T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 grudnia 2018, 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 lipca 2018, 22:32 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 880
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 15 razy
W dniu dzisiejszym odczyściłem i zalakierowałem odpryski na masce. Nastepnie wziąłem się za skrzydełka, gdzie na prawych drzwiach w okolicy uszczelki pojawiło się jakiś czas temu takie cuś jak na foto poniżej. Odczyściłem trochę i okazuje się, że rdza idzie spod uszczelki. To moje pierwsze manewry w okolicy szyby i uszczelki. Pytanie jak to dobrze zrobić? Czy konieczne jest wyjmowanie/wycinanie szyby? Czy konieczna jest poźniej wymiana uszczelki? Rozumiem, że trzeba wyczyścić do gołego metalu i zabezpieczyć przed rdzą podkładem reakcyjnym. Tylko co potem bo nie uśmiecha mi się lakierowanie całych drzwi...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 lipca 2018, 23:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10763
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 688 razy
Wycięcie szyby plus wspawanie wstawki lub wymiana drzwi..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 07:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 880
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 15 razy
To mnie zmartfiłeś Arturze :( Zacząłęm odczyszczać i dziury na razie nie ma...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 08:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10763
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 688 razy
Oj jeszcze dużo "czyszczenia" masz...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 08:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3952
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 326 razy
Ja musiałem chcąc nie chcąc wyciąć lewą szybę skrzydełek, gdyż rdza sama mi ją odkleiła.
Po wycięciu, odczyszczeniu rantu, zabezpieczeniu wkleiłem szybę, lecz uszczelki się pozbyłem.
Nie tylko zresztą ja.
U ciebie zapewne też puchnie ten pionowy odcinek, w którym jest stalowy profil.

Teraz jeżdżę bez.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 08:44 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 880
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 15 razy
Właściwie u mnie ten pionowy odcinek wydaje się być ok na obu skrzydełkach. Muszę zobaczyć na żywo jak wygląda bez uszczelki. A da się sciągnąć uszczelkę bez wycinania szyby? Kleiłeś przy składaniu na równo z blachą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 09:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3952
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 326 razy
Nie udało mi się wyciągnąć uszczelki bez jej uszkodzenia, ale teoretycznie da się, pod warunkiem, że guma nie jest sparciała i nie porwie się przy wyciąganiu oraz, że klej trzymający szybę nie chwycił także uszczelki.

Przy klejeniu (dociskaniu szyby) dałem fragmenty zniszczonej uszczelki jako dystanse, tak by szyba zbyt "głęboko" nie wpadła i żeby znalazła swoje miejsce (lewo-prawo, góra-dół).
Po związaniu kleju dystanse usunąłem.

Na żywo zobaczysz przy okazji, a tu nieco widać: viewtopic.php?p=201048#p201048


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 16:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Tak jak koledzy wyżej napisali, jeśli to ma być dobrze zrobione to tylko wycięcie szyby bo gwarantuje ci że blacha pod klejem/uszczelką jest równie mocno zatakowana przez rdze i predzej czy później wyjdzie na zewnątrz ponownie. Już nie wspominam o tym że może odkleić szybe tak jak u Rafała. Jeśli nie ma dziur na wylot to nie trzeba nic wspawywać tylko porządane oczyścić ( dla mnie porządnie to piaskowanie) ale wiadomo w miare możliwości do gołej blachy. Jeśli jesteśmy na 100 % pewni że nie ma najmniejszych ognisk rdzy to dajemy podkład epoksydowy a jeśli jednak nie mamy pewności czy nie mogliśmy dokładnie wyczyścić to reaktywny. A później to już zależy jaki chcesz mieć efekt końcowy czy ideał jak z fabryki czy tylko zamaskowanie/pomalowanie aby nie rzucało się w oczy. Jeśli chodzi o uszczelki to raczej nie do odzyskania, sprawdzone na trzech różnych samochodach i to teczki z różnych roczników i raczej fabrycznie wklejane szyby. W każdym przypadku uszelki nie udało mi się wydobyć bez uszkodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 22:17 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 880
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 15 razy
Nastraszyliście mnie trochę z tą uszczelką :) U mnie jednak zeszła bezproblemowo i jest w całości. Według mnie nadaje się do ponownego montażu.
Załącznik:
IMAG1222.jpg

Gorzej niestety pod uszczelką bo po chwili czyszczenia luźnej rdzy pojawiły się dziury, niewielkie ale dziury.
Załącznik:
IMAG1226.jpg

Zaczynam szukać całych drzwi w odpowiednim stanie bo wycinanie, spawanie, zabezpieczenie, lakierowanie i wklejanie mi się nie widzi. Jako, że większość prac musiałbym zlecić to koszty pewnie na poziomie paru stóweczek w warunkach krakowskich mogłoby nie starczyć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 22:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9060
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 391 razy
Szukaj drzwi , gdybys miał holenderke to polecilbym Ci drzwi pełne bez szyb ale u Ciebie to nie wchodzi w gre.... jak kupisz drzwi do malowania (co na 90% pewnie tak będzie) i będą szyby to bez namysłu wycinaj , lakiernik niech maluje całe łącznie z rantem , tylko zwłaszcza rant niech dobrze zmatuje... Ja wycinałem niejedną szybę w t4 i w kazdej uszczelka nie uszkodzona była i nadawala sie do ponownego montazu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB