T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 09:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2019, 11:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 85
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
Szukam fabrycznego syncro 2,5TDI 102kM krótki.
Z czym muszę się liczyć w porównaniu z taka samą jednostką 2WD?

Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?
Badanie diagnostyczne - potrzebna specjalnej rolki na drugą oś?
jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?

Co jeszcze muszę brać pod uwagę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2019, 17:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 22
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
zomb napisał(a):
Witam

jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?



Można.
Wyposażenie do BT pojazdów 4x4 mają już chyba na wszystkich SKP. W każdym razie od wielu lat nie spotkałem się z problemem.
Spalanie będzie o klika % większe, no bo większe są opory toczenia i masa pojazdu.
Podstawowe pytanie jest inne: czy na pewno potrzebuję syncro ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2019, 21:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2016, 21:26
Posty: 161
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 14 razy
zomb napisał(a):
Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?

Myślę że pali około litra więcej a skrzynię ma wolniejszą, ale przy mojej Caravelli nie ma dramatu. Troszkę większe opony i skrzynia jest coś jak z tych średnich.
Według mnie jak ktoś chce pędzić 120-130 to nie syncro.
Prędkości przelotowe około 100 są bardzo dobre. Znaczy można i szybciej i komfort duży tyle że spalanie znacznie wzrasta.
Ja tam bym się nie wymienił na 4x2.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 08:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 114
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
zomb napisał(a):
Witam
Szukam fabrycznego syncro 2,5TDI 102kM krótki.
Z czym muszę się liczyć w porównaniu z taka samą jednostką 2WD?

Ile większe spalanie?
Czy to prawda że zestrojenie skrzyni sprawia że jest on wolniejszy?
Badanie diagnostyczne - potrzebna specjalnej rolki na drugą oś?
jak padnie wisko (na przykład na wyjeździe) to można kontynuować podróż?

Co jeszcze muszę brać pod uwagę?


Trochę odgrzewany, ale może się jeszcze przyda.

1. Spalanie większe. U mnie (buda long) 9-10. Nie ma opcji zejść poniżej 8 (90km/h, bez klimy, bez ostrego wyprzedzania).

2. Zestrojenie skrzyni sprawia, że na 1 wyrwiesz ścianę z budynku (lub dużego kampinga z błota). Często ruszam z 2 i 5-tka to taka 4-ka w normalnym aucie. Więcej niż 155 nie pojedziesz, ale już przy 140 silnik woła ratunku. 110, max 120 to jego optymalne prędkości (przy 120 GPSowe ma dokładnie 3100obr)

3. Tak, do badania diagnostycznego musi być specjalna stacja, a Ty musisz to zgłosić w pierwszym zdaniu jak pytają po co przyjechałeś. W praktyce raz mi się zdarzyło, że mięli zajęte rolki 4x4, to hamulce badał na zwykłym szarpaku. Badanie na zwykłych rolkach może uszkodzić wisko (o ile auto uda się w nich utrzymać i druga oś go z nich nie wyrwie).

4. Podczas 'normalnej' jazdy wisko w zasadzie nie pracuje, to i nie ma co paść. Jak Ci padnie w połowie przeprawy przez bagna piekła, to o ile uda Ci się wygramolić przodem, to do domu powinieneś dojechać.


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro 2.5TDI
Żory


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2019, 10:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 376
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 16 razy
U mnie też buda long. Auto jeździ głównie po górach i szutrówkach. Opony AT 205/70/15 spalanie według komputera 7,9 l Jak jeździłem na zwykłych oponach spalanie 7,4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2019, 17:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 949
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Sześć lat jeżdzę 4x2 a za miesiąc dwa wkładam 4x4. Jak zamontuje to powiem jakie są różnice w spalaniu i prędkości przelotowej. Jeżdzę też trochę innym syncro ale z wolną skrzynią i przy oponach at prędkość 100km/h to max. Ja napęd głównie wkładam z uwagi na to że moje puste auto waży już 2300kg a jak jade na wakacje to pownie dobija do 3000kg. Przy ruszaniu pod górę lub po szytrach przy moich oponach 215 65 16 sprzęgło ledwo daje rade. Moja prędkość wakacyjna to i tak 100 120 max więc wydaje mi się, że będzie ok na trasie. Auto i tak jeździ tylko przez pół roku na wyjazdy weekendowe wakacyjne i zloty więc wyższe spalanie pomijam.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2019, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1106
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 17 razy
Do jakiej skrzyni wkladasz? Ile kg przybedzie po modzie?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB