T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 07:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 18:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy T4, jestem nowy zarejestrowanym na tym forum chociaż posty czytam od dawna. Posiadaczem T4 jestem do dawna i to kolejnego tym razem z napędem syncro bez blokady - 2,4D - 98r – long. Jest problem z hałasem dochodzącym z tylnego mostu, wcześniej nie było za bardzo słychać bo była zabudowa holenderska. Teraz przerabiam na wersję osobową, tył wypatroszyłem do gołej blachy i w czasie jazdy nie idzie rozmawiać przez telefon.
Mechanik sprawdził wszystkie podejrzane miejsca ze zdjęciem całkowitym wału – niewielka różnica. Olej spuszczony z mostu miał kolor srebrny. Diagnoza jaką postawił jednoznacznie to hałasuje tylny most, niestety odmówił podjęcia się remontu mostu.
Mam pytania do szanownego grona czy:
1. Remont mostu jest aż tak skomplikowany, wiem z innych postów na tym forum że mogą hałasować łożyska w tym moście, może coś jeszcze i czy można coś spieprzyć w czasie prac remontowych – na co zwrócić szczególną uwagę.
2. Nie znam historii posiadanego przeze mnie auta , ale podejrzewam że mógł być przerabiany, czyli np. zmieniane przełożenia tu czy tam. Test na podniesienie jednej strony samochodu i koła po obrotach stają mniej więcej w tym samym miejscu , nie wiem czy to jest dokładny i wiarygodny test. Jeżeli mechanik rozbierze tylny most czy na 100% sprawdzi czy przód z tyłam tak samo się kręcą.

PS. Przepraszam że tak się rozpisałem, liczę na cenne podpowiedzi.
Spokojnych i radosnych Świąt Wielkiej Nocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 19:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 222 razy
Syncro nie znam, natomiast 20 lat miałem UAZa i równolegle 2 Polonezy wiec zmostnami jestem zakolegowany i twierdze, że umiejętność regulacji mostów napędowych jest w zaniku, skoro zanikają pojazdy w nie wyposażone. Skoro jednak to most to znajdź warsztat, który robi tylko mosty, choć nie jest to proste. W samochodach bardziej popularnych od Syncro, np. Polonezach szuka sie sprawnego mostu a nie naprawia. Zwykle mosty, a ściślej ich przekładnie główne wyją jak sa napędzane, wiec jak u Ciebie most wyje nawet bez wału to brzmi to dziwnie albo w środku jakaś totalna ruina.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 21:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Jęzeli brak jest wygłuszenia to wcale się nie dziwię ze jest głośno, w żukach o nysach potrafiło byc tak głośno ze ciężko było nozmawiać siedząc na przeciwko siebie.
Wypłucz most i zalej nowym olejem, ja dolałbym do niego jeszcze specyfik do regeneracji oczywiście polski.
Jeżeli to nie pomoże to remont.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 01:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Upewnij się, czy nie wyje łożysko na półosi. U mnie po wymianie łożyska nastała cisza. Natomiast jeżeli rzeczywiście sypie sie most to na twoim miejscu rozważyłbym opcję przeróbki na wyłącznie przednionapędowca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 07:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
Pisales ze mechanik sciagnol wal,a polosie tylne tez zdemontowal?.Mialem kiedys syncro tylne lozysko w kole tak wylo ze tez myslalem ze to tylny most,po wymianie tylnego lozyska wzystko wrocilo do normy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 10:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Michalman napisał(a):
Upewnij się, czy nie wyje łożysko na półosi. U mnie po wymianie łożyska nastała cisza. Natomiast jeżeli rzeczywiście sypie sie most to na twoim miejscu rozważyłbym opcję przeróbki na wyłącznie przednionapędowca.

Z tą p[odpowiedzią to poleciałeś sobie po bandzie!! takie rady to nie na tym forum!! tu pomagamy i naprawiamy a nie psujemy,
Co do mostu to z regulacją nie ma większych problemów, jedź do warsztatu który naprawia dostawczaki, tam czesto sie sypią mosty i trzeba to robić,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 14:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi trafione lub mniej trafione. Z pewnością chwilowy brak wygłuszenia na podłodze i bokach dodatkowo potęgują ten hałas, jednakże jako że jednocześnie używam w pracy samochodów terenowych nie jest aż tak głośno gdzie opony to MT-ki. Przerobiony na jedno napędowy to on jest w tej chwili , bez wału, ja niestety potrzebuję 4x4.
Chodzi mi tylko o to czy w tym moście bez ABS i Blokady są jakieś haczyki o których przeciętny mechanik rzadko robiący 4x4 może nie wiedzieć? Rumcajs
Ps. olej zmieniony na nówkę i nic się nie poprawiło.


Ostatnio edytowano niedziela, 27 marca 2016, 14:34 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
ort.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 16:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Zanim zaczniesz wyjmować i rozbierać dyfer, sprawdź łożyska w kołach. Bo jeśli już zdjąłeś wał i dyfer kręci się na luzie, to hałas powinien zniknąć lub przynajmniej być znacznie mniejszy niż poprzednio.
Sprawdź też jakie są luzy na dyfrze. No i jeszcze jedno - podnieś jedno tylne koło i kręć, słuchając jakie dochodzą z dyfra /lub łożyska/ odgłosy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po odpięciu wału troszkę może jak by ciszej, łożyska sprawdzone są OK. Ale jeszcze raz nie zaszkodzi posłuchać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam ponownie - po drugiej diagnozie drugiego mechanika na 100% most do remontu lub bardziej do podmiany na używany podobno będzie taniej. Proszę o podpowiedz w którym miejscu na moście jest jego typ lub jakieś oznaczenie po którym można go zidentyfikować lub może po jakiś dokumentach np - VIN. T4 jest z 98r 2,4D Long , bez blokady i bez ABS, skrzynia biegów DQQ znalazłem taką naklejkę w dokumentach fabrycznych tego samochodu , jest tam jeszcze kupa innych symboli których nie rozumiem, w poprzedniej T4 taką naklejkę miałem przyklejoną do dekla od bezpieczników niestety w tym ktoś skubną ten dekiel. Jeszcze jedno pytanie czy to prawda że praktycznie każdy most można założyć i będzie pasował , że one tylko dzielą się na - z blokadą , bez blokady i jeszcze te z ABS. Rzecz jasna jak ktoś by miał na zbyciu to jestem zainteresowany. tel 600 27 30 51 rumcajs z góry dziękuje i liczę na rychłe podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 22:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Nie można, musi być z przełożeniem pasującym do skrzyni biegów. Inaczej albo jedno albo drugie zmieli.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 22:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie do skrzyni a do przystawki a to jest różnica


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 22:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Na jedno wychodzi ale masz rację


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Prawie robi dużą różnicę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 23:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
więc jak to wszystko dopasować co trzeba wiedzieć, typ mostu, typ skrzyni czy coś jeszcze i gdzie tego szukać .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 222 razy
Czy tylny most w Syncro ma półosie odciążone? Bo jak tak to wyjmij je i zobacz czy dalej huczy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2016, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 14 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Syncro#Quellenangabe
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2016, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam - półosie były odpięte i przy obracaniu wyczuwalne przeskoki i blokowanie się czegoś w przekładni mostu. tak że poszukuje używki w dobrym stanie, dla pewności zostanie jeszcze rozebrany dyfer by sprowadzić jakie jest przełożenie.
czy od benzyny 2,5l będzie pasował most? za linki dziękuje przydadzą się. I jeszcze jedno pytanie skoro będę wymieniał most a mam w tej chwili bez blokady to czy można założyć z blokadą i czy będzie pasował, blokada by się przydała. jak będę wiedział o przełożeniu w moście to zamieszczę te dane może ktoś coś podpowie. <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 marca 2016, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Wszystkie mosty mają takie same przełożenia. Różnią się tylko tym że mają blokadę lub nie i są do samochodów z abs lub nie. Proponuję poszukać mostu od sharana. Te same przełożenia i ten sam odlew obudowy, tylko trzeba dorobić kilka gwintów, bo jest inne mocowanie. Są tańsze i powinny być w lepszym stanie / lżejsze auto i mniejsze prawdopodobieństwo, że było katowane w ciężkim terenie/.
http://allegro.pl/most-tylny-2-8-galaxy ... 49636.html
http://allegro.pl/sharan-galaxy-2-8-vr- ... 26456.html
http://allegro.pl/vw-sharan-dyferencjal ... 06337.html
Nie będziesz miał blokady, ale będzie wolne koło do abs. Możesz wykorzystać i podłaczyć lub zblokować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 00:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2016, 17:59
Posty: 8
model: transpotrer
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Faktycznie te mosty od sharana są w kuszącej cenie, myślę jednak że różnica w cenie szybko zniknie w kieszeni mechanika za przystosowanie go do T4 , a mi zostanie nie oryginalna cześć w samochodzie. Co do typów mostów to widzę że są wielkie rozbieżności w podpowiedziach jak i wpisach na innych postach . To jak to w końcu jest z tymi mostami są 3 typy - bez blokady , z blokada i te z ABS czy jest inaczej ????????? <szok> Jak by udało się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć to wielu posiadaczom T4 syncro z niepokojącymi odgłosami dochodzącymi z tylnej części samochodu ukoiło by stargane nerwy bo w końcu wiedzieli by czego mają szukać na szrotach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB