T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2022, 14:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 grudnia 2021, 14:09
Posty: 2
model: T4 multifornia
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich użytkowników forum z okazji pierwszego posta.

Jestem nowym posiadaczem T4 Multivan napęd na przód 2,5 tdi 102 km z 2003 r. silnik ACV i skrzynia biegów FJS z ABS, planuje mu trochę podnieść moc...
Mam też kompletnego dawcę napędu syncro też z 2003r. i w nim oprócz wału, tłumików, dyferencjału, półosi mocowań etc., itd. skrzynia EFA i dyferencjał DTY.
Będę zakładał ten napęd do multivana i mam następujące pytania:

1. Czy w moim przednionapędowym multivanie z ABS da się wyprowadzić wiązkę do blokady wolnego koła/ABS w tylnym dyferencjale tak aby działała poprawnie, dawca ma fizycznie przewód i wtyczkę.
2. Jak sie mają przełożenia skrzyni EFA do skrzyni FJS ? Tzn. czy jadąc już z napędem syncro 130-140 km/h piątym biegiem będę miał znacznie większe obroty silnika niż jadąc przednionapędowcem w moim przypadku ze skrzynią FJS ? Zależy mi na tym aby jechać komfortowo autostradą, a wiadomo wtedy czym niższe obroty tym niższe spalanie i wycie silnika mniej będzie doskwierać.
3. Czy skrzynia EFA różni się czymkolwiek od DRH oprócz tego że ma wciskany wsteczny ? - to pytanie nawiązuje do poprzedniego, może któraś ma dłuższe przełożenia ?

Wybaczcie z racji tego, że mój multik jest lekko uszkodzony to nie pojadę nim i nie sprawdzę obrotów przy prędkości 130-140 km/h więc proszę może ktoś zna obroty przy tej prędkości dla syncro i dla przednionapędowego multivana.

Pozdrawiam serdeczenie Bartek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2022, 18:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Jeśli chcesz mieć działający abs to zakladasz dyfer z wolnym kołem i powinno dzialac.
Daj wiecej informacji odnosnie dawcy ale z tego co pamietam to sa inne obudowy skrzyni w twoim i dawcy wiec na pewno beda inne predkosci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2022, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 grudnia 2021, 14:09
Posty: 2
model: T4 multifornia
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dawca 2.5tdi też nie wiem jaki motor miał bo już nie ma...skrzynia i dyfer symbole są już podane. Z tego co ustaliłem dziś to skrzynie syncro tzn DRH i EFA mają krótsze biegi na piątce 3000 obrotów to 120km/h prędkość. Może ktoś potwierdzi ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2022, 20:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Oświećcie mnie Panowie - do czego jest potrzebne wolne koło w przypadku mostu bez blokady mechanizmu różnicowego ?
Bo most DTY chyba nie ma blokady dyfra ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2022, 21:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Wolne koło w dyfrze jest potrzebne do prawidlowrgo dzialania abs.
W przeciwnym wypadku dzialajacy abs powodowal by blokowanie innych kół


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2023, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 listopada 2018, 22:16
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tego co mi wiadomo, to wolne koło jest potrzebne do swobodnego obrotu tylnych kół szybciej niż prędkość napędzająca je z wału.

Co ciekawe, słyszałem od kilku osób, że mają ABS w aucie i tylny dyfer bez wolnego koła. Auta jeżdżą, nic się nie psuje. ABS działa, nie wyrzuca żadnych błędów. Domyślam się, że nie działa zgodnie z założeniami ideowymi oczywiście.

Sygnał do blokady wolnego koła w T4 wcale nie idzie z ABS. Wolne koło blokuje się, kiedy dostanie informację, że samochód jedzie do tyłu, czyli oryginalnie wiązka jest podpięta pod lampę cofania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 stycznia 2023, 12:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Wolne koło jest potrzebne do prawidłowego działania ABS tyko wtedy, gdy mechanizm różnicowy ma mechaniczną blokadę.
Jeśli nie ma blokady dyferencjału, to jedno koło kręci się niezależnie od drugiego, więc działanie ABS nie jest zakłócone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 13:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 listopada 2018, 22:16
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie zgodzę się z przedmówcą. Dlaczego wg Ciebie montowano wolne koło w mostach bez blokady? W przypadku wolnego koła oba koła mogą się kręcić swobodnie jak w rowerze gdy nie pedałujemy ale nadal jedziemy do przodu. W przypadku dyferencjału bez wolnego koła co najmniej jedno koło musi przenosić moment.
Po drugie, blokada w moście z ABS działa dość specyficznie.(Ja akurat opisuję most do 2.4d i 2.5e, w 2.5TDi może być na odwrót z kołami.) Załączenie blokady w moście blokuje lewe koło w 100% do przodu i do tyłu. Prawe będzie ciągnąć do przodu ale do tyłu nie będzie bez zablokowania wolnego koła. Poza tym to jest tylko i wyłącznie blokada używana w terenie, nie powinno się jej używać przy jeździe szosowej. W warunkach szosowych niezałączona blokada nie funkcjonuje i można jej istnienie pominąć w układzie.Z tego co mi wiadomo, oryginalnie powyżej 50km/h przy włączonej blokadzie włącza się sygnał dźwiękowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 15:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Jeśli istnieją T4 syncro z ABS, blokadą dyferencjału i wolnym kołem oraz T4 syncro z ABS, blokadą dyferencjału, ale bez wolnego koła, to nie mam pojęcia dlaczego tak jest <szok>
Ja rozumuję w ten sposób: Działanie ABS polega na zmniejszaniu siły hamowania w kole przestającym się obracać, czyli wpadającym w poślizg.
ABS reguluje siłę hamowania w każdym kole niezależnie, ale jeśli 2 koła są połączone na sztywno (przez blokadę dyfra), to kręcą się tak samo. W takiej sytuacji ABS dostaje taki sam sygnał z 2 czujników, co zaburza działanie ABS.
Samochody typu LR, czy nawet nowa Niva mają ABS, a nie mają wolnego koła i jakoś sobie radzą.
W moim T4 jest blokada dyfra, ale nie ma ABS, więc - moim zdaniem - wolne koło jest zbędne.
No ale w sumie to nie dam sobie nic uciąć za to, że moje wyobrażenia są prawidłowe :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2023, 15:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Każdy dyfer w t4 działa identycznie. Beż różnicy czy to jest diesel czy benzyna 2.4 czy 2.5. Nie ma dyfra z abs bez wolnego koła. Jak jest abs to jest wolne koło. Czarna puszka z tyłu dyfra. Wole koło polega na tym że auto jadąc z górki bez gazu nie hamuje tylnymi kołami. Jest to zamontowane po to aby nie zakłócało systemu abs. Jeśli jest uszkodzone wolne koło lub brak podciśnienia na dyfrze lub uszkodzony jest włącznik na skrzyni biegów od wstecznej lampy auto nie ma napędu do tyłu na 4 koła. Do przodu zawsze ciegnie na cztery. Blokada dyferencjału czyli biała strzykawka na dyfrze jest po to aby spiąć ze sobą dwa tylne koła aby obracały się razem, bez znaczenia czy do tyłu czu do przodu. Nie ma co porównywać z nowymi autami bo one nie mają visco tylko przeważnie torseny lub haldexy a tam wolne koło jest zbędne mimo posiadania abs.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 marca 2023, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 17
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
To mam zagadkę ... Mam syncro 2.5 TDI AXL, w aucie działający ABS i most taki jak na zdjęciu (DUB), bez blokady oraz wolnego koła. Na zdjęciu widać wiązkę do wpięcia w czarną skrzynkę ale brak jej w moście (most prawdopodobnie wymieniany). Napęd 4x4 działa zarówno do przodu jak i do tyłu ... jak to możliwe ? :)

Nie znam niestety historii jak to było składane ale jakimś cudem działa.

Jak taka "niekompatybilność" wersji mostu do wersji samochodu może się objawić?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2023, 10:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Z tego co pamiętam to przy ABS powinieneś mieć wolne koło.
Jeśli do dyfra nie masz nic podłączone to uważam że ktoś wymieniał i zalozyl niewłaściwy. Do tyłu powinny ci ciaglac 2 kola jak byś miał blokade


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2023, 16:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 17
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A czym grozi jeżdżenie na na takim zestawie?
Ps. Jeżeli ktoś ma na sprzedaż most do wersji z ABS to proszę o pw


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2023, 01:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2021, 02:19
Posty: 1
model: t4 syncro caravelle
silnik: 2.5 AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam podobny dylemat i szukając informacji trafiłem do tego wątku. Syncro 2,5 w benzynie 2000r. Auto z ABS most bez wolnobiegu, oznaczenie CZU.

Z tego co się doczytałem to każdy T4 z ABS wychodził z wolnobiegiem. Generalnie chodzi o to, że w specyficznych warunkach drogowych ABS bez wolnego koła nie może zagwarantować zablokowania wszystkich kół i prawdopodobna jest utrata sterowności lub jak to woli brak wolnobiegu może zaburzyć działanie ABS.

Ja nie mam w tym temacie żadnych doświadczeń, bo moim t4 zrobiłem 1000km i go rozebrałem do remontu. Ale trochę szukałem informacji po wielu forach i generalnie za wyjątkiem kilku osób nikt nie popiera takich swapów, ale jako powód podaje się że tak wyszło z fabryki i tak powinno być. Analogie do t4 bez abs i bez wolnego koła są o tyle nietrafione bo w takim zestawie jest korektor siły hamowania. Analogia do terenówek z abs i stałym 4x4 tez jest nietrafiona bo w takich zestawach jest centralny mechanizm różnicowy.

Jedyny rozsądny zwolennik braku wolnobiegu argumentował, ze sprzęgło visco nie jest 100% i w przypadku bardzo dużych sił pomiędzy osiami VC przepuści.

Sam nie wiem czy wstawiać most z wolnobiegiem czy tak zostawić ( luźne sugestie mile widziane :) ) Z tyłu miałem też wstawione mniejsze tarcze i jarzmo zacisku niż wynika ze specyfikacji w katalogach części ( jarzma i tarcze ori VW). Może ktoś kto robił przekładkę mostu, chciał mieć mniej siły na tylnych tarczach (namiastka reduktora siły hamowania <szok> ). A może rozwalił most i wstawił co maił <bezradny>

Na koniec prośba to tych co mają zestaw ABS bez wolnobiegu o podzielenie się swoimi wrażeniami z jazdy takim zestawem zwłaszcza zimą.

PS. ponieważ to mój pierwszy post to się grzecznie przywitam, Jako że w T4 jestem nowicjuszem to do teraz grzecznie czytałem i się nie wypowiadałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB