T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 listopada 2018, 19:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czyli maglownicę zregenerowali Ci dobrze, a problem był w pompie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 listopada 2018, 19:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Nie do końca. Moja wina w opisie po wymianie maglownicy na 2 wspomagania nie było napisałem ale sytuacja się poprawiła ale nie na tyle aby mówić że jest wspomaganie. Podsumowując:
1. Roszczelniła mi się malownica
2. Wymieniłem na inna i straciłem wspomaganie
3. Wymieniłem pompę i coś tam lepiej
4. Wymieniłem maglownice i zaś coś tam lepiej
5. Wymieniłem pompe i jest ok...


Wniosek zbieg niefortunnych wydarzeń. Auto miało wspomaganie i maglownica się roszczelniła została wymieniona i się zaczęło...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 listopada 2018, 23:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Adampio napisał(a):
Przypomnij sobie jak to bylo. Dokładnie ta sama maglownicaprzenieś pompkę w innym samochodzie działa lżej? Jesli tak to trzeba porównać oba. Ta sama srednica kierownicy? Jak mozna to przenieś pompę


Powiem tak stara regenerowana pogoniłem z dobry rok temu.
Wkurzyłem sie ze wsadziłem 650zl a nic nie pomogło. Miedzy czasie kupilem ta co mam od kolegi Grandcherokie ze Szczecina. Chciałem po 96 roku i jak teraz widze sprzedał mi 99 rok. Chwala mi za to. Jest niebieska blaszka,ta co kupilem jest srebrna. Wiec nie zmieniam na gorsza.
Mimo to jezdzac roznymi autami porównywałem opor kierownicy.
Zmieniłem dzis pompę na inna od 07 roku z Sharana. Widze ze jest lepiej,ale na razie auto przygotowuje do dłuższej trasy wiec nie jeżdżę, tylko tyle co po podwórku.

Wklejam 3 fotki maglownic,niech ktos mi podpowie z jakich sa lat ? Chodzi mi o odczytanie tabliczki znamionowej.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 listopada 2018, 23:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja nie przypadkowo dopytuje bo kupilem Teczke z wyjacą po rozgrzaniu i w pelnym skrecie pompą. Zalożono mi inna, niemiecką używkę, i jest cichutko ale wyraźnie ciężej.
No i na zlocie ostatnim spotkalem busa przedliftowego z wysokociśnieniową pompą od jakiegoś Audi i malą kierownicą. Kierownik byl wyraźnie mniejszej postury ode mnie a mimo to nie narzekał.
A w przyszlym roku planuje pojechać dosyć daleko, glownie gory, i bede jedynym kierowcą wiec temat muszę rozeznać. Raportuj do czego doszedłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 00:10 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Najlepiej zdobyć magiel z niebieska lub żółta blaszka. Srebrna sobie daruj. Odnosnie pomp to loteria. Mam chyba z 5 szt wszystkie przywiezione z Anglii i praktycznie nie ma dużej różnicy w sile kręcenia kierownica.
Wsadziłem nawet do auta innego na podmianę pompe i lekko sie krecilo. Jak założyłem do swojego staruszka juz od razu ciężko. Wiec powiem szczerze zgłupiałem. Jedynie teraz jak znam kolory blaszek to zostalo tylko przekładanie pomp az sie trafi na taka idealna.
Pompa ma wybite na deku numery i dużymi cyframi napisane 90 i 100 lub 102. Chyba chodzi o ciśnienie. Nie wiem domyślam sie. Zdam relacje teraz po założeniu kolejnej pompy od Sharana 07 rok. Zauważyłem jeszcze kiedys ze jak delikatnie tylko podniosłem auto to kierownica od niebo sie lzej kręciło. Ale za bardzo nie wiem co by mogło to powodować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 02:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co do podnoszenia/lekkości kręcenia to dla mnie oczywista oczywistość, koła są mniej dociśnięte do podłoża to i łatwiej im się ślizgać po nim. Podobnie jak na lodzie na postoju kierą kręcisz lżej niż na asfalcie. Zjawiska "jazdy po lodzie" na zwykłym asfalcie doświadczyłem ongiś, gdy z tyłu zładowałem blisko tonę papieru kserograficznego. A jak za bardzo przyspieszałem to mi się przednie koła odrywały od asfaltu.

Zrób próbę na tym co masz, ale napompuj przednie koła do 3,5-4 atm, też z powinno być lżej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Peters - a więc to Ty zwinąłeś mi sprzed nosa maglownicę od grancherokiego <38>
Nie ma co drążyć o pompach w temacie o regeneracji maglownic.
Mają różne ciśnienia to na pewno, handlarze na aukcjach nawet czasem je podają. Pasują od osobówek (a sporo są tańsze) - to tylko się cieszyć.
Adampio - zapodaj sobie taką z największym ciśnieniem jaką znajdziesz i zobaczysz czy lżej i jeśli tak to czy Ci wystarczy (stosunkowo mały koszt).
Jeśli nie wystarczy - to nie nabijaj kasy regeneratorom, tylko zakładaj magiel z niebieską naklejką, bo masz z pewnością srebrną (większy koszt).
Jeśli dalej będzie za ciężko to albo kierownica od Stara, albo siłownia <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 10:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Najnowsza to ta 7D1


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 11:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Co do pomp to miał 102bary i padła. Założyłem od golfa 4 90bar bo praktycznie różni sie tylko kruccem zasilającym, ale trochę ciężej sie kręci. Sa też 110barów audi tt ma takie i najlepiej tską poszukać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 listopada 2018, 12:52 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Maglownicę założyłem (kupiłem) regenerowaną.
Naklejki nie było żadnej.Wspomaganie chodzi bez zarzutu,choć mam wrażenie że ciut ciężej niż na mojej starej.
Koszt regenerowanej to ok 400-450zł zależy gdzie się zamawia.
Rozważałem kupno używki,ale ostatnio mam coś pecha co do części używanych,więc poszła regenerowana.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 02:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Mam na półce maglownicę z żółtą blaszką, ale po rozebraniu okazało się, że trzeba tulejować obudowę rozdzielacza. Macie jakieś info o takiej operacji? Jaki materiał zastosować, jakieś patenty na to? W aucie zamontowana ori maglownica przed 96 i kierownica od golfa2- no paluszkiem to się nie da...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 10:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Peters - a więc to Ty zwinąłeś mi sprzed nosa maglownicę od grancherokiego <38>
<38>

Nie wiem kiedy dokładnie to bylo. Rok moze dwa temu. Nie zapisuje takich rzeczy.
Wiem ze poszla od kogos ze Skandynawii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 15:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jackall napisał(a):
Mam na półce maglownicę z żółtą blaszką, ale po rozebraniu okazało się, że trzeba tulejować obudowę rozdzielacza. Macie jakieś info o takiej operacji? Jaki materiał zastosować, jakieś patenty na to?
ja wiem tylko, że regeneracja polega na tulejowaniu gdy malownica "jest wycięta". Łącznie z robocizną i płynem, pod Warszawa chcaą 1200+
Jackall napisał(a):
W aucie zamontowana ori maglownica przed 96 i kierownica od golfa2- no paluszkiem to się nie da...
czyli tak samo jak u mnie. Znaczy ten typ tak ma...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 23:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Ale co dziwne, nie odczuwam zbytnio różnicy pomiędzy pompą 75bar a nową ze sklepu 106bar.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 23:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wychodzi na to ze przy starych maglownicach niezależnie jaka pompe zastosujemy efekt jest taki sam. Sam tez tak mialem, naprzekladalem sie pomp tyle razy ze juz nie pamietam gdzie ktora byla. W koncu odpuscilem sobie.
Jednak w zwiazku z tematem i koloru blaszek temat na nowo wzbudził zainteresowanie.
Powiem ze na ta chwile, albo to efekt placebo albo pompa od sharana 07 rok robi różnice w kręceniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 09:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jackall napisał(a):
nie odczuwam zbytnio różnicy pomiędzy pompą 75bar a nową ze sklepu 106bar.

Bo to może sa chińskie, albo szerzej dalekowschodnie, bary? Waty (elektryczne) wszelkich urzadzeń stamtąd są na pewno mniejsze od europejskich. Podobnie jak np. z ubraniami motocyklowymi. W 7XL pakistańskie spodnie nie wchodzę a polskie 3XL są luźne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 17:29 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Potwierdzam powyzsza wypowiedz.
Spotkalem sie juz z moca wyrazona w 'Watach' ma wylaczniku ktora byla inna niz EU. Cyrk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 listopada 2018, 00:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Czy ktoś wie o co dokładnie chodzi z maglownicami "z kratką" i "bez kratki"? Przypuszczam, że chodzi o różnice w kształcie korpusu (jakieś nadlewy), ale chętnie się doinformuję bardziej szczegółowo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 listopada 2018, 07:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
starsza i nowsza wersja


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 listopada 2018, 10:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A która jest która i gdzie ta "kratka"?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB