T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Konserwacja drzwi i klapy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=27&t=39
Strona 1 z 1

Autor:  festa10 [ wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:21 ]
Tytuł:  Konserwacja drzwi i klapy

Najprostrzym sposobem na zakonserwowanie dolnych czesci drzwi czy klapy jest -zmiesznaie zwyklego smaru z odrobina oleju -wymieszac i pedzelkiem do malowania kaloryferow dokladnie wysmarowac wewnatrz slabo dostepnych miejscach-zachowujac otwory przelotowe -podany sposob jest najprostrzym i najtanszym sposobem

Autor:  Żybis [ wtorek, 13 kwietnia 2010, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Niestety nie do końca pedzelkiem można dojść do zakamarków i wtedy się używa w sprayu srodka do przestrzeni zamkniętych z taką długą rureczką gdzie wszędzie można wtrysnąć ten środek

Autor:  KrzySieK [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Bądź też pistolet i odpowiednie dysze rozpylające :D

Autor:  Żybis [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

KrzySieK napisał(a):
Bądź też pistolet i odpowiednie dysze rozpylające :D

Niestety nie wszędzie dojdziesz , chyba ze na pistolecie masz 0,5m wężyk z końcówką rozpylającą to tak

Autor:  Robin [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

A mam pytanko, jak pojawi się mały odprysk od kamienia, rysa czy kropka rdzy to jak to zabezpieczyć, mając trochę oryginalnego lakieru? Bo do tej pory to malym pędzelkiem smarowałem fosolem i delikatnie pędzelkiem lakierek lecz widać ślad

Autor:  KrzySieK [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Zapałką można takie coś zrobić, ale robota zegarmistrzowska :)

Autor:  Kenobi [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

zawsze będzie ślad, bo masz metalik, czyli oprócz lakieru (bazy w kolorze) masz jeszcze bezbarwny na wierzchu,
mam podobnie, a nawet gorzej bo ciemny kolor,
spróbuj po takim zabiegu zrobić polerkę pastą lekko ścierną
niestety dobrze to tylko lakierowanie całego elementu wychodzi :(

Autor:  Robin [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 16:04 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

No tak , ale nie będę z każdą kropką do lakiernika jeździł, ale co pod lakier? Ten fosol wystarczy jak jest mała kropka rdzy i na to lakierek?

Autor:  festa10 [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

ja oczyszczalem pozniej fosol pozniej kolor pozniej clar pomieszany z utwardzaczem! a jak duza masz ta kropke -odprysk??

Autor:  Robin [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Takie tam od kamyczków 2 - 3 mm

Autor:  KrzySieK [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

hmm... ja bym sie pobawił w to zapałką, troche jest zabawy ale za taki mały odprysk to szkoda malować pistoletem.. :)

Autor:  Żybis [ czwartek, 15 kwietnia 2010, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Powierzchnia elementu polakierowana to jedna wielka tafla równej powierzchni , odprysk, rysa, bąbel rdzy , zawsze tą harmonię zakłóci i żeby nie iść w koszta lakierowania całego elementu poprostu posiłkujemy się tkzwanymi "zaprawkami" lub właśnie zapałeczka itp, niestety to półśrodek tylko co polepsza nasze samopoczucie że coś w aucie zrobiliśmy sami a w rzeczywistości nic się nie zmienia gdyż pod powierzchnią naszej zaprawki i lakieru który położymy i tak jest rdza która póżniej wyjdzie ale będzie potrzebować czasu ,

A tak wogóle to zeszliśmy z tematu konserwacji , a można taki temacik rozwinąć w innym dziale do tego powstałym , tak chyba będzie lepiej

Autor:  kitek [ czwartek, 27 października 2011, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

co do konserwacji to np środki drzwi klapy i pod tapicerki użyłem Bitexu rozmieszanego troszke benzyną ekstrakcyjną a wszystko to nakładałem ropownicą ;) i we wszystkie zakamarki powłaziło :D

Autor:  Żybis [ czwartek, 27 października 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

No tak tylko że powinno być jak najrzadsze żeby jak najgłębiej weszło a bitex jest mimo wszystko gęsty strasznie i po odparowaniu benzynki staje się jeszcze gęstszy

Autor:  kitek [ czwartek, 27 października 2011, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

gęstość trzeba odpowiednio dobrać do danego elementu Np w drzwi nie może być za rzadkie bo wypłynie dolnymi otworami technologicznymi Ale już np w boczki czy klape można dodać więcej benzyny i wszystko wejdzie w najmniejsza szczelinke

Autor:  Żybis [ piątek, 28 października 2011, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Konserwacja drzwi i klapy

Właśnie ma wypłynąć i to wtedy dobrze

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/