obudowę a nie na uszczelnienie boczne łożyska. Łożysko ma szerokość 13mm a oryginał 20mm - trzeba czymś te 7mm wypełnić. Ja dorobiłem tulejki po -+4mm z aluminiowej rurki, dzięki temu przy dokręcaniu flanszy dociśnie dobrze łożysko a "nadmiar" szerokości tulei aluminiowej się bez problemu spłaszczy. Anglicy podobno nie dają żadnych podkładek i zostawiają samo łożysko w gumie. Według mnie to trochę błąd, bo sprawdzałem i samo łożysko w gumie ma już minimalny luz a tego nie chcemy. MUSI BYĆ OBUDOWA METALOWA ŁOŻYSKA.
Zobaczymy ile to wytrzyma, bo łożysko nie jest już tak bardzo osłonięte po bokach. Ale mam nowe podpory, gumę, uchwyt. Stare szkoda gadać, przerdzewiałe, łożyska szumią, guma już albo sparciała albo twarda, i w obu przypadkach obudowa samego łożyska zgnita i zwulkanizowana z gumą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 października 2023, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2022, 09:27
Posty: 24
model: transporter
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Słyszał ktoś o dopasowywaniu podpór z VW Sharan VR6 Syncro / 1.9TDI 4Motion?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB