T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 11:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jackall napisał(a):
Nie ma w samym maglu żadnej sprężyny, która mogłaby mieć wpływ na pracę układu.
no to mam argument do oceny kompetencji tego warsztatu
Nie ma tam żadnej sprężyny czy tylko takiej, która w Twoim przekonaniu nie ma wpływu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 16:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Panowie wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego odradzacie regenerację. Generalnie to nie jest jakiś projekt NASA nie wiadomo jak skomplikowany. Zużycie elementów typu uszczelnienia, oringi jest po pewnym czasie sprawą pewną. Jeśli nie zajadą ich zmienne ciśnienia to na pewno z czasem stracą swe właściwości i przestaną uszczelniać. Jeśli do mieszków dostanie się woda z piachem to degradacja będzie o wiele szybsza i to już nie tylko uszczelnień ale głównie listwy (korozja, uszkodzenia mechaniczne w postaci rys). Co tam w środku siedzi to nie wiem ale jeśli coś się przesuwa, obraca to będą tam zapewne łożyska, tuleje.
Jeśli wykona się regeneracje z głową to w teorii powinno być tak jak w oryginale bo przecież ktoś dla VW tez te listwy szlifował, montował uszczelnienia itd. Jeśli szlif będzie wykonany poprawnie (osiowo i na odpowiednie Ra /chropowatość/) a uszczelnienia z odpowiednich materiałów i w zadanych tolerancjach to wszystko powinno grać.
Może więc te regeneracje są robione na tokarkach i chinskich uszczelnieniach, bez dbałości o szczegóły.

Analogia jest np w motocyklach krossowych. Gdy skończy się nikasyl w cylindrze to robi się szlif (honowanie) i nakłada się nową warstwę nikasilu, wsadza tłok nadwymiarowy i jest jak nówka w cenie 1/3 nowego cylindra. Ci co nie mogą sobie na taki luksus pozwolić wkładają żeliwną tuleję i też można śmigać. Jeśli nie jesteś pro to wystarczy. I tu się da tylko trzeba się skierować do odpowiednich ludzi, którzy mają o tym pojęcie i wiedzą co w tym procesie jest ważne.

PS. Niestety kolega Viking na razie nie odpisuje. Chodzi o Jamal czy Jamal007?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 16:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak Ci zregenerują Twoja maglownicę to OK, ale jak uczy doświadczenie zwykle dostajesz inną i jakoś tak dziwnie wychodzi że oddajesz poliftową a dostajesz przedliftową


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 17:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
c2aki nie ma w profilu Twojej lokalizacji. Wszystko prawda co piszesz, zakładam, że mieszkasz na zachodzie lub w krajach skandynawskich.
Moja siostra - Szwedka, chadza do komisu sprzedawać i kupować auta, jest zadowolona. Z ubezpieczalni też.
Niestety większość z tu zaglądających żyje w PL, a Polak (czy to obywatel czy osobowość prawna np. bank, ubezpieczalnia) to taka menda, że patrzy tylko jak drugiego oszukać, okraść, wydymać w jakiś sposób.
Proszę nie pisać, postów typu - ja nie, ja inny jestem, bo nie o to tu chodzi!
Sama idea regeneracji ma jak najbardziej sens, tylko większość nie ma czasu na szukanie rzetelnych, uczciwych fachowców i pieniędzy na zmarnowanie dla kolejnych patałachów


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 15:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Jedyna sprężyna jaka jest w maglownicy, służy do regulacji luzu pomiędzy listwą a wałkiem rozdzielacza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 17:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@c2aki
masz już wstępną odpowiedź, ale Ci obszerniej objaśnie. Jak śledze wątki maglownicowe na Forum - sam zainteresowany lżej chodzącą kierownicą - to na razie nikt nie jest zadowolony z regeneracji - bo regeneracja kosztuje ok.4 do 5 razy drożej od sprawnej używki bez gwarancji że będzie dobrze. Oczywiscie jak masz trupa to po regeneracji bedzie lepiej ale nie 4-5 razy lepiej niż na niecieknącej używce. Ale jak znajdziesz warsztat i bedziesz zadowolony w dluższym horyzoncie czasowym to nie omieszkaj sie z nami podzielić namiarami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 18:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jackall napisał(a):
Jedyna sprężyna jaka jest w maglownicy, służy do regulacji luzu pomiędzy listwą a wałkiem rozdzielacza.
Nie widze tego ale może jednak tu jest pies pogrzebany? Może chodzi o moment, w ktorym olej zaczyna pchać przekladnię?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 czerwca 2023, 00:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Witam.
No i sam jestem przyparty do muru. Mam swoja maglownice z niebieska blaszka data 47/99 z kratka.Nie zaczyna sie od 7D0 ...lecz 701. Po kilku latach jezdzenia sie rozszczelnila z lewej strony. Mam na oku maglownice 23/00. Tez z numerem 701 ale jest bez kratki tzw "Gladka".
Jak mi kiedys kolega Probe pisal 7D0 sa nowsze. I taka jedna mam w jednym busie co sie kreci leciutko Jest tzw. Gladka.. Za taka trzeba teraz dac ok. 900zl. Mozna swoja regenerowac np. kolo Lodzi gosc regeneruje za 700zl. Na Podkarpaciu ktos inny na 400zl. Skad roznica nie wiem. Teraz nie wiem czy kupowac ta z numerem 701...tzw. "Gladka" czy drozsza 7D0...tez tzw."Gladka"
Jeszcze uwazam ,bo pol roku temu zmienilem plyn na syntetyczny zielony czy to nie on sie przyczynił do uszkodzenia uszczelniaczy w moim obecnym maglu.Kto wie.... pytanie do najstarszych gorali.
Niby ma dopuszczenie przez Vw ale kto to wie do aut starych jak swiat nie powinno sie lac bynajmniej do wspomagania olejow syntetycznych.
Dopuszczenie przez producenta: VW TL 521 46 G002 000, G004 000 M2 Olej Ravenol SSF.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 grudnia 2023, 20:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Ten gościu koło Łodzi to sprawdzony namiar czy z ogłoszenia? Możesz podesłać kontakt? Szukam kogoś sprawdzonego do regeneracji maglownicy i nie wiem gdzie wysyłać. W Kielcach są ze trzy firmy które regenerują ale nawet Moi znajomi mechanicy mówią że lepiej wysłać tylko nie wiedzą gdzie bo temat wymian maglownicy unikają i tego nie robią.
Ja chcę zregenerować bo całe zawieszenie z sankami wyciągnąłem i mam ją na wierchu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 grudnia 2023, 12:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Zadzwoń do Automania-Mirków ul. Rzemieślnicza pod Wrocławiem.
Robiłem u nich do T4 i śmiga aż miło,a ostatnio do audi A6-C4 też u nich robiłem i jest ok.
Nie wiem czy robią wysyłkowo.
Zadzwoń zapytaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB