T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2016, 23:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
czoper napisał(a):
(...) Ale jak auto ma 10 lat to mogę osobiście i za darmo wywalić kratkę,dołożyć siedzenia,pasy i jadę na przegląd.Diagnosta sprawdza czy wsio ok i już mam auto osobowe na więcej miejsc.

"Mój" diagnosta nawet nie popatrzył na samochód tylko kazał tą fakturę :) Może warto pojeździć na kilka okręgowych i mi też ktoś da. Ale, np. tu http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/p ... tki/tdvjx8 i w innych miejscach też piszą o konieczności oświadczenia z uprawnionego warsztatu. Przy okazji dowiedziałem się że dana firma dająca zaświadczenie ma mieć kod działalności gospodarczej PKD 45.20.Z, i po tym słowie kluczowym idzie już znaleźć w Krakowie przynajmniej kilka warsztatów, więc mam nadzieję że załatwię sprawę w tym tygodniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 01:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
qwerty63 napisał(a):
czoper napisał(a):
(...) Ale jak auto ma 10 lat to mogę osobiście i za darmo wywalić kratkę,dołożyć siedzenia,pasy i jadę na przegląd.Diagnosta sprawdza czy wsio ok i już mam auto osobowe na więcej miejsc.

"Mój" diagnosta nawet nie popatrzył na samochód tylko kazał tą fakturę :) Może warto pojeździć na kilka okręgowych i mi też ktoś da. Ale, np. tu http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/p ... tki/tdvjx8 i w innych miejscach też piszą o konieczności oświadczenia z uprawnionego warsztatu. Przy okazji dowiedziałem się że dana firma dająca zaświadczenie ma mieć kod działalności gospodarczej PKD 45.20.Z, i po tym słowie kluczowym idzie już znaleźć w Krakowie przynajmniej kilka warsztatów, więc mam nadzieję że załatwię sprawę w tym tygodniu.


Ten kod właśnie mówi o tym,że zakład może dokonać takiej zmiany i potwierdzi to zaświadczeniem.
Obiło mi się o uszy, że od jakiegoś czasu zaświadczenie takie wygląda całkiem inaczej niż jeszcze kilka lat temu.
Kiedyś były to dwie kartki A4 z informacją w jakim aucie i co zostało zmienione np:montaż fotela , pasów bezpieczeństwa , zagłówka fotela , zaślepienie otworów konstrukcyjnych itp , itd.
Zauważ ,że teraz są zdjęcia z przed i po zmianach problemem u Ciebie może być uzyskanie stanu ciężarowego przed przeróbką.

Potrzebujesz również faktury ,którą jeśli legalnie działająca firma wystawi Ci i nie będzie miała pokrycia w fakturach zakupowych
zapłaci od tego VAT oraz dochód od ceny netto czyli łącznie 33% od całkowitej kwoty na fakturze i pewnie co najmniej tyle za tą przysługę zawołają.
W tym artykule który linkowałeś jest info ,że pasy bezpieczeństwa muszą być nowe: 3 nowe pasy , nawet używane fotele + ich montaż raczej grosze kosztował nie będzie.
Tak na pierwszy rzut oka zabieg wygląda na raczej kosztowny.

Pomimo tego nie zniechęcaj się ,popytaj może coś się uda w rozsądnych $ załatwić.
Pamiętaj ,że i wartość auta jest całkiem inna jeśli w dokumentach jest wszystko zgodnie ze stanem faktycznym i fabrycznym a w Multivanie to już szczególnie :-)
Życzę powodzenia i trzymam kciuki !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 01:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za zwrócenie uwagi na te szczegóły :)
Nie no, jak mi będą chcieli robić zdjęcia przed/po i zmuszać do kupna nowych pasów itd. to chyba jednak zwątpię w sens życia ;) Pozostanie już tylko najlepiej powrót do Szwecji na stałe i niewyrejestrowywanie się stamtąd :)

Fakt faktem, muszę to dokończyć, oby wkrótce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 01:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym diagnostą który jest też rzeczoznawcą w Dekrze.
Sprawa wygląda tak;
1. W autach ciężarowych zwiększać liczbę miejsc w Polsce mogą tylko chyba dwie firmy które posiadają specjalne uprawnienie i homologację.
Koszty astronomiczne.
2. W przypadku zmniejszenia liczby miejsc już nie ma żadnego problemu faktura z warsztatu z PKD 45.20.Z ( Naprawa i konserwacja pojazdów) Taki wpis ma chyba każdy legalnie działający warsztat samochodowy.
Jeśli po zmniejszeniu liczby miejsc zmienimy zdanie i będziemy chcieli wrócić do stanu pierwotnego to procedura z punktu 1 .
Oczywiście jak to bywa w naszym wspaniałym kraju jest też sposób żeby to obejść pod warunkiem że nasze auto nie musi zostać ciężarowe.
Na jednym badaniu technicznym zmieniamy rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy oraz zwiększamy liczbę miejsc. Fotele oraz pasy muszą być zamontowane w fabrycznych miejscach do tego przeznaczonych .
Do rejestracji jest nam potrzebne
1 faktura z warsztatu plus wpis do ewidencji może być wydrukowany z internetu który potwierdzi że warsztat posiada wpis w PKD 45.20.Z
2.Zaświadczenie od Diagnosty- dodatkowe badanie techniczne ze zdjęciami

Faktura może być na 100 zl. Fotele pasy dostałeś razem z autem a mocowania do montażu foteli były zamontowane w aucie .
Więc warsztat przykręcił ci pasy które miałeś i wpiął fotele więc dlatego zapłaciłeś tylko 100 żł.
W Wydziale komunikacji nikt nie wnika za ile ktoś ci to zrobił bo przecież to nie Urząd Skarbowy. U nich tylko dokumentacja ma się zgadzać. Poza tym tam pracują ludzie i wiedzą że niektóre przepisy to bzdura.
Sam ostatnio miałem taką sytuacje.
Kupiłem w Niemczech od znajomego Multivana.Auto zarejestrowane tam jako kempingowe 7 osobowe (w Niemczech niższe ubezpieczenie ). Ja wolałem mieć osobowe więc postanowiłem to zmienić.
Wydział komunikacji uparł się że muszę mieć fakturę za demontaż wyposażenia kempingowego pomimo to że oznajmiłem że w aucie takiego wyposażenia nie ma. Plus dodatkowe badania techniczne.
Badanie ze zdjęciami zrobił mi znajomy diagnosta a oświadczenie napisałem sobie sam ponieważ w PKD mam wpis 45.20.Z.
I tak wygląda rzeczywistość. Stan faktyczny stanem faktycznym a dokument musi być i koniec.



Za ten wpis autor norbi75 podziękował: qwerty63 (wtorek, 20 grudnia 2016, 00:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 08:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Wygląda na to,że szybciej i taniej byłoby zrobić to w Szwecji.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Oczywiście ,że odrobina dobrej chęci z każdej ze stron (diagnosta,urzędnik)itd może znacznie ułatwić sprawę.
Niestety jeśli przepis o konieczności montażu nowych pasów nie jest tylko martwym zapisem będzie problem
bo na każdym pasie jest data produkcji i przypuszczalnie diagnosta powinien to sprawdzić podkreślam powinien :-)
Czy firma wydając zaświadczenie podpisze się pod montażem pasów z lat 90 ? można próbować.\
Jeszcze raz Powodzenia i Wytrwałości Życzę !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 11:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Tak z ciekawości, wiadomo ile kosztuje nowy pas kierowcy do busa z 1995 r. Bo w moim zwijanie ledwo dycha mimo uprania i natrysniecia smarem teflonowym :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 22:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Co prawda nie kierowcy, ale tylni nowy w ASO rok temu był coś koło 400 zł.


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 00:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Adamie, pas trzeba wyjąć ze zwijaka i wtedy wyprać w proszku do prania. Będzie się tak zwijać, że aż strach o szyby w aucie <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 01:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
pas trzeba wyjąć ze zwijaka i wtedy wyprać w proszku do prania. Będzie się tak zwijać, że aż strach o szyby w aucie <01>
Tiaa, a ja co niby robiłem? Wydłubałem pas całkowicie. Trzyma się on w szpuli zwijaka takim patyczkiem plastikowym, który przechodzi przez pętlę na końcu pasa. Efektu tego prania poza estetycznym nie stwierdziłem. No ale to już 21 lat i blisko 600kkm przebiegu. Pas się już strzępi na krawędziach i rozważam zakup nowego tutaj: http://www.prodex.pl/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2016, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Małe uaktualnienie mojej sprawy: zdobyłem niezbędną fakturę na montaż siedzeń i demontaż kratki (koszt 50zł). W zasadzie większość legalnie działających serwisów samochodowych ma potrzebny wpis do PKD 45.20.Z, jednak niewielu chce się podjąć czegoś takiego (co w pełni rozumiem). Z fakturą pojechałem na przegląd, gdzie każą mi: 1. poprawić fakturę,tak żeby był na niej Vin a nie tylko nr rej. samochodu. 2. zdobyć zaświadczenie od VW że samochód ma homologację na 7 miejsc (i to jest istotne, bo dzwoniłem potem do ok 10 OSKP w różnych powiatach i właśnie to jest nowością od lipca tego roku, wiem że bez tego nie dostanę nigdzie przeglądu). Zaświadczenie na szczęście raczej dostanę (koszt 120zł), tylko po ok. 2ch tygodniach (w Krakowie autoryzowany dealer Audi/VW wysłał już moją prośbę o nie gdzieś dalej do VW). 3. Diagnoście nie podoba się waga własna samochodu, wg dowodu mam 2050kg a max mogę ważyć zapakowany 2620, i teraz jak zwiększam ilość miejsc to teoretycznie zwiększa mi się masa pojazdu i jeśli by przekroczyła 2100kg to nie mogę wozić 7 osób bo one ważą pół tony i to by przekroczyło dopuszczalną masę całkowitą ;) więc kazał załatwić zaświadczenie od rzeczoznawcy o wadze samochodu :)
Punkty 1 i 3 zamierzam na razie pominąć i zrobić przegląd gdziekolwiek indziej, ale na zaświadczenie o możliwości fabrycznego podpięcia 7 miejsc muszę trochę poczekać przez co pewnie nie zmieszczę się w obowiązkowym czasie rejestracji - w max miesiąc po sprowadzeniu samochodu.
Dam jeszcze znać jak wreszcie uda mi się złożyć papiery do rejestracji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 09:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
ad punkt 3 ja miałem podobny motyw w dokumentach auta miałem 2480 a na tabliczce 2560 i diagnosta przy przeglądzie wpisał ta z tabliczki w urzędzie się doczepiła ale oni to wyjaśniali wysyłając jakieś papiery do VW

niech ci spisze masy z ori tabliczki i nie powinieneś mieć żadnych problemów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2016, 13:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Kolego qwerty - mija już miesiąc, zarejestrowales auto pozytywnie ze zmianami?


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2016, 00:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Sorki, miałem napisać ostatnie uaktualnienie, ale mi WK zabrało to zaświadczenie a chciałem napisać skąd ono jest bezpośrednio, to może teraz, bo odebrałem je razem ze stałym dowodem w piątek.
Więc tak, zaświadczenie od VW było kluczowe i z nim już chyba większość OSKP zrobi przegląd rozszerzony za 180zł gdzie robią opis "zmian" w pojeździe słowny, ze zdjęciami i z takim papierem w WK się zarejestruje. Jeszcze nie chcieli mi zarejestrować pierwszego dnia jak przyszedłem, bo się musiała pani spytać przełożonych czy może, (nie podobało się że umowę mam z warsztatem który sprzedawał samochód w imieniu swojego klienta, a nie bezpośrednio ja z ostatnim właścicielem oraz jeszcze nie była pewna czy mam dobrze z typem samochodu, coś z tym wielozadaniowy/van) ale następnego dnia zadzwoniła że zarejestrują. Acha i chcieli potwierdzenie wpisu do PKD od wystawiającego fakturę, ale ponieważ nie miałem to pani stwierdziłą że jednak sama sobie znajdzie :)
W sumie dało się to zrobić w tydzień-max 2, to tylko oczekiwanie na zaświadczenie było najdłuższe.
W ciągu dwóch dni da się załatwić tłumaczenie dowodu, akcyza również, lewa faktura na "zmiany" (to można zrobić najlepiej w jakimś warsztacie przy OSKP), zaświadczenie nie wiem ile najkrócej, bo mi polecono dystrybutora VW Bełtowski, który to dla mnie je załatwił w jakieś 10-12 dni za 120zł, ale jakby ktoś potrzebował to niech się może zgłosi bezpośrednio do VW Group Polska ul Krańcowa 44 Poznań, to może wystawią szybciej/taniej.
Taka ciekawostka, w Szwecji płaciłem za OC ok. 800zł za rok, tu kupiłem w Link4 z pełnymi zniżkami za 1150 i chyba powinienem się cieszyć bo były oferty dużo droższe gdzie indziej. Ktoś z Was płaci mniej, odnawiane jakoś niedawno?
Także dzięki za wsparcie, teraz bym już umiał zarejestrować szybko ;)
Zostaje mi teraz zmiana rozrządu i osłony przegubu, muszę skorzystać z jakiegoś warsztatu w Krakowie i na razie nie wiem jeszcze gdzie się udam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2019, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 grudnia 2018, 19:13
Posty: 49
model: multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie chcę zaśmiecać forum wiec dopiszę się do tego tematu,od jakiegoś czasu szukam t4,multivan lub caravella choć bardziej celuję w ten drugi.Póki co nie znalazłem czegoś sensownego ale wolę dmuchać na zimne więc dopytam.Auto chcę zarejestrować na siebie prywatnie i chcę się dowiedzieć czego unikać aby nie było szopek przy rejestracji jak autor tematu.Czy w moim przypadku ma znaczenie przeznaczenie auta które kupię?czy jak auto będzie,było zarejestrowane na firmę w pl czy w de to czy nie będzie kłopotu przy rejestracji na mnie czyli prywatni.Proszę o kilka słów w tej kwestii na co zwrócić uwagę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2019, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ja to już sam dobrze nie pamiętam,zapomniałem o sprawie i cieszę się czwórką :)
Większy problem jest z kupieniem czegoś fajnego, potem już pójdzie. Najlepiej jakby wszystkie dane w oryginalnych papierach były zgodne z tym co się chce zarejestrować w PL, to pewnie się obejdzie bez przygód, czego życzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB